kan je er aan om eens droog te blazen met perslucht en dan te bestrooien met bv. talkpoeder, dan zou je wel zien waar het eerst nat wordt
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Golf 6 GTI: koelvloeistoflek (koppakking?) + Das Welt garantie
Collapse
X
-
Ik hoor van beide garages dat er zo goed als geen zichtbaarheid is aan de achterkant van het blok. De versnellingsbak (DSG) zit dan ook nog eens in de weg. Daarom is het bijna gissen. Ondertussen is wel de flens en de buis vervangen dus blijven er niet veel opties meer open.
Comment
-
Ik kan moeilijk geloven dat een koppakking zo erg naar buiten lekt....bij de meeste motoren zijn de waterkanalen rond de cilinders en zitten de oliekanalen dichter bij de buitenzijde....natuurlijk,ik heb het niet gezien dus ga het ook niet ontkennen hé. Mss best met een VW dealer afspreken om zowieso de oorzaak te vinden en dan verder kijken. Welke dealer ga je?BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Ik zou het wel zeer straf vinden als beide garages de foute diagnose hebben gesteld maar alles kan natuurlijk. Het is een CDLF motor, ik heb geen idee hoe de kanalen lopen.
De Duitse dealer is akkoord gegaan met mijn voorstel om de wagen naar Aken te brengen. De wagen gaat volgende week woensdag binnen bij Autohaus Fleischhauer. Ik pas wel nog op met al victorie te kraaien aangezien ze al vanaf het begin vrij moeilijk doen over de garantie.Last edited by Crockyy; 03/02/2016, 20:39.
Comment
-
Wagen wordt vandaag door de dealer in Aken (nog eens) onderzocht. Daarna gaan ze de diagnose en kosten overmaken aan de dealer waar ik de wagen gekocht heb. Deze zal dan, als hij zin heeft, de toelating geven voor de reparatie. Mijn contactpersoon in Aken vertelde mij dat garages helemaal geen jaar garantie moeten geven. Ze staan daar precies boven de wet? Ik heb er dus niet heel veel hoop in. Wordt vervolgd.Last edited by Crockyy; 10/02/2016, 13:57.
Comment
-
Vandaag heeft de dealer in Aken mij gebeld, blijkt een flens ergens bovenop de versnellingsbak te zijn. Gelukkig dus niet de koppakking. Kosten 400 + diagnose (duurde lang volgens hem dus zal ook mooie som zijn). De dealer waar ik de wagen gekocht heb wil maar 200 euro van de rekening betalen... . Wat een klucht, het houdt maar niet op. Zij doen net waar ze zin in hebben, stellen hun eigen wetten. Ik had toch wel wat meer professionalisme van een VW dealer verwacht. Versnellingsbak is gedemonteerd dus ik heb eigenlijk geen tijd meer om de dealer het vuur aan de schenen te leggen...Last edited by Crockyy; 11/02/2016, 20:50.
Comment
-
-
In principe maakt het geen enkel verschil als ik nu hier naar een VW-dealer ga, in Aken of bij de garage waar ik hem kocht. Alle dealers passen dezelfde 'reparatie-pakketten' toe. De dealer in Aken zei ook dat zij regelmatig klanten hebben die in NL, BE of ergens anders in DE hun garantie claimen en dat zij dan de factuur onderling regelen. Dit verhaaltje kreeg ik ook te horen toen ik de auto kocht. In Aken vonden ze het ook niet echt proper van de dealer waar ik de wagen kocht dat hij zo met mijn voeten speelt.
Die hele discussie van '2 keer niks van een lek' heeft mij ondertussen wel al 350 euro gekost, hier komen dan nog is de kosten in Aken bij (300-350 gok ik)... . Daarom ben ik het stilaan wel wat beu aan het worden dat de dealer zo met mijn voeten speelt en zijn eigen wetten stelt. Een beetje professionele dealer betaald gewoon de volledige factuur.
Die 'lekdichter' heb ik ook een tijdje onderzocht maar blijkt gewoon een lapmiddeltje te zijn en kan smalle kanalen snel verstoppen.Last edited by Crockyy; 13/02/2016, 17:52.
Comment
-
Pfff hier word je niet vrolijk van. Ik zou in dit geval maar akkoord gaan.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Crockyy Bekijk BerichtenIn principe maakt het geen enkel verschil als ik nu hier naar een VW-dealer ga, in Aken of bij de garage waar ik hem kocht. Alle dealers passen dezelfde 'reparatie-pakketten' toe. De dealer in Aken zei ook dat zij regelmatig klanten hebben die in NL, BE of ergens anders in DE hun garantie claimen en dat zij dan de factuur onderling regelen. Dit verhaaltje kreeg ik ook te horen toen ik de auto kocht. In Aken vonden ze het ook niet echt proper van de dealer waar ik de wagen kocht dat hij zo met mijn voeten speelt.
Die hele discussie van '2 keer niks van een lek' heeft mij ondertussen wel al 350 euro gekost, hier komen dan nog is de kosten in Aken bij (300-350 gok ik)... . Daarom ben ik het stilaan wel wat beu aan het worden dat de dealer zo met mijn voeten speelt en zijn eigen wetten stelt. Een beetje professionele dealer betaald gewoon de volledige factuur.
Die 'lekdichter' heb ik ook een tijdje onderzocht maar blijkt gewoon een lapmiddeltje te zijn en kan smalle kanalen snel verstoppen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenJeverward nieuw met 2dehands. Nieuwe wagens hebben fabrieksgarantie (uitbreiding op de wettelijke garantie), maar ouder dan dat val je terug op de garantie van de verkoper (oftewel wettelijke garantie)...
Ze maken gewoon misbruik van hun positie t.o.v. mij omdat ik buitenlander ben. Ofwel heb ik garantie en betalen ze 100% ofwel niets hé, wat een zever. Maar soit, plooien ze maandag nog niet dan betaal ik gewoon mijn deel van het factuur. Daarna ga ik via het ECC nog een poging doen om de rest terug te vorderen.
Laat mijn verhaal een les zijn voor andere toekomstige kopers in Duitsland. Ik heb mijn les wel geleerd en koop nog op max. 200 km van thuis een wagen (als ik überhaupt nog ooit een wagen in Duitsland koop)... .Last edited by Crockyy; 13/02/2016, 23:47.
Comment
-
Eine schweinerei ist das . Dat is zo'n verhaaltje van jij woont ver weg en we zullen eens zien ze ne.
Door steeds nieuwe(dure) auto's die als lease dienen is die ervaring ermee ook zeer weinig.Het beste is zo'n garage te raadplegen/evtl het herstellen van je auto .Dus dealers die veel van die lease hebben bollen. Met ca 100 K km/jaar kennen zij als eerste die nieuwe auto's met hun gebreken.
Bb hebben die andere je aan 't lijntje gehouden.Last edited by wielscheel; 14/02/2016, 11:39.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk BerichtenEine schweinerei ist das . Dat is zo'n verhaaltje van jij woont ver weg en we zullen eens zien ze ne.
Door steeds nieuwe(dure) auto's die als lease dienen is die ervaring ermee ook zeer weinig.Het beste is zo'n garage te raadplegen/evtl het herstellen van je auto .Dus dealers die veel van die lease hebben bollen. Met ca 100 K km/jaar kennen zij als eerste die nieuwe auto's met hun gebreken.
Bb hebben die andere je aan 't lijntje gehouden.
en ook het "werken" in de garages is ook veel veranderd. Mijn broer werkt bij vw als mecanicien. Met garantiegevallen dienen ze ook strikte plannen te volgen. Probleem A is oplossing A, is het niet opgelost met A, moeten ze B volgen, enzo ... Durft de dealer af te wijken van het stappenplan en hij kan het niet oplossen, zijn alle kosten voor de dealer.
Comment
-
Gisteren ben ik uiteindelijk de wagen gaan halen. Ik heb nog speciaal voor afhaling gevraagd om het systeem zeker nog eens te testen. Wat vind ik deze morgen op de garagevloer, inderdaad, druppels koelvloeistof. Dit is toch ongelooflijk.... 3 garage's, 3 reparaties (waarvan waarschijnlijk 2 maal zelfde onderdeel) en nog steeds een lekkende motor. Grapke heeft mij ondertussen al 600 euro gekost en probleem is nog steeds niet opgelost. Wat een klucht.
Comment
Comment