Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rood lampje rem + geel lampje ABS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rood lampje rem + geel lampje ABS

Ongeveer een 3tal weken geleden heb ik een 14 jaar oude Volkswagen Polo overgekocht van 1 van m'n kennissen.

Daarnet even gaan rijden en zag dat het ABS lampje geel werd en bleef branden. Geen probleem dacht ik.
    Na een uurtje terug naar huis gereden en zag ik dat opeens ook dit lampje begon te branden: https://upload.wikimedia.org/wikiped...gbrakelamp.jpg
    Waarna ik heb gelezen dat dit aan de remmen ligt. Weinig remvloeistof of algemene remproblemen.
    Ik heb de remvloeistof gecontroleerd maar was echt niet duidelijk of er nog voldoende in zat (veel te vuil om het te kunnen aflezen)

De auto is net voor de verkoop (begin november) nog naar de autokeuring geweest dus volgens mij kan dit toch niet een tekort aan remvloeistof zijn? Dat hadden ze bij de keuring toch moeten zien???

Nuja, daarnet nog even een klein toertje gaan rijden, icoontjes waren weg, ook vreemd.

Nu mijn vraag, kan dit kwaad? Wellicht was er een slecht contact ofzo want heb in die 3 weken elke dag gereden en nooit een lampje zien branden. Nu dat de lampjes opeens weg waren, veronderstel ik dus het geen kwaad kan. Of zou ik toch best eens naar de garage langsgaan om dit te controleren?

Ik zou de remvloeistof eens een keertje laten verversen als die zo vuil ziet. Op de keuring kijken ze daar niet naar dus moet je al niet op vertrouwen (ze controleren enkel het verschil in remkracht).
    Maar in de meeste gevallen is het gewoon de sensor die niet goed meer is, wat ook verklaard waarom de lampjes nu ineens niet meer branden. Kan dus goed zijn dat als je er morgen mee rijdt dat die plots wel weer gaan branden voor even.

Comment

Working...
    X