Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C200d vs CLA200d: zelfde of andere motoren?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes C200d vs CLA200d: zelfde of andere motoren?

Hallo iedereen,

Is de motor van de C200d gelijk aan die van de CLA200d?

Ik ben bijna zeker dat de C200d met de nieuwe 1600cc motor is uitgerust. De CLA200 zou uitgerust zijn met de 2200cc, klopt dit?

Bijkomende vraag: die 2200cc, is dat de "oude" motor, die ook in de W204 werd gebruikt?

Alvast bedankt,
    Grtn,
    Flor

c200 = de renault 1600
    cla 200 = om 651 van benz, in het begin van de w204 (tot 2010 ?) was dat nog de om 646 met zelfde cilinderhoud maar verschillende boring x slag

tis wel geen 2.2, fiscaal is het een 2.0
    Last edited by bobo; 28/11/2015, 18:12.

Comment

Op de configurator van de C klasse:

C200d manueel = 1,6 renault
      C200d autmaat = 2,1 (idem motor in C200d W204?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WTR Bekijk Berichten
        Op de configurator van de C klasse:

C200d manueel = 1,6 renault
        C200d autmaat = 2,1 (idem motor in C200d W204?)
        okay, wist ik niet thx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          okay, wist ik niet thx
          Is nog maar recent, enkele weken vermoed ik. Reden is me onduidelijk.

Comment

gesjoemel op de renault-motor

capaciteit zeker mss ? in de nieuwe e-draad staat dat er een nieuwe modulaire diesel komt

Effizienz: Neuer Dieselmotor (OM 654) mit weniger Hubraum, weniger Verbrauch, mehr Leistung

Comment

Dus de cla 200d is voorlopig nog met de om651, later zal deze vervangen worden door de om654.

De om651 is wss dezelfde motor als diegene die nu in mijn cdi180 w204 bwj 2013 zit? (De c180 is toegeknepen 200cdi)

Comment

dat zal grotendeels identieke motor zijn als uw 204...op die 654 zal het nog wachten zijn, nieuwe e debuteert in 2016 en dan nog niet gelijk in elk model

Comment

OK bedankt bobo. Heb geen klagen over de om651 in toegeknepen versie op mijn c. Zeker geen raket, maar met 300nm kon het slechter.

Overweeg om volgende keer de cla te nemen. Zou dan zelfs de c220 kunnen nemen, ma jammer dat men die niet kan nemen met klassieke manuele bak...

Comment

content van de 204 ? waterpomp of injectors gesneuveld ?

Comment

content van de 204 ? waterpomp of injectors gesneuveld ?
                      Injectors voorlopig geen probleem.

Wel waterpomp die lekt, maar die moet ik nog laten vervangen (leasewagen)

Comment

gewoon doorrijden en bijgieten

Comment

gewoon doorrijden en bijgieten
                          Heb er ook al aan gedacht...

Garage zal ook wa willen bijverdienen zeker. .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FloR Bekijk Berichten
                            Overweeg om volgende keer de cla te nemen. Zou dan zelfs de c220 kunnen nemen, ma jammer dat men die niet kan nemen met klassieke manuele bak...
                            Dat was DE reden om hier ook de CLA 200d te nemen.
                            Jammer dat de 220 niet met handbak geleverd kan worden...

Comment

bwa, 220 is goeie reden om aan de automaat te gaan

Comment

Smaken verschillen (heeft misschien met leeftijd te maken )

Comment

Bobo, ivm de om651, waar ik nog aan dacht: wat bijzonder opvalt, als je de motor koud start, dan hoor je de eerst 2 seconden een "droog" geratel.

Lijkt alsof ofwel de hydraulische klep stoters te weinig oliedruk hebben, ofwel is het de distributie ketting. Komt dit je bekend voor?

Comment

ik heb zelf geen enkele ervaring met die 651, helaas...wou alleen dat ik die ook had

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FloR Bekijk Berichten
                                      Bobo, ivm de om651, waar ik nog aan dacht: wat bijzonder opvalt, als je de motor koud start, dan hoor je de eerst 2 seconden een "droog" geratel.

Lijkt alsof ofwel de hydraulische klep stoters te weinig oliedruk hebben, ofwel is het de distributie ketting. Komt dit je bekend voor?
                                      Da's niets!
                                      Ik heb in juni een occasie 651 gekocht en ik heb enorm gezocht naar de oorsprong van dit geluid. Ik dacht zelf ook onmiddellijk aan klepstoters en in tweede instantie distributie.
                                      Uiteindelijk gemerkt dat het ook optreedt als je de rem intrapt. Stationair een paar keer de rem intrappen en hij ratelt het heftigste. Het is dus de vacuümpomp van de rembekrachtiger en die doen dat naar het schijnt allemaal. Ik heb zelf ook al een C-klasse horen vertrekken die precies hetzelfde deed. Klinkt erg slecht maar is normaal dus.
                                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                        Da's niets!
                                        Ik heb in juni een occasie 651 gekocht en ik heb enorm gezocht naar de oorsprong van dit geluid. Ik dacht zelf ook onmiddellijk aan klepstoters en in tweede instantie distributie.
                                        Uiteindelijk gemerkt dat het ook optreedt als je de rem intrapt. Stationair een paar keer de rem intrappen en hij ratelt het heftigste. Het is dus de vacuümpomp van de rembekrachtiger en die doen dat naar het schijnt allemaal. Ik heb zelf ook al een C-klasse horen vertrekken die precies hetzelfde deed. Klinkt erg slecht maar is normaal dus.
                                        De mijne deed dat extreem fel (maar dus echt enorm fel) en is onder garantie opgelost. Was inderdaad de vacuumpomp.

EDIT: dat probleem met die waterpompen, is dat niet met het faceliftmodel opgelost? De injectoren wel dacht ik.

Comment

Working...
                                        X