Mededeling

Collapse
No announcement yet.

motor blijft nadraaien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • motor blijft nadraaien

    Ik heb een Hyundai ix20 benzinemotor van medio 2015. Eigenlijk al sinds het begin blijft hij regelmatig enkele seconden nadraaien nadat het contact is uitgezet. Al een paar keer gehad dat hij vooruitschoot als hij nog in versnelling staat en ik de koppeling losliet.
    Al eens tegen de garagist gezegd bij onderhoud maar dan trekt hij even de wenkbrauwen op en nadien blijkt dat er niets veranderd is.
    Ik dacht even dat de ontsteking niet juist is afgesteld maar daar krijg ik nergens bevestiging van. Heeft iemand een idee ?

  • #2
    Gewoon naar een deftige dealer brengen, ge hebt toch garantie. Of bij uw garagist nogmaals en 'melden' dat als ze het niet serieus nemen ge contact met Hyundai België opneemt.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

    1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

    2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

    2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

    Comment


    • #3
      Sjoemel software, tegenwoordig gaat er veel softwarematig. Motor uit bij even stlstaan, motor aan bij gas geven.
      Vroeger was er enkel nadraaien bij carburators die niet elektrisch afgesloten werden, te rijk mengsel waardoor er koolaanslag op de piston zat en gloeide . Dit was vroeger nadraaien.
      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

      Comment


      • #4
        dit hebben ze allemaal. is geen nadraaien, maar je moet de motor gewoon laten stilvallen. hij valt niet op 1 seconde van 900 rpm naar 0.

        Heb me er ook al aan geërgerd maar is nu eenmaal zo.

        Comment


        • #5
          OK, bedankt voor jullie reacties. Heeft blijkbaar niets te maken met ontstekingstijdstip. Ga volgende keer toch een behoorlijke verklaring vragen. Want als mijn vorige auto's onmiddellijk kunnen stilvallen dan moet deze toch ook in minder dan 4 seconden kunnen stoppen.

          Comment


          • #6
            4 seconden is wel lang...

            Comment


            • #7
              Tank eens op een ander, het zou kunnen dat er met de benzine gesjoemeld word en het octaangehalte te laag zit waardoor de motor zoals een diesel blijft draaien.
              Ik had vroeger een Opel Commodore en als ik niet bij een merkpomp tankte draaide die dikwijls nog een minuut na nadat de sleutels uit het contakt waren.
              Die tijd sjoemelde veel pompen door bv 5000liter gewone bij in hun tank van super te doen.

              Comment


              • #8
                Slechte benzine bestaat niet meer, en dat nadraaien of nadieselen komt ook niet meer voor sinds injectie zijn intrede heeft gedaan.
                Uwe Commodore draaide een minuut na? Voor nadieselen is dat erg lang. Denk dat er iets anders aan de hand was.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                  dat is idd goed fout dan. gewone naft bij super bijdoen kan absoluut geen kwaad, oldtimers rijden trouwens beter op 95 oktaan dan op 98 doordat hun ontsteking zwakker is.
                  mijn capri heeft ook al eens 8-10sec zitten nadieselen, maar toen zat ik op een hete zomerdag 4uur lang in de file in brussel en was die al VER boven zijn rood op het temperatuurmetertje. ik was toen al 5 autos in panne voorbij gereden toen bij mij de miserie begon.
                  motor liep heet, chauffagemotor in toen in brand gevlogen en kreeg toen de motor ook niet meer stil gelegd.
                  was in 2007 toen die trucker omgekomen was door tegen de brug te knallen http://fcapri.homelinux.com/meetings...i/100_2226.jpg
                  Nu doe je best 98 in je oldi dan 95. In 95 zit er al bio-ethanol en dat fret uw rubbers aan. Nieuwe wagens kunnen daar tegen, oude rubbertjes zijn daar minder tuk op. 98 is nog zonder bio-ethanol.
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                    Nu doe je best 98 in je oldi dan 95. In 95 zit er al bio-ethanol en dat fret uw rubbers aan. Nieuwe wagens kunnen daar tegen, oude rubbertjes zijn daar minder tuk op. 98 is nog zonder bio-ethanol.
                    beste, volgens mij word dit niet in belgie gedaan, nl en andere landen wel.

                    Comment


                    • #11
                      Neen die Commodore had benzine nodig met een hoog octaan gehalte door zijn hoge compresieverhouding (geloof 11kg) en in die tijd sjoemelde veel kleine stations door supper benzine te mengen met gewone waardoor het octaangehalte omlaag ging en de motor ging pingelen en nadraaien.
                      Bovendien was het een GS met twee dubbel Webers er op, de GSE had injectors en was daardoor zuiniger en had ook geen last van nadraaien wel van pingelen als het octaangehalte te laag was.
                      Als ik in mijn dorp tankte bij Esso dan had ik geen probleem maar tankte ik bij OTA dan had ik er van.
                      De auto zelf was perfect afgesteld bij Opel Antwerpen op de Noorderlaan.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichten
                        beste, volgens mij word dit niet in belgie gedaan, nl en andere landen wel.
                        Wat zit er tegenwoordig dan wel in dat zo extreem de rubbers aanfret?
                        Bij gewoon gebruik niet, maar vooral wanneer ze een tijd blijft staan. De benzine komt sneller gelaagd te staan en begint rubbers te verteren. Een hel voor carbu's of benzine pompen in de tank (vaak bij motorfietsen).
                        Gisteren nog zo eentje gezien, je gelooft je ogen echt niet. Het lijkt wel of alles in disolvent gelegen heeft.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment


                        • #13
                          Ligt dat niet aan de ethanol in de benzine?
                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                          Comment


                          • #14
                            Elke motor heeft toch injectie nu.
                            Contact uit is nu: geen ontsteking, en geen injectie van brandstof. (Carburatormotor = enkel ontsteking stil leggen)
                            Geen brandstof inspuiten is toch direct stilvallen zeker....

                            Bij een moderne benzinemotor is dit niet normaal.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                              Ligt dat niet aan de ethanol in de benzine?
                              Ja dat dacht ik ook, maar iemand hierboven zegt dat dit niet gedaan wordt in België. Tenzij er in België wel Ethanol, maar geen Bio-Ethanol toegevoegd wordt.
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

                              Comment


                              • #16

                                5%???
                                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                Comment

                                Working...
                                X