Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn Saab 9-3 uit 1998 maakt ratelent geluid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mijn Saab 9-3 uit 1998 maakt ratelent geluid

    Hallo allemaal

    Ik heb een saab 9-3 automaat 2 liter benzine. Wanneer de auto in beweging is hoor ik een schurend/ratelend geluid, wanneer ik de gas induw wordt dit geluid nog beetje erger. Maar wanneer ik stilsta (stationair draaien) is het geluid weg.

    Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Als ik de verwarming en airco uitzet dan is het geluid nog beter hoorbaar, kwas wel van geschrokken :p
    Last edited by ; 13/12/2015, 10:39.

  • #2
    moeilijk te zeggen allemaal zo hé.....zou bvb de koppelomvormer kunnen zijn,of iets aan de riemaandrijving...best even real life raad vragen voor je brokken maakt
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

    Comment


    • #3
      Saab is Failliet. Waarom denk je ?

      Comment


      • #4
        Distributieketting
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Saab is Failliet. Waarom denk je ?
          Schuld van GM
          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
            Distributieketting
            Dat lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk!?

            Ik dacht eerder aan een versleten alternator, waterpomp,..?

            Comment


            • #7
              Is de aandrijfashoes nog intact ?
              Tegenwoordig gaat die reparatie eenvoudiger https://www.youtube.com/watch?featur...9gMxzJH4k#t=83
              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                Is de aandrijfashoes nog intact ?
                Tegenwoordig gaat die reparatie eenvoudiger https://www.youtube.com/watch?featur...9gMxzJH4k#t=83
                kzal het eens laten controleren maar heb nu m'n auto niet, is op supergroot onderhoud en kreeg juist telefoon van m'n (persoonlijke) garagist dat m'n auto pas morgenavond klaar zou zijn omdat die speciaal naar hasselt moet gebracht... de automaatolie kan niet manueel ter plaatse worden ververst. Blijkbaar wordt die nu aangesloten op een "speciale" machine..ik hoop dat alles goed komt

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                  Is de aandrijfashoes nog intact ?
                  Tegenwoordig gaat die reparatie eenvoudiger https://www.youtube.com/watch?featur...9gMxzJH4k#t=83
                  tegenwoordig?
                  dit bestaat al zeker 20 jaar
                  heb hier nog zo een " trompet" liggen in metaal
                  Z4 M40i

                  Comment


                  • #10
                    Weet iemand hoelang wiellagers meegaan en wat voor geluid deze maken indien ze versleten zijn? Ik hoor een (bijna) constant gejank (gezoem wooho) op de achtergrond gelijk een echo vooral wanneer ik rond de 50km/h zit.
                    Ik dacht dat het de banden waren. Nu heb ik 4 nieuwe banden gekocht en dat lawaai is er nog altijd!!

                    Comment


                    • #11
                      Wiellagers controleren is zo moeilijk toch niet .

                      Comment


                      • #12
                        Bij een C4 Audi heb ik dat ook eens gehoord . Ik dacht dat het geratel van de differentiëel kwam wanneer je aan het wiel draaidde. Je hoort dus geen versleten, jankend, zwaar lagergeluid of speling.
                        Een mekanieker uit de Audi garage moest ik dan maar geloven Vervangen en idd dat geratel was weg. Vermoedelijk is dat volgens mij die afstandshouder van de kogeltjes die uitgesleten is door te hard of verdwenen vet . Die kogeltjes gaan dan ratelen.
                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                        Comment


                        • #13
                          Domme vraag waarvoor ik geen nieuw topic wil maken:

                          Als mijn auto stilstaat in neutraal, is er dan iets in de versnellingsbak dat beweegt, of draait enkel het vliegwiel?

                          Comment


                          • #14
                            Een beetje kort door de bocht ja alles draait behalve de uitgaande as. Het is pas op het moment dat je ontkoppeld dat de ingaande as los gekoppeld wordt van de motor en dat er (bij stilstand) geen draaiende beweging is in de versnellingsbak. Neutraal wil gewoon zeggen dat je een soort speciale/fictieve versnelling kiest, er is geen verbinding met de uitgaande as, bij het kiezen van een andere versnelling wordt wel een verbinding gemaakt met de uitgaande as.
                            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                            Comment

                            Working...
                            X