Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gps tracking systeem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gps tracking systeem

Heeft er iemand ervaring met een gps tracking systeem?
    Naar aanleiding van alweer een autodiefstal in mijn kennissenkring had ik me graag zoiets aangeschaft.
    Heb op het net zitten zoeken maar er zijn zoveel verschillende systemen en merken .....
    Wat ik me ook afvraag is of het mogelijk is om zo een tracker van een fiets of wat ze in de boekentas van een kind steken of dat mogelijk zou zijn om zoiets in de koffer van een auto te gooien,of ergens in de auto te verstoppen als de wagen ergens geparkeerd staat,zodoende is het mogelijk om het in meerder wagens te gebruiken .....
    Iemand ervaring met zoiets?

Zolang die "blackbox" een eigen voeding heeft blijft dat werken ongeacht waar je dat gooit/plaats veronderstel ik.

Send from somewhere, used Tapatalk.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Als de auto de moeite waard is om te stelen heeft zo'n systeem ook geen zin want dan gebruiken ze een GPS blocker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Als de auto de moeite waard is om te stelen heeft zo'n systeem ook geen zin want dan gebruiken ze een GPS blocker.
        Idd, tijdje geleden een filmpje gezien waar ze gewoon het systeem blokkeren. Ze hadden zelfs scanners om te zoeken waar het systeem zat, kwestie van het te kunnen slopen.

enigste goede oplossing is een goede omniumverzekering

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
          Idd, tijdje geleden een filmpje gezien waar ze gewoon het systeem blokkeren. Ze hadden zelfs scanners om te zoeken waar het systeem zat, kwestie van het te kunnen slopen.

enigste goede oplossing is een goede omniumverzekering
          En die verplichten jou net om een TT4 te installeren...
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Mss is een bearlock een beter alternatief?
            Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
            2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
            2014 Golf 7 R ---> Verkocht
            2008 BMW E91 335i --> Verkocht
            2015 Golf 7 GTD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              En die verplichten jou net om een TT4 te installeren...
              is te zien om welke wagen het gaat hé. Moest ik het moeten hebben van mijn verzekering, zou ik gewoon voor het allergoedkoopste systeem gaan. Uiteindelijk komen ze je wagen wel halen wanneer zij willen, al moesten ze je uit je bed halen om de code van het systeem door te geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                in nederland zijn er ook al wagens gestolen met bearlock. Je moet eens lezen op het gtiforum van nederland. Ze komen de wagen gewoon halen met een depanneur. Liften hem op, op de camion en ze zullen hem ergens anders wel demonteren om de bearlock eruit te halen.

echter is dit een beter systeem om amateurs af te schrikken, echter pro's weten er raad mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                  Pffff dat is dat systeem met extra sleutel/drukknop zeker?

Comment

is te zien om welke wagen het gaat hé. Moest ik het moeten hebben van mijn verzekering, zou ik gewoon voor het allergoedkoopste systeem gaan. Uiteindelijk komen ze je wagen wel halen wanneer zij willen, al moesten ze je uit je bed halen om de code van het systeem door te geven.
                    Tuurlijk, als ze hem willen hebben zullen ze hem toch komen halen, met of zonder geweld. Daarmee dat ik het ook een domme aankoop zou vinden.
                    Ik begrijp de verzekering langs de ene kant wel natuurlijk, maar als ze een blocker gebruiken is ie ook "weg". Betalen moeten ze dan toch als je full omnium hebt.

Comment

Pffff dat is dat systeem met extra sleutel/drukknop zeker?
                      Idd, een slot zorgt ervoor dat je niet meer de versnellingsbak kan bedienen, maja, in nederland zijn er al gevallen dat ze gewoon de wagen wegtakelen.

Comment

Idd, een slot zorgt ervoor dat je niet meer de versnellingsbak kan bedienen, maja, in nederland zijn er al gevallen dat ze gewoon de wagen wegtakelen.
                        Ik wil niet dat er geboord wordt in mijn console of dashboard.

Comment

Ik wil niet dat er geboord wordt in mijn console of dashboard.

K zou zo iets ook nooit installeren, niet zozeer omdat ze in de middenconsole moeten boren maar omdat ik niet graag zou hebben dat ze ooit aan mijn bed zouden staan met de vraag voor de sleutels. Kennis zijn broer heeft dat gehad, slaapt al drie jaar niet meer gerust. X6 en 1reeks toen gestolen. Nu momenteel niet echt een probleem met twee skoda's op de oprit, ze zijn daar niet in geinteresseerd

Comment

En ik zou eerder een bearlock kiezen. Dan geef ik eerst de sleutels mee en als ze daarna terug komen sta ik klaar. En dan gaan ze in een kist naar buiten.

Comment

De uitleg die ik gekregen heb is dat ze 't GPS-signaal niet meer kunnen blokkeren. Nu, zo naïef ben ik ook weer niet, maar 't zou kunnen dat ze een stapje voorlopen op de dievenbendes. Heb het TT4 alarmsysteem laten plaatsen via de dealer, bij aflevering was alles geïnstalleerd en geregeld. Abonnement met de alarmcentrale kost ongeveer 300 euro jaarlijks. Knoppen voor de invoer van je code verbergen ze in de wagen, meestal onder het stuurwiel, kan ook elders geplaatst worden. Er is een online interface beschikbaar zodat je steeds kan zien waar je auto zich bevindt, hoe snel ermee gereden wordt, ...

BMW Jorssen werkt met een Belgische firma samen. Maar heb gemerkt dat Meta systems (een Italiaanse firma geloof ik) zowat het bekendste merk is en op veel plaatsen verkocht wordt.

Ze verkopen ook gewone GPS-trackers, zonder de alarmfunctie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                En ik zou eerder een bearlock kiezen. Dan geef ik eerst de sleutels mee en als ze daarna terug komen sta ik klaar. En dan gaan ze in een kist naar buiten.
                                En wat als ze eerst uw vrouw of kinderen meenemen als verzekering?
                                en wees maar zeker dat ze een paar dagen ervoor uw wagen goed hebben bekeken. Een bearlock zie je van kilmoters ver zitten, ze zullen het sleuteltje van je bearlock ook wel vragen, wees daar maar zeker van.

Comment

Vrouw? Kinderen? Was da? Bearlock kan bijv. mooi weggewerkt zitten aan de zijkant van de middeltunnel, zelfs onder een lapje van de binnenbekleding.

Comment

Een GPS tracker kan je hooguit vertellen waar je gestolen wagen zich bevindt. Dus dan weet je waar in Roemenië of Rusland dat ding staat. En dan? Gaat je die kennis iets helpen?

Sent from my XT1572 using Tapatalk

Comment

Da's dan wsl het goedkoopste systeem. In Hasselt werd eens een CL600 gestolen met een GPS-tracker (carjacking waar zelfs geschoten werd op de eigenaar) en meteen de firma gebeld om dit te melden. Die zagen op hun scherm de auto richting NL rijden en hebben dan de politie gebeld om alles door geven en een interceptie te doen. De firma kon op afstand de wagen stil leggen maar uiteraard mocht dat niet op de snelweg om gevaar voor anderen te vermijden. Vanaf het moment dat die een afrit nam in Heerlen hebben ze de wagen dan ook laten stoppen. Twee minuten later geen signaal meer, toen de politie ter plaatse kwam stond de wagen in brand.

Was trouwens z'n tweede CL600 die gestolen werd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                                        Een GPS tracker kan je hooguit vertellen waar je gestolen wagen zich bevindt. Dus dan weet je waar in Roemenië of Rusland dat ding staat. En dan? Gaat je die kennis iets helpen?

Sent from my XT1572 using Tapatalk

Just,
                                        Stel dat je uw eigendom zelf terugvind, dan heb je dat ding helemaal nog niet terug hoor. Als je die wagen ooit al zal terugkrijgen dan zijn er reeds enkele jaren voorbij gegaan.

Comment

Working...
                                        X