|
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ombouwen gewone auto naar 45 km/u wagen of MMBS (motorvoertuig met beperkte snelheid)
Collapse
X
-
Ombouwen gewone auto naar 45 km/u wagen of MMBS (motorvoertuig met beperkte snelheid)
Labels: Geen
-
Laat het uit.
Ik vind die gewone Aixams al levensgevaarlijk, zeker als ze met zo'n valse nummerplaat rijden en je niet direct door hebt dat het geen gewone auto is en dus veel trager rijdt.
Als die dingen nu ook nog eens exact op gewone auto's gaan lijken, is het helemaal levensgevaarlijk.
Onlangs op de expressweg Aalst Ninove nog bijna achterin één geknald omdat ik niet door had dat het snelheidsverschil zo groot was.
Ik snap trouwens ook niet waarom er geen nummerplaat op zo'n ding moet.
Wat rijdt er daar ook mee, trouwens? Bejaarden, mensen die hun rijbewijs zijn kwijtgespeeld en mensen die er niet in slagen er één te behalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk BerichtenLaat het uit.
Wat rijdt er daar ook mee, trouwens? Bejaarden, mensen die hun rijbewijs zijn kwijtgespeeld en mensen die er niet in slagen er één te behalen.
Comment
-
Voor de duidelijkheid. Mijn vraag is niet of het wenselijk is of niet. De meeste automobilisten zien zo'n traag vehicle op de weg terecht niet zitten.
Ik zoek het enkel te gebruiken in de stad, waar de max. snelheden meestal rond de 45 km/h liggen. Veder heb ik geen rijbewijs nodig voor mijn werk.
Maar mijn vraag is: is het wettelijk hier mogelijk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaartenV Bekijk BerichtenMaar mijn vraag is: is het wettelijk hier mogelijk?Europees marktleider AIXAM voldoet aan de Europese en Belgische wetgeving omdat haar brommobielen voldoen aan de volgende criteria:
Europese typegoedkeuring directive 2002/24/CE
twee zitplaatsen
- maximum gewicht 350 kg
- maximum snelheid 45 km/uur
- maximum vermogen 4 kW
WAT MOET U DOEN OM MET EEN BROMMOBIEL TE KUNNEN RIJDEN
Om in Belgïe met een broommobiel rijden, moet u :
- minstens 16 jaar oud zijn
- 18 jaar oud zijn om een passagier te vervoeren
- een rijbewijs AM of hoger hebben voor iedereen geboren na 14/02/1961 RIJBEWIJS AM :
Om het AM rijbewijs te halen, moet je slagen in een theoretisch en praktisch examen.
- 1 ° Verplicht theoretisch examen : 40 vragen waarvan je er minstens 33 goed moet hebben om te slagen,
- 2° Verplicht praktische opleiding bij een autorijschool of een erkend opleidingscentrum : 4 uur, waarvan minimum 2 uur op de openbare weg.
- 3° Verplicht praktisch examen : bestaat uit een proef op een privaat terrein en kan afgelegd worden met uw eigen wagen of met het voertuig van de rijschool. Er bestaat geen voorlopig rijbewijs voor deze categorie.
de brommobiel mag bestuurd worden zonder rijbewijs indien de bestuurder vóór 14/02/1961 geboren is.
Offtopic: Zo van die auto's zijn voor complete randdebielen/marginalen, en zijn levensgevaarlijk. Ik heb geen medelijden met de bestuurders ervan, en zal mijn best doen om de eikel uit te hangen als er zo eentje voor mij rijd. Een jaar of 2-3 nog zo een ligier zien vliegen, net nadat ik die inhaalde op een baan waar 120 toegelaten is (geen autostrade), en ik zei "holy shit wa doet die hier, de zot". De persoon achter mij had het niet gezien, en reed er tegen 120 achter op.
Maar euh het antwoord op uw vraag: NEE!
Comment
-
Moet wel leuk zijn een Duitser ombouwen naar 45 km en dan zo aan een stoplicht gas zitten geven
Denk dat de wetgever dit niet zal toelaten alhoewel het toch nog veiliger zou zijn dan zo een klein wagentje, voor de bestuurder van die 45 km/h wagen wel te verstaan.
Comment
-
25 per uur is overigens in nl nog wel mogelijk
Mag het nu wel of niet, het terugtunen van auto’s om ze daarna te gebruiken als 25 of 45 km-voertuig? Navraag bij de RDW leerde dat er -helaas- niet simpelweg aan alle teruggetunde auto’s een einde komt. Zondag was daar ineens het bericht dat de RDW een einde zou maken aan het terugtunen van auto’s. […]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk BerichtenLaat het uit.
Ik vind die gewone Aixams al levensgevaarlijk, zeker als ze met zo'n valse nummerplaat rijden en je niet direct door hebt dat het geen gewone auto is en dus veel trager rijdt.
Als die dingen nu ook nog eens exact op gewone auto's gaan lijken, is het helemaal levensgevaarlijk.
Onlangs op de expressweg Aalst Ninove nog bijna achterin één geknald omdat ik niet door had dat het snelheidsverschil zo groot was.
Ik snap trouwens ook niet waarom er geen nummerplaat op zo'n ding moet.
Wat rijdt er daar ook mee, trouwens? Bejaarden, mensen die hun rijbewijs zijn kwijtgespeeld en mensen die er niet in slagen er één te behalen.
mensen die hun rijbewijs zijn kwijtgespeeld mogen daar ook niet mee rijden. die mogen zelfs geen kruiwagen besturen of fietsen (ontzegging van het recht tot sturen).
Comment
-
Ben mischien een beetje laat op deze topic maar heb is gezocht op het internet en vroeg me een paar dingskes af : 1.Kan je niet een mmbs voertuig anuit het buitenland ( Nederland dus ) importeren met de standaard procedure? 2. Dan moet die uiteraard Nederlands verzekerd worden ( alez da denk ik toch ) en dat kan toch gewoon als die ingeschreven zijn bij de Belgische Bank?
Mijn sources :
Nederlands Verzekering in Belgie :
Buitenlandse auto's importeren : http://www.vlaanderen.be/nl/mobilite...het-buitenland
Ik hoop echt dat dit nog allemaal mag want ik heb juist een dealer in Volkswagen Buskes gevonden en dat zijn echt mijn Droomauto's dus bij het idee dat ik er al me kan rijden op mijn 16 is echt wauw ( ben nu 15 :p ) aah ja en die Dealer is in Hulst dus wordt dat dan zelfs als een gewone Nederlands auto Gezien. Maar dan zal ik die wel zelf converteren tot mmbs?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten2010 Mercedes S212 E350 CDI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten2010 Mercedes S212 E350 CDI
Comment
Comment