Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Satellic OBU

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Satellic OBU

Heeft er al iemand ervaring met de On Board Unit van Satellic ?

Not yet.. Heb afgelopen week onze camions iov de baas geregistreerd.

Sent via OnePlus with Tapatalk!
    =================
    2016 Skoda Octavia RS

Comment

Wij hebben al wel ervaring met de OBU van Satellic en dit is helaas een heel negatieve ervaring !!! Wij hebben de OBU al aangeschaft in november 2015, kwestie van goed op tijd te zijn. Tot op heden werkt het systeem nog steeds niet !! Na talloze telefoons en mails is het probleem nog steeds niet opgelost. Er wordt ons telkens gezegd dat het wordt doorgegeven aan de juiste dienst en dat het dan wel in orde zal zijn of ze zullen ons terug contacteren. Na 5 maanden geduld te hebben en proberen beleefd te blijven is het nog steeds niet opgelost !! Wie gaat onze boetes betalen als het per 01/04 nog steeds niet in orde is ?? Waarschijnlijk zal Satellic dan ook wel doof blijven voor onze klachten ! Het is een waardeloze firma met waardeloze service !! En we zijn blijkbaar niet de enige, want we hebben al van veel transporteurs klachten gehoord....

Comment

in totaal 7 units geleverd in februari. nadien ingebouwd door de garage.
        Allen werken probleemloos

ik hoop wel dat deze units ook de buitenlandse kunnen vervangen op termijn, want de ruiten hangen nogal vol...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
          Not yet.. Heb afgelopen week onze camions iov de baas geregistreerd.

Sent via OnePlus with Tapatalk!
          Alles ondertussen gemonteerd in eigen werkplaats. Alles werkt, i. e. geeft aan wat het moet aangeven.

Enkel helpdesk reageert pas na 14 dagen op vraag via email.
          Ben benieuwd wat dit geeft vanaf 1 april.
          Meerkosten worden aan de klanten doorgerekend.
          =================
          2016 Skoda Octavia RS

Comment

Ondertussen ook al enkele km met zo'n ding rondgereden.
            Alles werkt voorlopig goed
            Ook al een eerste factuur ontvangen (wel 0 € te betalen natuurlijk), dus dat marcheert ook.
            Uit enkele reacties van kennissen maak ik op dat vooral de eerste obu's die problemen kenden, en zijn die nu opgelost ofwel vervangen.
            Moet nog eens goed bekijken hoe die kost te recupereren, vervoer is namelijk niet mijn hoofdactiviteit maar slechts een noodzakelijk kwaad.

Comment

De meeste zijn ondertussen voorzien, deze week nog enkele te gaan, soms hoor je wel dat het kastje niet registreert, ofwel denkt de obu dat je op een tolbaan rijdt terwijl je eigenlijk op een paralelweg rijdt en van die zever, staat zeker nog niet op punt, kosten worden inderdaad door gerekend naar de klanten.

Comment

Hoe rekenen jullie de kost door aan de klant?
                bvb een lange rit met verschillende leverplaatsen?

En gaan jullie klanten daarmee akkoord?
                want de klant weet toch ook dat de verkeerstaksen wegvallen of sterk verminderen en bovendien het eurovignet ook niet meer nodig is in België.

dat het duurder zal zijn dan vroeger twijfel ik niet aan, maar ik vrees dat de factuur doorschuiven niet zo simpel gaat zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohanD Bekijk Berichten
                  Hoe rekenen jullie de kost door aan de klant?
                  bvb een lange rit met verschillende leverplaatsen?

En gaan jullie klanten daarmee akkoord?
                  want de klant weet toch ook dat de verkeerstaksen wegvallen of sterk verminderen en bovendien het eurovignet ook niet meer nodig is in België.

dat het duurder zal zijn dan vroeger twijfel ik niet aan, maar ik vrees dat de factuur doorschuiven niet zo simpel gaat zijn.
                  De algemene verwachting is dat het vervoer zo'n 8 à 10% duurder zal worden, dus klant zal zo'n 8 à 10% meer betalen dan nu voor hetzelfde vervoer... of je nu 1 stop doet of 10 speelt geen rol...
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Wij hebben er ook twee.
                    1 in de vrachtwagen en 1 in de tractor
                    We hebben een euro 2 vrachtwagen en als ik van bij ons (Leuven) vertrek naar Wetteren kost ons dat 22€ op en af.
                    Je kan t online simuleren
                    Last edited by krikkie; 28/03/2016, 19:15.
                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Kilometerheffing voor vrachtwagens moet jaarlijks 750 miljoen euro opbrengen http://s.hln.be/2661284
                      De onze denkt dat een dag 48u duurt of langer, hij blijft doortellen

Comment

Allez, het eerste euvel is al opgedoken.

OBU van een camion vd Roemeense afdeling valt uit in Ieper. Helpdesk gebeld, OBU wisselen aan service punt. Alle geluk dat dit slechts 100m (!) verwijderd was van waar de camion aan de kant stond.
                        Helaas... Chauffeur kreeg het niet voor mekaar een nieuwe OBU uit die automaat te krijgen, want meer dan een soort drankautomaat is dit niet.
                        Uiteindelijk - na enkele uren proberen, weer inloggen, etc. - heb ik hem zelf naar de helpdesk laten bellen, en hebben ze hem stap voor stap door het proces geleid (in het Engels). Nieuwe OBU gemonteerd, geld erop gezet en karren maar!
                        Ondertussen werd mij aangeraden de defecte OBU te ontkoppelen via het Road User Portal (online dus) en een aanvraag in te dienen om het toestel weer in te leveren; dit gebeurt via UPS.
                        's Anderendaags in de voormiddag staat de koerier naast me, om de OBU af te halen. Echter, camion nog niet binnen van zijn rit en defecte OBU dus ook nog niet.
                        Ik wil een nieuwe afhaling via het RUP van Satellic ingeven -> gaat niet. Helpdesk gebeld. "Gaat maar 1x, meneer. U dient zelf een afhaling via UPS (op eigen kosten) aan te vragen".
                        Mooi niet, dacht ik.
                        Vandaag naar het dichtsbijzijnde Service Point in Limburg gereden, om de OBU aan de automaat weer in te leveren.
                        "OBU niet herkend" "OBU met serienummer xxxxxxxx wordt geblokkeerd en u kan enkel OBU met dit serienummer weer inleveren".
                        Het vermelde serienummer trok in de verste verte niet op het serienummer van de defecte OBU die ik in mijn handen had..
                        Benieuwd met welke magnifieke oplossing de Satellic helpdesk morgen op de proppen gaat komen en wanneer de 135€ borg voor de OBU gaat teruggestort worden.

Een Belgenmop, ze bestaat dus echt.
                        =================
                        2016 Skoda Octavia RS

Comment

Tsss, er is ook een update uitgebracht, ging automatisch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                            Tsss, er is ook een update uitgebracht, ging automatisch
                            Wat ging automatisch?

Vandaag telefoontje gepleegd naar helpdesk. OBU wordt opnieuw door UPS opgehaald... Volgende week donderdag!
                            En op hun kosten uiteraard.
                            =================
                            2016 Skoda Octavia RS

Comment

De update

Comment

Vriend van me heeft dit ook in zijn VAB-camion en hij is daar niet over te spreken.
                                Heeft daar meer miserie mee dan wat anders.

Comment

Ik kom op het werk overal dozen tegen met van die dingen in, ik vermoed dat ze bij ons niet wachten op satellic om het op te lossen ????

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ze staan wel overal te controleren, gisteren nog op de e314

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                      De update
                                      Ok, ik snap het.
                                      Geen idee, ik hoor toch niks van de chauffeurs hier over.
                                      =================
                                      2016 Skoda Octavia RS

Comment

Bij ons op bedrijf in zowat 80 trekkers gemonteerd. Tot hiertoe vallen de pannes en foutmeldingen mee.
                                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Working...
                                        X