Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oplassen herkeuring: afwerken of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • oplassen herkeuring: afwerken of niet?

    ik zit met verschillende info tussen 2 garages en zou het graag afchecken op dit forum (aangezien ik er vanuit ga dat jullie altijd gelijk hebben).

    Ik heb een oldtimer die afgekeurd is omdat er onderaan een plaatje op gelijmd is ipv gelast. Hij komt uit Nederland en daar mag blijkbaar alles.

    Nu zegt mijn garage dat ik het moet laten oplassen, dus alle verf en lijmresten verwijderen en op het bloot metaal lassen en dan niet afwerken en zo éérst naar de keuring gaan.

    Als het dan goedgekeurd is mogen ze afwerken (verven vermoed ik)

    Mijn carrosserie zegt dat dat niet klopt en dat je het direct moet afwerken voor je naar de keuring gaat.

    Wie heeft er gelijk? Voor mij maakt het niet uit, maar die gasten in de keuring zijn precies altijd op zoek naar redenen om af te keuren dus ben ik liever voorbereid.

    de tip om in de modder te rijden heb ik ook al gekregen, maar ik vrees dat ze dan nog achterdochtiger worden en hem zeker afkeuren.

    merci!

  • #2
    Uit eigen gelijkaardige ervaring kan ik bevestigen dat de herstelling niet afgewerkt gepresenteerd moeten worden aan de keuring. Nu weten ze ervan dus moeten ze kunnen nagaan of de herstelling degelijk gebeurd is. Eens je uw groene kaart hebt dan mag de afwerking gebeuren.

    Comment


    • #3
      als je afgekeurd bent voor een roestgat of dergelijke, dan moet je dat dichtlassen en de lasnaden zichtbaar houden (beetje verf erover mag wel, maar geen kit).
      eens gekeurd, mag je erna wel deugdelijk afwerken met kit en dergelijke.
      ik zorg er altijd voor dat de roestgaten dichtgelast zijn VOOR ik afgekeurd wordt. ik kan dan namelijk alles afwerken zoals ik het wil en erna eens door de modder gaan. wat de keuring niet ziet, dan zagen ze niet over. jij hebt nu wel het probleem dat de keuring het al gezien heeft

      Comment


      • #4
        ok, dan laat ik het zo doen, aangezien mijn garage het dus beter wist dan de carosserie zal ik ook daar de herstelling laten doen.

        Wat mijn garagist wel vreemd vond was dat ze mij afkeurden voor dat plaatje dat gelijmd was maar niet gelast, maar niets gezegd hebben over een groot gat (3cm doorsnede) in de deurdorpel langs de andere kant.

        Ik ben benieuwd, ik zal het plaatje laten herlassen.

        Comment


        • #5
          Idem op mijn oldie. Probleem aanpakken maar niet afwerken zodat ze kunnen zien dat alles in orde is.
          The shark is BACK! BMW 635csi

          BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017


          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
            ok, dan laat ik het zo doen, aangezien mijn garage het dus beter wist dan de carosserie zal ik ook daar de herstelling laten doen.

            Wat mijn garagist wel vreemd vond was dat ze mij afkeurden voor dat plaatje dat gelijmd was maar niet gelast, maar niets gezegd hebben over een groot gat (3cm doorsnede) in de deurdorpel langs de andere kant.

            Ik ben benieuwd, ik zal het plaatje laten herlassen.
            laat die andere kant ook maar lassen
            Z4 M40i

            Comment

            Working...
            X