Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW polo V 2010 - 1.6TDI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • VW polo V 2010 - 1.6TDI

    Hallo,

    Ik heb al een tijdje problemen met mijn VW Polo.

    Deze heeft ondertussen iets meer dan 100k op de teller. Rond 80.000 km zijn er indicatielampjes beginnen branden (voorgloeilampje die pinkt, roetfilter en het motorlampja (geel kraantje).

    Werd destijds gereset enkele malen, uiteindelijk zei de garagist dat het de verschildruksensor was (heeft mij 140 euro gekost)

    Even geen problemen meer.. Naar paar duizend km weer het spiraaltje die af en toe pinkte. Na motor af en aanleggen ging het weg en kwam later terug..

    Nu onlangs weer constant het gele kraantje, en het spiraaltje. Ik heb het gevoel dat er iets minder vermogen is ook. Ik ging naar de garage, na uitlening zou het met turbo te maken hebben. Hij weet niet precies was, vreest dat turbo moet vervangen worden, in beste geval verstopt.
    Ik moest afwachten wat er de komende dagen zou gebeuren.

    Laatste 2 dagen heb ik een aantal malen gehad dat beide lampjes aan staan en dat de auto in 'noodloop' terechtkomt. Geen vermogen, max. 2000-2500 tpm en niet vlugger dan 95/u kunnen rijden. Dit heb ik nu constant als ik op de autosnelweg rijd. Na een nachtje te laten staan kan ik wel even weer 'normaal' rijden.. Tot het dan weer voorkomt.

    Via een bevriende garagist, die ver weg woont, gehoord dat het onmogelijk is dat de turbo nu al aan vervanging toe is.

    Het is nooit een goed moment om veel kosten te hebben aan de auto, maar wegens omstandigheden voor mij nu zeker niet .

    Hopelijk kan iemand van jullie mij verder helpen; misschien heeft iemand al gelijkaardige ervaringen?

    Danku!

    Mike

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Mikemas Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik heb al een tijdje problemen met mijn VW Polo.

    Deze heeft ondertussen iets meer dan 100k op de teller. Rond 80.000 km zijn er indicatielampjes beginnen branden (voorgloeilampje die pinkt, roetfilter en het motorlampja (geel kraantje).

    Werd destijds gereset enkele malen, uiteindelijk zei de garagist dat het de verschildruksensor was (heeft mij 140 euro gekost)

    Even geen problemen meer.. Naar paar duizend km weer het spiraaltje die af en toe pinkte. Na motor af en aanleggen ging het weg en kwam later terug..

    Nu onlangs weer constant het gele kraantje, en het spiraaltje. Ik heb het gevoel dat er iets minder vermogen is ook. Ik ging naar de garage, na uitlening zou het met turbo te maken hebben. Hij weet niet precies was, vreest dat turbo moet vervangen worden, in beste geval verstopt.
    Ik moest afwachten wat er de komende dagen zou gebeuren.

    Laatste 2 dagen heb ik een aantal malen gehad dat beide lampjes aan staan en dat de auto in 'noodloop' terechtkomt. Geen vermogen, max. 2000-2500 tpm en niet vlugger dan 95/u kunnen rijden. Dit heb ik nu constant als ik op de autosnelweg rijd. Na een nachtje te laten staan kan ik wel even weer 'normaal' rijden.. Tot het dan weer voorkomt.

    Via een bevriende garagist, die ver weg woont, gehoord dat het onmogelijk is dat de turbo nu al aan vervanging toe is.

    Het is nooit een goed moment om veel kosten te hebben aan de auto, maar wegens omstandigheden voor mij nu zeker niet .

    Hopelijk kan iemand van jullie mij verder helpen; misschien heeft iemand al gelijkaardige ervaringen?

    Danku!

    Mike
    Uitlaatgaskoeler en injectoren zijn de 2 serieuze kwalen die de polo kan hebben.. eerst eens door een vakman (niet door iemand om de hoek) een deftige diagnose laten uitvoeren!

    Comment


    • #3
      Aah dat zijn symptomen die ik goed herken. Toevallig een ook polo 1.6tdi van '10. gaat zoals mrpolo zegt wel uwe egr koeler zijn. Lees de auto eens uit met vcds en kijk exact welke foutcode eruit komt, niet met zo'n universeel uitlees apparaatje.

      Ik was klaar voor 200 euro omdat iknm die nest zelf vervangen heb, maar als je het laat doen ben je wel meer kwijt. Bij Vw vragen ze +-1000euro.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

      1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

      2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

      2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

      Comment

      Working...
      X