Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Golf 6 GTI: koelvloeistoflek (koppakking?) + Das Welt garantie
Vraag of je die mag inruilen, is een straatje zonder eind...
Als het geen Edition 35 was met lage kilometerstand deed ik hem nu echt wel weg. Ben het stilaan kotsbeu. Er is ook geen enkele hothatch die mij even veel aanspreekt buiten de Golf R maar die is vrij prijzig.
Een waterlek aan de buitenzijde van de motor, en niet vinden vanwaar het komt lijkt me onmogelijk.
Zijn die dan allemaal blind?
Ik snap het ook niet... Alle garages vertelden mij dan ook nog dat ze veel hadden moeten uitbouwen om het lek te vinden. Het lijkt mij meer dat ze gewoon aan het gokken zijn. Ondertussen is al heel mijn koelsysteem bijna vervangen.
Uiteindelijk had ik geen andere keuze dan klacht in te dienen. Zoals enkele hier al hadden aangehaald heb ik volgens de wet recht op minimaal 1 jaar garantie. De verkopende VW dealer wou na contact van mijn advocaat plots heel snel wel meewerken. Toch blijven ze echt alles proberen om mij tot het punt te krijgen van 'fuck it'. Ze weten dat de wagen niet tot bij hun geraakt door het risico op oververhitting (ca. 650km van hier) dus eisen ze dat de wagen tot bij hun komt. In praktijk maakt het weinig uit naar welke VW dealer ik nu ga maar in theorie (volgens de Duitse wet) hebben zij het recht de wagen te inspecteren. Ze blijven dus moeilijk doen tot het einde. Mijn advocaat gaat nu bekijken of een reparatie ik Aken toch niet valt overeen te komen...
De Europese wetgeving zegt inderdaad dat alles kosteloos moet vervangen worden, inclusief verzendkosten. Volgens de wet zijn de transportkosten dus voor hen. Maar omdat de afstand zo groot is (en de transportkosten zo hoog), kan dit bij een eventuele rechtzaak wel anders uitdraaien...
Comment