Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem 2.0 tdi bkd volkswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Probleem 2.0 tdi bkd volkswagen

In de hoop hier meer info te kunnen verkrijgen,
    ik heb een golf 5 2.0 kbd van 2004 maar de motor was versleten dus heb ik hier een motor van een passat laten enzetten.
    Ook een 2.0. maar op de oude bosch ecu. Nu doet zich het volgende voor : de garage r&ws in grembergen heeft de motor geplaats en heeft gesoldeert aan de ecu stekkers en in het kleppendeksel aan de kabels van de injectoren.
    Ook heeft hij de oude injectoren van mijn bkd in de bkp gestoken.
    De wagen is blijkbaar zonder problemen naar de keuring kunnen rijden maar net op de dag dat ik hem ga afhalen stottert hij en stationair draaid hij vierkant. De ecu uitgelezen met vagcom en bleek dat er op 2 cilinders misfire detected. Cilinder 2-3.
    uit vermoeden dat er gesoldeert is in het kleppendeksel hebbe we deze gemonteerd en kwamen we een prutswerk van solderen tegen en geisoleerd met plakbond ? (zie foto)
    achteraf hebben we alles proper weggewerkt en hebben we geen foutcodes meer maar de wagen loopt nog steeds vierkant.

ook blijft de storing STOP COOLANT ... Terugkomen en het niveau staatop pijl.

de waarden van injectoren 2-3 staan alletwee op 2.99 en heb met laten vertellen dat 3.00mg/str de maximum mag zijn.

hopelijk weten jullie me meer te vertellen grts

Last edited by ; 22/11/2015, 18:56.

Foto's plaatsen lukt dus niet.
    Grts

Comment

R&W-S, wist niet dat die nog bestonden. Laat staan dat die zulke dingen deden, was vroeger een gewoon tuningshopken.

Comment

Foto's uploaden via http://tinypic.com/, de link dan gewoon hier zetten.

Comment

Heb je al contact opgenomen met de garage die de klus uitgevoerd heeft? Wat was hun reactie?

Dit topic moet naar de sectie 'techniek'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
            Heb je al contact opgenomen met de garage die de klus uitgevoerd heeft? Wat was hun reactie?

Dit topic moet naar de sectie 'techniek'
            Ja heb ik inderdaad gedaan maar zij steken het de ene keer op de injectoren en deandere keer is het dan weer de ecu.

ik heb 4900 betaald voor iets wat loopt als een traktor.
            verlaging van st is wel degelijk gestoken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thimonmk5 Bekijk Berichten
              Ja heb ik inderdaad gedaan maar zij steken het de ene keer op de injectoren en deandere keer is het dan weer de ecu.

ik heb 4900 betaald voor iets wat loopt als een traktor.
              verlaging van st is wel degelijk gestoken.
              Ze kunnen natuurlijk veel zeggen. Waar wat gaan ze doen? Gaan ze actie ondernemen om het euvel op te lossen of sturen ze je simpelweg wandelen?
              Los van de kwestie vind ik het wel... opmerkelijk om een motorruil ter waarde van 4900 € te doen in een Golf van 2004 die niet veel meer waard is dan dat bedrag.
              Jammer genoeg kan ik op de technische kant van deze zaak geen afdoend antwoord geven, sorry.

Comment

Zorg maar dat die mannen dat in orde zetten .

Comment

Snap al niet dat je dat onding hebt meegenomen ?

Comment

De injecotren zijn wellicht kapot gegaan door kortsluiting door het solderen. Toen ik hem ging halen hard hij het nog niet zo hard.
                    Laat ons zeggen dat de wagen al veel geld heeft zitten aan bumpers velgen uitlaat lichten en velgen.. de auto ree super daarom wou ik er zo een kost aan doen.

Weet iemand waar ik de pompverstuivers van een bkd uit 2004 kan bestellen of laten reviseren?

Grts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                      Snap al niet dat je dat onding hebt meegenomen ?
                      De injecotren zijn wellicht kapot gegaan door kortsluiting door het solderen. Toen ik hem ging halen hard hij het nog niet zo hard.
                      Laat ons zeggen dat de wagen al veel geld heeft zitten aan bumpers velgen uitlaat lichten en velgen.. de auto ree super daarom wou ik er zo een kost aan doen.

Weet iemand waar ik de pompverstuivers van een bkd uit 2004 kan bestellen of laten reviseren?

Grts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                        Ze kunnen natuurlijk veel zeggen. Waar wat gaan ze doen? Gaan ze actie ondernemen om het euvel op te lossen of sturen ze je simpelweg wandelen?
                        Los van de kwestie vind ik het wel... opmerkelijk om een motorruil ter waarde van 4900 € te doen in een Golf van 2004 die niet veel meer waard is dan dat bedrag.
                        Jammer genoeg kan ik op de technische kant van deze zaak geen afdoend antwoord geven, sorry.

Grts

Comment

Dit is men wagen btw.
                          Ondertussen wel in nebula red gedipd

Comment

Het lijkt er inderdaad op dat dit door het prutswerk van die garage zo is gekomen. Zij moeten het kostenloos in orde brengen en jij moet hen daartoe aanzetten.

Comment

Zoveel kosten aan een 2004 golf 5 is al helemaal zot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thimonmk5 Bekijk Berichten
                                Dit is men wagen btw.
                                Ondertussen wel in nebula red gedipd
                                En in orde gekomen?

Comment

Misschien heeft de TS een auto gekocht die meer bij zijn nummerplaat past?

Comment

Working...
                                  X