Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorprobleem Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Motorprobleem Astra J

Beste,

Wij hebben 2 maanden geleden een Opel Astra J 1.7 cdti 125pk 2011 gekocht. Sinds dag 1 maakt de wagen onderstaand lawaai als de motor koud heeft. Ik vind maar geen patroon wanneer de wagen het doet. Vanaf de motor 80° - 90° heeft, houdt het meestal op. De garage vindt het probleem niet en gaf ons de raad terug te komen als we in panne vallen of het erger wordt. Zij beweren dat het ook niets mechanisch is.

Dat had mijn vorige Astra Sports Tourer ook. Al van in het begin als ik hem nieuw kocht. Hebben ze nooit gevonden. Was de eerste 2km bij koude motor en daarna verdween het geluid. Gij hebt men vorige wagen toch niet gekocht?? Witte Astra J ST met Irmscher grill maar wel 110PK.

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Weet je nog wat ze allemaal hebben nagekeken? Misschien helpt het de garage dat ze daar dan al niet naar moeten kijken.

En hoe lang heb je er mee gereden? Werd het erger of stabiel?

Comment

Goh, injectoren, brandstofleidingen, ventilatie,... Het is al even geleden. Maar ze konden het niet vinden. Ik heb er voor de rest nooit geen problemen mee gehad. Enkel bij een koude start had hij een paar kilometer dat geluid om daarna volledig te verdwijnen. Mij is het ook een mysterie want ik heb er ook een hele tijd achter gezocht en nooit niks gevonden. Het is nooit erger geworden en altijd hetzelfde gebleven. Ik heb er zo 125.000km mee gereden.
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Collega van op t' werk heeft zo een nieuw gekocht en weg gedaan van miserie

O = overal
          P = pech
          E = en
          L = last

dat is ook mijn menig over Opel
          Z4 M40i

Comment

Maakt hij een kalkoen geluid .

Comment

Komt dat geluid niet vanuit de versnellingsbak? Ik heb dit enkel in 2de versnelling met koude motor, vandaar dat ik er vanuit ging dat dit de versnellingsbak was. Ik ben er niet mee naar de dealer geweest omdat ik er geen kosten meer aan wil doen. Ik hou hem tot hij in de soep draait, hopelijk is dat niet voor morgen

Ik heb zowel het "kalkoengeluid" als dit wat de topicstarter heeft. Aangezien er blijkbaar aan beide niks te doen is trek ik hier mijn conclusies uit IVM Opel. Als ik alleen in de wagen zit interesseert het mij minder, maar met passagiers er bij vind ik dit zeer storend....
              Last edited by jacothom; 20/02/2016, 18:18.

Comment

Ondertussen denkt de garage dat het te maken heeft met een versleten geleider van een riem. Benieuwd of het dat is, dinsdagavond zullen we het weten.

Heb je er ooit Opel België voor aangesproken?

Comment

Garage heeft meelooprollen van de distributieriem vervangen omdat deze slijtage vertoonde en stroef liep bij koude motor, maar het probleem is er spijtig genoeg niet door opgelost. Niemand suggesties? Ze zeggen dat ze het niet kunnen maken.

Comment

Even de multi v riem afleggen . Een defect lager,waterpomp,airco wordt dan uitgesloten. Het meest verdenk ik de automatisch spanner en of demper . Why, omdat er grote stroom wordt gevraagd na het starten voor de batt te laden.
                    Riem te lang geworden kan ook waardoor er bij het zwaar laden de demper naar einde koers gaat, meermaals.
                    Last edited by wielscheel; 28/02/2016, 00:07.
                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Ik heb dit zelfde probleem. Iemand een idee??

Comment

Ik heb dit ook gehad en mijn broer ook. Beiden hebben een astra j sports tourer 2011 1.7. Het zijn de sychromesh ringen van de versnellingsbak. Die hebben revisie nodig en andere erin. De opel dealer hier wist het direct.
                        1x vervangen geluid weg. 100% zeker dat het dit was.

Comment

Zeer vervelend. Doe eens je venster open als het geluid bezig is. De lagers en de sychromesh ringen! Dit koste wel 760euro. Revisie van de versnellingsbak + nieuwe oli erin. Mijn auto heeft het geluid niet meer gemaakt sinds dien.

Comment

Working...
                          X