Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Carplay in PSA wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Carplay in PSA wagen

Geachten

Ik heb sinds gisteren de DS5 waarin nu de laatste nieuwe touch screen infotainments zitten die PSA beschikbaar heeft. Deze zou beschikken over Carplay en Mirrorlink. Mirrorlink heb ik gevonden, maar dat werkt niet met een iPhone. Dus daarom de Carplay.

Echter is daar niets van terug te vinden in het systeem en in de handleiding een kleine vermelding.

Als ik dan op de iPhone Carplay in de instellingen aanklik, begint er iets te lopen en vragen ze mij de spreekknop in te drukken van de wagen. Die heb ik dan deze morgen pas gevonden. Blijkt de knop te zijn op het uiteinde van de hendel van de pinkers. Deze knop dient onder het rijden ook voor het herhalen van de instructies van de navigatie.

BT koppelen en bellen en dergelijke werkt allemaal perfect, zowel via BT als kabel in USB poort. Als ik stil sta, dan hoef ik die knop maar in te houden en dan springt Siri op. Maar tijdens het rijden dus niet. En ik die altijd dacht dat voicecommands net dienden voor bediening tijdens het rijden

Maar ondertussen nog altijd geen carplay. Die Siri werkende krijgen zou al een verbetering zijn en die carplay dus de kers op de taart.

Ik heb wel wat uitleg gekregen in de garage (veel eigenlijk), maar dat was ik vergeten te vragen. Maar ik moet op 2000km even een checkup laten doen en kan ik het alsnog vragen. Maar de garage kennende, gaan ze dat niet weten

Het systeem bestaat nog niet zo heel lang in de PSA wagens, maar toch hier de vraag of er mensen zijn die er al ervaring mee hebben? Want zowel DS, Citroën als Peugeot hebben dit systeem.

Thanx

Mijn iPhone blijft zelfs zoeken achter de lijst van wagens die er zou moeten zijn.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Mijn iPhone blijft zelfs zoeken achter de lijst van wagens die er zou moeten zijn.

Awel ja, dat doet mijne iPhone ook, maar onderaan staat de tekst dat ik de knop van de spreektoets moet inhouden. Maar hij blijft dan zoeken.
      Dus ben niet de enige.

Als het op de wagen zit, dan wil ik ook dat het werkt :-). Heb wel al internet aan de praat gekregen, maar daar ben ik nog niet aan uit wat ge daarmee moet Surfen kan ik op mijn iPhone ook.

Ik had graag alles werkende gekregen om te zien of er iets te doen was met iCoyote via de iPhone.

Comment

Ondertussen de spreekknop gevonden, maar ook achter gekomen dat siri dan alleen werkt als de iPhone ontgrendeld is. Dus nu zoeken of we die knop ook aan de praat krijgen als hij ontgrendeld is.

Comment

Je moet dat instellen op je iPhone
          Instellingen>touch ID & toegangscode... Scrollen naar beneden en dan onderstaande allemaal op groen zetten

.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Idd, daar stond siri uit. Thanx. Morgen erns proberen.

En dan nog zien voor die carplay

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              Awel ja, dat doet mijne iPhone ook, maar onderaan staat de tekst dat ik de knop van de spreektoets moet inhouden. Maar hij blijft dan zoeken.
              Dus ben niet de enige.

Als het op de wagen zit, dan wil ik ook dat het werkt :-). Heb wel al internet aan de praat gekregen, maar daar ben ik nog niet aan uit wat ge daarmee moet Surfen kan ik op mijn iPhone ook.

Ik had graag alles werkende gekregen om te zien of er iets te doen was met iCoyote via de iPhone.
              Ik heb ergens gelezen dat Google Car play nog niet heeft prijs/vrij gegeven.
              Weet wel niet meer op welke site.
              Ik vermoed dat het op een Q7-site was want die zou dat ook moeten hebben.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

@A160: dat was dus het euvel. Nu werkt siri al goed. thanx.

El Greco: Google Car Play heb ik niet nodig. Androidtoestellen werken ook via MirrorLink denk ik en daar vind ik wel een app voor op het infotainmentsysteem. Carplay is van Apple voor IOS. En dat krijg ik niet aan het werken, terwijl het er wel degelijk op zit.

Maar die nieuwe infotainments in de PSA wagens bestaan nog maar een paar maanden en is nog niet veel over te vinden op het net. Enerzijds moeten de mensen het willen gebrouwen en ne iPhone hebben. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die geen iPhone hebben en anderen het systeem niet willen gebruiken of er het nut niet van inzien.

Maar ik ben van principe als het erop zit, moet het werken

Comment

Hier de hele middag nog zitten googlen op eventueel stap voor stap uitleg of een fimpje van hoe ge carplay moet configureren. Maar niets te vinden. Uitleg wat het is en wat ge ermee kunt doen, in overvloed. Maar nergens kan ik vinden wat de 2 toestellen precies wanneer moeten doen

Tis erg geworden. Niet in manual van de auto, niet op het net te vinden.

Hopelijk weet de garage meer als ik binnenkort even binnen spring voor de checkup.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

El Greco: Google Car Play heb ik niet nodig. Androidtoestellen werken ook via MirrorLink denk ik en daar vind ik wel een app voor op het infotainmentsysteem. Carplay is van Apple voor IOS. En dat krijg ik niet aan het werken, terwijl het er wel degelijk op zit.
                    Op de site van Audi staat er het volgende vermeld over CarPlay bij een A4 :

Citaat: "Zowel Apple als Google hebben op dit moment nog geen introductiedatum gecommuniceerd om het gebruik van deze dienst mogelijk te maken."

Misschien is dat ook wel de reden waarom het allemaal nog niet werkt in je DS5?!

Comment

Ik weet het allemaal niet meer. Dinsdag in de garage geweest voor de gratis checkup op 2500km. Daar gevraagd, maar de garagist wilde niet toegeven dat hij zelfs niet wist wat carplay was en dacht mij even voor dommerik te verslijten en kwam met het ene smoesje na het andere.

Eerst zegt hij dat ge daar ne 3G sleutel voor moet gaan halen bij Proximus. Dacht even dat ik buikpijn van het lachen ging krijgen. Dus zei dat da niet klopte, zei hij dat het nog niet voor België was. Hupla, even iphone erbij, site apple raadplegen en kijk es aan 'het is ook voor belgië. Toen zei hij dat apple met een update er voor ging komen. En toen heb ik het maar opgegeven met de melding dat ik niet denk dat Apple speciaal voor PSA een update gaat uitbrengen

Daarstraks op een ander forum te lezen gekregen dat PSA vanaf februari WEER een nieuw infotainmentsysteem krijgt. 2de helft van 2015 was er al een nieuw verdomme, en nu weer, direct nadat ik de mijne heb. Word een mens dus niet vrolijk van, maar that's life. Daar stond een brocure ervan met de aanduidingen van de verschillen tussen mijn systeem en het nieuwe systeem. Bij beide staat 'Carplay' vermeld. Dus ik ga er vanuit dat dit wel degelijk erop zit en zou moeten werken.

Dus ga eens een mailke sturen naar de invoerder voor een handleiding of dergelijke. En dan ook direct vragen waarom de projectie op de HUD scheef moet staan op een auto +35k euries. Volgens de garagist is dat 'normaal'.

Comment

das de 'franse slag' da scheef display...
                        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Goed mogelijk. Daarnet mail naar invoerder gestuurd, dus ben benieuwd. Ook die vraag gesteld. Maar wss gaan die ook zeggen dat da normaal is.
                          Ik lees overal dat PSA met de DS de aanval lanceert tegen de premiums. Mss willen ze met zo een scheef HUD het verschil maken

Comment

Ondertussen op een ander forum een link van een forum in de UK gekregen waaruit blijkt dat de firmware moet geupdate worden.

Morgen eens checken met garage.

Gekke is dat de wagen 20/09/2015 besteld is en afgeleverd met firmware van 15/05/2015. Dit terwijl er op 11/09/2015 de laatste versie is uitgekomen. En het was gezn stockwagen. Dus ik vermoed da die toestellen al zo lang op stock lagen. Jammer dat ze dan niet in het fabriek of garage de laatste firmware installeren vooe aflevering. Nu moet de klant een oplossing zoeken en er nog achter lopen ook. Van de invoerder na 4 dagen ook nog geen antwoord. Nogal service bij Citroën.

Comment

Toch even meedelen voor de mensen met een PSA wagen die met hetzelfde probleem zitten. De mensen PSA wagen geleverd hebben gekregen vanaf mid 2015 tot eind januari 2016 met het 'nieuwe' (vanaf volgende maand oude) touchscreen infotainmentsysteem, die gaan een probleempje hebben ivm Carplay indien ze daar ook gebruik van wensen te maken.

Blijkbaar heeft PSA het netwerk zelf nog niet op de hoogte gebracht, maar deze wagens zijn afgeleverd met oude software waarbij Carplay niet aan de praat te krijgen is. Vanaf 11/09/2015 is er een nieuwe software waar het wel mee kan. Echter denk ik dat PSA nog een mooie voorraad van die infotainmentsystemen heeft liggen die ze nu nog steeds inbouwen met de oude software en deze niet automatisch updaten. Mijn dealer ook niet, want die wist zelfs nog niet eens wat Carplay was en die gaat iemand van een andere garage (waarmee ze samenwerken) laten afkomen om het in mijn wagen te fixen. Snap het zelf niet goed, daar het maar gewoon een firmware-update is

Via een ander forum doorverwezen geweest naar een UK forum waar ze de oplossing gevonden hadden. Daarop ben ik verder gaan zoeken.

Huidige firmware: SMEG6.05.E.R6 (15/05/2015)
                              Nieuwe firmware: SMEG6.1.D.R8 (11/09/2015) - deze moet het zijn

Modellen vanaf februari 2016 zouden weer een compleet nieuw infotainmentsysteem krijgen gebaseerd op TomTom kaarten, eigen VoiceCommand en 4 x gratis update. Bij deze toestellen zullen er geen problemen zijn. Het huidige systeem heeft dan maar een 6 à 7-tal maanden bestaan.

Nu vraag ik me af of het later bij herverkoop een invloed gaat hebben op de verkoopprijs als je er eentje van januari of februari hebt ivm dit systeem.

Comment

Working...
                              X