Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Even zoals beloofd een reactie; auto is voor zijn grote beurt binnen geweest maandag, en die voorbanden hebben ze opnieuw gebalanceerd. Na een rit op de snelweg ondervind ik dat het trillen niet meer voorkomt. Probleem opgelost dus.
Heb net hetzelfde gehad, echter wel na een accident. Ook trillingen bij 120km/u en weg bij 130km/u. Eerst banden gebalanceerd, probleem was er nog steeds maar minder aanwezig, daarna wagen volledig uitgelijnd en probleem opgelost.
Ik had het euvel aan de garage uitgelegd, en die zei gelijk (zoals in dit topic ook al werd gezegd) dat het wellicht aan de balans van de voorwielen ligt. Nu ken ik hier en daar wel wat van de techniek in theorie, maar in praktijk laat ik het graag over aan een vakman. Alle vier de wielen laten uitbalanceren was misschien ook wel een optie geweest. Maar het probleem is toch wel weg, dus ik vind het wel prima zo. Ik was van eind vorige week tot vandaag in Duitsland, op één van de autobahnen een poosje rond de 240 km/h gereden (hopen dat de vriendin het niet leest, want die wil niet dat ik dit doe ;-) ) en zelfs op die snelheid geen last gehad van trillen of speling.
Na een ongeval kan het zijn dat trillingen of een lichte speling kan voorkomen, maar ook bijvoorbeeld het raken van een stoeprand kan dit veroorzaken. En vooral als je met de velg er langs schuurt, omdat er lood op die velg zit en dat zou ook wat speling kunnen veroorzaken. Ook met het wiel half op de stoep en half op de straat schijnt niet zo goed te zijn. Niet alleen voor de banden maar ook dus uiteindelijk voor de wielen. Heeft de garagist van de Opel-dealer gezegd, dus weer wat geleerd zou ik zo zeggen. :-)
Comment