Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ET waarde bij alu velgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ET waarde bij alu velgen

Ik zit hier met volgend 'probleempje' Ik weet dat de ET waarde bepaalt hoe ver een velg meer naar binnen of naar buiten steekt op een auto maar graag had ik meer duidelijkheid over het volgende:
    Stel,op een auto zitten origineel velgen met als maat 6,5Jx16" ET48.
    Wanneer ik nu alu velgen wil monteren met als maat 7Jx16" ET48,komen die dan ook iets verder naar buiten in de wielkast? De ET waarde is dezelfde maar de velg op zich is omgerekend 1 cm breder!Ik dacht dat de alu velg dan 0.5 cm meer naar buiten zal komen...Maar of dit juist is?? Ik hoop dat iemand hier me kan helpen

denk dat die dan langs beide kanten 0.25J verder reiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bibendum Bekijk Berichten
      Ik zit hier met volgend 'probleempje' Ik weet dat de ET waarde bepaalt hoe ver een velg meer naar binnen of naar buiten steekt op een auto maar graag had ik meer duidelijkheid over het volgende:
      Stel,op een auto zitten origineel velgen met als maat 6,5Jx16" ET48.
      Wanneer ik nu alu velgen wil monteren met als maat 7Jx16" ET48,komen die dan ook iets verder naar buiten in de wielkast? De ET waarde is dezelfde maar de velg op zich is omgerekend 1 cm breder!Ik dacht dat de alu velg dan 0.5 cm meer naar buiten zal komen...Maar of dit juist is?? Ik hoop dat iemand hier me kan helpen
      Verschil in breedte tussen een 6,5 en een 7 velg is 12,7 mm (halve inch). Uw 7 velg komt dus bij dezelfde ET 6,35 mm verder naar buiten.

Comment

Bedankt,fcapri voor de link.Jakkel heeft het dus juist en herbie66 en ik zijn mis. Ook dank aan Jakkel en herbie66

Comment

0.25J = 1 inch / 4 = 2.54cm/4 = 6.35mm
          ben niet al te duidelijk geweest :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
            die 'J' staat er te veel :-)

Comment

en waar staat die J dan voor?

Tip: niet voor inch, breedte of diameter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                en waar staat die J dan voor?

Tip: niet voor inch, breedte of diameter
                Voor 'precieze profiel van de boord van de velg valt in categorie J , zijnde passagiersvoertuigen'. Meer daarover vindt ge hier onder 'tyre bead profiles' . Een moto valt in een andere categorie, een clark ook.
                Last edited by Den Paarse Capri; 15/02/2016, 19:03.
                30 jaar Mr Yuge!

Comment

idd. J heeft niks te maken met de afmeting, daarom stond ze er teveel :-)
                  J is een velgbed profiel (tegenwoordig de meeste personenwagens zeker). Vraag me alleen af of een J altijd een tubeless geweest is

Comment

idd. J heeft niks te maken met de afmeting, daarom stond ze er teveel :-)
                    J is een velgbed profiel (tegenwoordig de meeste personenwagens zeker). Vraag me alleen af of een J altijd een tubeless geweest is
                    neen. J kan je ook zonder tubeless gebruiken bij mijn weten.
                    Kan je trouwens andere BANDEN vinden dan voor een J profiel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                      neen. J kan je ook zonder tubeless gebruiken bij mijn weten.
                      Kan je trouwens andere BANDEN vinden dan voor een J profiel?
                      Omgekeerd zal er wel een profiel geweest zijn voor gebruik met binnenband, en dat zal geen J geweest zijn en zeker niet geschikt voor tubeless.
                      Trouwens, de vintage cross-ply banden, zaten die ook op J profielen? Ja zekerst?
                      30 jaar Mr Yuge!

Comment

voor een niet tubeless band maakt het weinig uit wat het profiel is, aangezien deze niet luchtdicht hoeft/mag afsluiten.

geen idee wat betreft diagonalen, maar ik kan me niet herinneren ooit wat anders dan J of JJ op een personenwagen te hebben gezien.

Comment

ik heb waarschijnlijk nog met een P of B gereden :-)

Comment

goed gedaan fcapri, maar wie nog meer info wil over velgen, ... moet hier eens lezen

Steekmaat.be naaf Home - de grootste database met velgen steek, ET waarde, naaf diameter, montage en bandenmaat voor vrijwel iedere auto

Comment

Bedankt voor de link,Stef69.

Comment

www.willtheyfit.com kan je alle verschillen vinden, zelfs icm met andere bandenmaten etc
                                Daily Volvo V50 D5 Project

Old Volvo V50 2.0d Project

Comment

Working...
                                X