Hallo,
Ik heb vandaag voor de eerste keer proberen te meten hoeveel mijn motor bestemd is tegen de vriestemperatuur.Vandaag zo meter gekocht kost 5 euro in een autozaak.
Ik ben eerst een stukje gaan rijden +-5km daarna heb ik de slang van de anti vries meter in het koolvloeistof reservoir geplaatst en de in geknepen bal los gelaten zodat de koolvloeistof werd opgezogen de eerste seconden staat de meter op –20 °C na nog een paar seconden staat de meter op – 30°C en na 10 seconden staat de meter op – 40°C zie foto
Mijn vraag is dit de juiste manier van meten en zijn deze test betrouwbaar , is mijn motor dan nu beschermd tot – 40°C zoals op de foto is aangeven of is het maar tot –20°C zoals in het begin bij het meten ?
Ik heb vandaag voor de eerste keer proberen te meten hoeveel mijn motor bestemd is tegen de vriestemperatuur.Vandaag zo meter gekocht kost 5 euro in een autozaak.
Ik ben eerst een stukje gaan rijden +-5km daarna heb ik de slang van de anti vries meter in het koolvloeistof reservoir geplaatst en de in geknepen bal los gelaten zodat de koolvloeistof werd opgezogen de eerste seconden staat de meter op –20 °C na nog een paar seconden staat de meter op – 30°C en na 10 seconden staat de meter op – 40°C zie foto
Mijn vraag is dit de juiste manier van meten en zijn deze test betrouwbaar , is mijn motor dan nu beschermd tot – 40°C zoals op de foto is aangeven of is het maar tot –20°C zoals in het begin bij het meten ?
Comment