Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gps tracking systeem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Er is toch zo'n verhaal van een Nederlands autoverhuurbedrijf die zijn gestolen auto is gaan terughalen in Iran of zo.

Send from somewhere, used Tapatalk.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Irak, maar toch. Die kerel spoort niet helemaal hoor.... z'n wagens waren niet verzekerd tegen diefstal en samen €75k waard: http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/...uit-Irak.dhtml

Het is aanzienlijk goedkoper en veiliger om je wagen normaal te omnium verzekeren. Maar ja, als jij liever je auto in Rusland uit de klauwen van de plaatselijke mafia gaat halen, niet bang bent voor een acute loodvergiftiging en tenslotte tevreden bent met een uitgewoonde bak en nieuwe vrienden, laat je dan vooral niet tegenhouden natuurlijk .

Ik herinner mij ook een verhaal van een Belgische Porsche die gestolen werd. Dat ding dook in Duitsland weer op, maar was daar inmiddels verkocht. Eenmaal terug in Be heeft dat ding naar ik meen nog jaren achter justitieel slot en grendel gestaan en is daarna... terug gegaan naar Dld als ik me goed herinner.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
        Irak, maar toch. Die kerel spoort niet helemaal hoor.... z'n wagens waren niet verzekerd tegen diefstal en samen €75k waard: http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/...uit-Irak.dhtml

Het is aanzienlijk goedkoper en veiliger om je wagen normaal te omnium verzekeren. Maar ja, als jij liever je auto in Rusland uit de klauwen van de plaatselijke mafia gaat halen, niet bang bent voor een acute loodvergiftiging en tenslotte tevreden bent met een uitgewoonde bak en nieuwe vrienden, laat je dan vooral niet tegenhouden natuurlijk .

Ik herinner mij ook een verhaal van een Belgische Porsche die gestolen werd. Dat ding dook in Duitsland weer op, maar was daar inmiddels verkocht. Eenmaal terug in Be heeft dat ding naar ik meen nog jaren achter justitieel slot en grendel gestaan en is daarna... terug gegaan naar Dld als ik me goed herinner.
        Irak was het ja....

Het is geen kwestie van omnium verzekerd zijn want dat is het probleem niet. Het is een kwestie om een omnium verzekering te hebben die het niet verplichten om een gps-tracking systeem te hebben. Je hebt niets te willen, als jou verzekering zegt "met", kunnen er volgens mij maar 3 dingen gebeuren:
        1°) je bouwt niets in en jou wagen gaat tegen een veel duurdere bijdrage verzekerd worden.
        2°) je gaat opzoek naar een andere verzekeraar die het niet nodig acht om een gps-tracker te moeten inbouwen.
        3°) je voldoet aan de eisen van je verzekeraar ook al kost je dit extra geld voor aankoop, inbouw en maandelijkse kosten voor een meldingscentrale.

15 jaar geleden hebben we het ook een keertje moeten doen met een MB-E 220cdi. Toen zaten we bij Viasat. Die wagen was stukken goedkoper dan al mijn volgende wagens maar de reden van een inbouw, was dat we toen in Deurne woonden en een risico gemeente was.

Nu op dit ogenblik zitten we te wachten op een verklaring van verzekeraar waarom we onze nieuw ook zouden moeten gaan uitrusten met een TT4.
        Dus ik blijf het draadje hier wel volgen...
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Irak was het ja....

Het is geen kwestie van omnium verzekerd zijn want dat is het probleem niet. Het is een kwestie om een omnium verzekering te hebben die het niet verplichten om een gps-tracking systeem te hebben. Je hebt niets te willen, als jou verzekering zegt "met", kunnen er volgens mij maar 3 dingen gebeuren:
          1°) je bouwt niets in en jou wagen gaat tegen een veel duurdere bijdrage verzekerd worden.
          2°) je gaat opzoek naar een andere verzekeraar die het niet nodig acht om een gps-tracker te moeten inbouwen.
          3°) je voldoet aan de eisen van je verzekeraar ook al kost je dit extra geld voor aankoop, inbouw en maandelijkse kosten voor een meldingscentrale.

15 jaar geleden hebben we het ook een keertje moeten doen met een MB-E 220cdi. Toen zaten we bij Viasat. Die wagen was stukken goedkoper dan al mijn volgende wagens maar de reden van een inbouw, was dat we toen in Deurne woonden en een risico gemeente was.

Nu op dit ogenblik zitten we te wachten op een verklaring van verzekeraar waarom we onze nieuw ook zouden moeten gaan uitrusten met een TT4.
          Dus ik blijf het draadje hier wel volgen...
          vader van mijn bazen heeft zijn 7 reeks ook moeten uitrusten met een gps tracking systeem. Heeft er al veel miserie mee gehad. Nodeloos opgebeld worden door de firma omdat ze een verkeerd signaal kregen, wagen is al enorm veel keer naar de garage terug gegaan om het probleem op te lossen, maar keert steeds terug. Zit dan nog met een rotsysteem waar hij een extra ontvanger telkens dient mee te nemen in de wagen. Vergeet je dat zendertje mee te nemen, wordt je opgebeld. Rijdt er iemand anders mee, vb zijn vrouw dien je dat zendertje steeds mee te geven, omslachtig systeem.

Comment

Antwoord gekregen van mijn makelaar/verzekering:

citaat:

"Er werd inderdaad aan u doorgegeven om het gevraagde na- diefstalsysteem te laten installeren en dit
            omwille van het gebruik als huurwagen met chauffeur, het merk nl. Audi is een risicomerk en de waarde + 60000 euro.
            Huidig voertuig is een Mercedes met een waarde van 51000 euro;
            Vandaar ook deze beslissing.
            Na overleg met de collega acceptatie ******* is het volgende uit de bus gekomen:
            wij zullen het ART2 systeem met safelock aanvaarden zonder bijkomend diefstalsysteem maar wel mits
            vrijstelling van 3000 euro op de waarborg diefstal (enkel bij volledige diefstal van het voertuig)"

Wel een goede deal gekregen indien we een TT3/TT4 laten installeren bij een erkend en samenwerkend bedrijf (aandelen?)

We zullen maar al gaan rondkijken naar een TT3/TT4-systeem. De link van Logic lijkt me wel wat want (het door ons gekende) Viasat heeft blijkbaar zijn markt ergens anders op
            toegespitst.

Comment

Mijn verzekering eiste ook zo een tracking systeem bij auto's van meer dan 60.000 euro. Daarom ben ik op 59.800 blijven steken.

Geen probleem dan! Lol.

Comment

El Greco, ook nog een optie: http://www.geotracer.be/nl/solutions/antitheft ('k zie een Audi logootje onderaan hun website staan. ). M'n dealer werkt hiermee samen... wat gemakkelijker is om één aanspreekpunt te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                  El Greco, ook nog een optie: http://www.geotracer.be/nl/solutions/antitheft ('k zie een Audi logootje onderaan hun website staan. ). M'n dealer werkt hiermee samen... wat gemakkelijker is om één aanspreekpunt te hebben.
                  Bedankt.

Mijn verzekeringsmaatschappij raad me aan om met Viasat te werken of een plaatsing te laten uitvoeren door A&M uit Mechelen die het Meta-systeem gebruiken om alzo van 50% reductie te kunnen genieten op onze anti-diefstal premie.
                  We kunnen ook "andere TT3/TT4-systemen" nemen die Incert gecertificeerd zijn maar dan bedraagt de korting maar -20%.

Ik zie dat Geotracer met Securysat werkt. Die vallen dus onder "die anderen".

Comment

stoer!

Comment

????

Sending from somewhere, used with Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                        Ik wil niet dat er geboord wordt in mijn console of dashboard.

Send from somewhere, used Tapatalk.
                        dat zullen de dieven wel doen...

Comment

Ze kunnen het altijd proberen...

Sending from somewhere, used with Tapatalk

Comment

Working...
                          X