Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led dagrijlichten samen met koplampen branden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Led dagrijlichten samen met koplampen branden?

Ik heb m'n Partner Tepee nu een jaartje bijna.
    Ik vraag me af of het mogelijk zou zijn om én de led dagrijlichten én de koplampen tegelijk aan te hebben. Nu is het zo dat de led's uitgaan als de koplampen aangaan.

Ik vermoed dat dit moet kunnen? Lijkt me softwarematig ingesteld dat ze niet samen branden?
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Dit hoort zo, dat is het nut van DRL

Comment

Ofwel worden ze gedimd, ofwel gaan ze uit.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Kun je toch met een paar draden doorverbinden moest dat standaard niet gaan op u wagen..

Comment

Van mijn Megane RS blijven ze altijd branden, ook als de dimlichten aanliggen.

Mijn installateur heeft ooit nog de stroomkabels van fabrieksaf DRL's omgeleid naar het contact, waardoor ze ook altijd bleven branden. ALs software aanpassen niet lukt, is dat nog een optie.
          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
            Dit hoort zo, dat is het nut van DRL
            Weet ik wel
            Toch zie ik er dikwijls rijden, nee?
            Wel bij auto's waar de led's niet in de koplamp zelf verwerkt zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              Weet ik wel
              Toch zie ik er dikwijls rijden, nee?
              Wel bij auto's waar de led's niet in de koplamp zelf verwerkt zitten.
              En ik zie dikwijls wagens rijden met maar 1 brandend voorlicht, daarom wil ik dat nog niet . Ik dacht dat 1 van de problemen met sommige van die (led) dagrijverlichtingen was dat ze nogal veel licht verspreiden en dat er mogelijks hinder zou kunnen zijn voor de tegenliggers, en dat dat de reden was dat dagrijlichten niet samen met de gewone lichten mochten branden (of anders maar op halve sterkte mochten branden ofzo) ik weet niet of deze regel nog geldig is.
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                En ik zie dikwijls wagens rijden met maar 1 brandend voorlicht, daarom wil ik dat nog niet . Ik dacht dat 1 van de problemen met sommige van die (led) dagrijverlichtingen was dat ze nogal veel licht verspreiden en dat er mogelijks hinder zou kunnen zijn voor de tegenliggers, en dat dat de reden was dat dagrijlichten niet samen met de gewone lichten mochten branden (of anders maar op halve sterkte mochten branden ofzo) ik weet niet of deze regel nog geldig is.

"Dagrijlichten: mogen gevoerd worden bij daglicht en moeten automatisch worden gedoofd wanneer de dimlichten worden ontstoken. Dagrijlichten zijn te herkennen aan de lettercode RL op het lampglas." - xenonkoplamp.be

En toch wil ik het

Last edited by Hayes; 18/02/2016, 13:18.

Comment

Streamline zei het al, maar die van een megane rs blijven ook gwn branden als de dimlichten ontstoken worden.

Bij een astra (j) is dat ook, maar daar zitten ze in de koplamp.

Ik heb me ook al vragen gesteld of het mag. Maar als ze zo geproduceerd worden.. Who cares

Sent from my iPhone using Tapatalk
                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

ik heb er vandaag op gelet, deze auto's zijn echt zowat de enige die de drl's niet gedimd samen met de dimlichten laten branden

...er is natuurlijk geen noodzaak toe

Comment

Ik ben er nu ook op aan het letten, Citroen C4 picasso, pug 308, pug 508 die ik gisteren tegenkwam hebben ze samen aan.
                      Het is voor niets nodig, maar het ziet er gewoon leuker uit

Ga er eens van klappen bij onderhoud/bandenwissel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Ik ben er nu ook op aan het letten, Citroen C4 picasso, pug 308, pug 508 die ik gisteren tegenkwam hebben ze samen aan.
                        Het is voor niets nodig, maar het ziet er gewoon leuker uit

Ga er eens van klappen bij onderhoud/bandenwissel.
                        Bij die branden de led lichten dan wel gedimd als de dimlichten ook branden.
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Bij Renault Clio blijven ze 100% branden icm dimlichten is me vandaag opgevallen.

Sent via OnePlus with Tapatalk!
                          =================
                          2016 Skoda Octavia RS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
                            Bij Renault Clio blijven ze 100% branden icm dimlichten is me vandaag opgevallen.

Sent via OnePlus with Tapatalk!
                            Dat is raar, want ik heb al enkele keren een Clio gezien waarbij de dimlichten net aan ging toen hij mij tegemoet kwam, en die led lichten zag ik duidelijk dimmen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Dat is raar, want ik heb al enkele keren een Clio gezien waarbij de dimlichten net aan ging toen hij mij tegemoet kwam, en die led lichten zag ik duidelijk dimmen.
                              Bij mijn broer dimmen die ook op zijn clio grandtour.

Comment

normaal zou dat moeten maar hier gebeurt het ook niet...of kan de cam het niet goed in beeld brengen

+ YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Ik rijd met een Clio 4, led dagrijverlichting gaan uit bij gebruik van de dimlichten, bij de Clio RS blijven de led dagrijverlichting gedimd branden bij het gebruik van de dimlichten.

Comment

Snel photoshopje. Zou wel eens bij valavond foto moeten trekken om te zien of ze samen niet te fel zijn. Maar op deze foto alleszins niet het geval.

Comment

tip: je kan ook vragen om je mistlichten te laten koppelen aan je led's en koplampen, is nog meer verlichting...
                                      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                        tip: je kan ook vragen om je mistlichten te laten koppelen aan je led's en koplampen, is nog meer verlichting...
                                        Ik bespeur een zekere ironische inslag in je opmerking
                                        Het gaat me niet om de lichtsterke, ik vind het gewoon leuk staan als ze samen branden.
                                        En nee, ik steek m'n mislichten niet te pas en te onpas aan...

Ik dacht eerder aan zo'n lichtrek bovenop m'n dak

Comment

Working...
                                        X