Beste forumleden,
8 maanden geleden kocht ik een Golf 6 GTI in Duitsland. Na ca. 3 maanden (kan ook al vroeger geweest zijn) merkte ik een klein plekje koelvloeistof op in de garage. Koelsysteem onder druk laten zetten maar het lek was zeer moeilijk te lokaliseren. De garagist dacht dat de flens waar de vloeistof het blok ingaat lekte en deze werd dus vervangen. Nu merk ik echter op dat de wagen nog steeds koelvloeistof verliest (van max- naar middenpeil in 2 maanden). De garagist gisteren even opgebeld en volgens hem lijkt dit sterk op een lek in de koppakking (joint de culasse) aangezien de flens werd vervangen en alle leidingen werden nagekeken. Ik heb enkele foto’s genomen maar hier zullen jullie waarschijnlijk weinig uit kunnen opmaken:




Ik wacht nu mijn afspraak bij VW af om de wagen daar eens te laten onderzoeken maar zit toch al met een serieus ei in mijn broek (zou 1000-1500 euro kosten).
De wagen is 4 jaar oud en heeft 30.000 km gelopen. Ik heb het lek opgemerkt op ca. 23.000 km. Heeft VW hier geen uitgebreide garantie voor, dit is toch absoluut niet normaal? Heeft iemand misschien ervaring met een jonge wagen met een beschadigde koppakking?
De wagen werd verkocht als een ‘Das Welt’-auto. Dit is garantie van VW zelf die ‘normaal’ Europees geldig is, dit beaamde de verkoper (VW-dealer) ook. Bij afhaling van de GTI kreeg ik een aangepast factuur voor mijn neus geschoven dat volgens hen de garantie vervalt als de wagen wordt geëxporteerd. Het was tekenen of GTI laten staan. Hierbij voel ik mij serieus in het zak gezet door VW. De dealer wist dat ik van ver kwam (ca. 650 km enkel) en dat ik dus toch ging tekenen. Dit dan ook maar gedaan, wie verwacht nu problemen met zo een jonge en zeer goed onderhouden wagen… Ik veronderstel dat ik dus totaal niet meer kan terugvallen op de beloofde Das-Welt garantie?
8 maanden geleden kocht ik een Golf 6 GTI in Duitsland. Na ca. 3 maanden (kan ook al vroeger geweest zijn) merkte ik een klein plekje koelvloeistof op in de garage. Koelsysteem onder druk laten zetten maar het lek was zeer moeilijk te lokaliseren. De garagist dacht dat de flens waar de vloeistof het blok ingaat lekte en deze werd dus vervangen. Nu merk ik echter op dat de wagen nog steeds koelvloeistof verliest (van max- naar middenpeil in 2 maanden). De garagist gisteren even opgebeld en volgens hem lijkt dit sterk op een lek in de koppakking (joint de culasse) aangezien de flens werd vervangen en alle leidingen werden nagekeken. Ik heb enkele foto’s genomen maar hier zullen jullie waarschijnlijk weinig uit kunnen opmaken:




Ik wacht nu mijn afspraak bij VW af om de wagen daar eens te laten onderzoeken maar zit toch al met een serieus ei in mijn broek (zou 1000-1500 euro kosten).
De wagen is 4 jaar oud en heeft 30.000 km gelopen. Ik heb het lek opgemerkt op ca. 23.000 km. Heeft VW hier geen uitgebreide garantie voor, dit is toch absoluut niet normaal? Heeft iemand misschien ervaring met een jonge wagen met een beschadigde koppakking?
De wagen werd verkocht als een ‘Das Welt’-auto. Dit is garantie van VW zelf die ‘normaal’ Europees geldig is, dit beaamde de verkoper (VW-dealer) ook. Bij afhaling van de GTI kreeg ik een aangepast factuur voor mijn neus geschoven dat volgens hen de garantie vervalt als de wagen wordt geëxporteerd. Het was tekenen of GTI laten staan. Hierbij voel ik mij serieus in het zak gezet door VW. De dealer wist dat ik van ver kwam (ca. 650 km enkel) en dat ik dus toch ging tekenen. Dit dan ook maar gedaan, wie verwacht nu problemen met zo een jonge en zeer goed onderhouden wagen… Ik veronderstel dat ik dus totaal niet meer kan terugvallen op de beloofde Das-Welt garantie?
Comment