Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CTEK accu lader met reconditioneringsstap

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• CTEK accu lader met reconditioneringsstap

Hallo iedereen,

Heeft er iemand ervaring met deze lader van CTEK?
    http://ctek.com/be/nl/chargers/MXS%205.0%20TEST%20AND%20CHARGE

Er staat een reconditioneringsstap op om sterk ontladen en gestratificeerde accu's te herstellen.
    "RECOND-optie:
    Voor het reconditioneren van lege accu's. Gebruik deze herstelfunctie jaarlijks en na elke diepe ontlading voor een maximale levensduur en capaciteit van de accu. Met de RECOND-optie voegt u STAP 6 toe aan het geselecteerde oplaadprogramma.
    STAP 6: RECOND
    Selecteer het RECOND-programma als u de reconditioneringsstap in het oplaadproces wilt opnemen. Tijdens deze stap wordt de spanning verhoogd om een gecontroleerde gasvorming in de accu te bewerkstelligen. Door de gasvorming wordt het accuzuur 'omgeroerd' en krijgt de accu nieuwe energie."

Ik vraag mij af of dit goed is voor alle auto batterijen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Dino

Oorspronkelijk geplaatst door Dino737 Bekijk Berichten
    Hallo iedereen,

Heeft er iemand ervaring met deze lader van CTEK?
    http://ctek.com/be/nl/chargers/MXS%205.0%20TEST%20AND%20CHARGE

Er staat een reconditioneringsstap op om sterk ontladen en gestratificeerde accu's te herstellen.
    "RECOND-optie:
    Voor het reconditioneren van lege accu's. Gebruik deze herstelfunctie jaarlijks en na elke diepe ontlading voor een maximale levensduur en capaciteit van de accu. Met de RECOND-optie voegt u STAP 6 toe aan het geselecteerde oplaadprogramma.
    STAP 6: RECOND
    Selecteer het RECOND-programma als u de reconditioneringsstap in het oplaadproces wilt opnemen. Tijdens deze stap wordt de spanning verhoogd om een gecontroleerde gasvorming in de accu te bewerkstelligen. Door de gasvorming wordt het accuzuur 'omgeroerd' en krijgt de accu nieuwe energie."

Ik vraag mij af of dit goed is voor alle auto batterijen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Dino

Ik heb deze thuis liggen, gebruik hem vooral voor mijn moto. Doet perfect wat ie moet doen, zeer goed materiaal. Over die specifieke functie kan ik echter niet veel zeggen, geen ervaring mee.

Comment

heb die lader ook en vroeg me dat ook al af hoe die functie werkt. Is het ook niet zo dat, als je zo van die functies vaakt gebruikt, dat het nét slechter is voor de batterij?
      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

CTEK accu lader met reconditioneringsstap

Heb toch al een batterij (7j) die bijna een jaar plat was weer op gang gekregen.
        Op welke manier doet er voor mij niet toe.
        Moto en auto liggen er ook aan.

Sent from my Apple muziekdoos.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Zo ééntje van de action van 10a15euro doet het ook goed genoeg .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
            heb die lader ook en vroeg me dat ook al af hoe die functie werkt. Is het ook niet zo dat, als je zo van die functies vaakt gebruikt, dat het nét slechter is voor de batterij?
            Het geeft idd een serieuze mechanische en thermische belasting voor uw batterij.

Beter is voorkomen dan genezen. Batterij altijd op spanningsniveau houden, dan is dit niet nodig.
            Effect is ook, zoals fcapri al zei, eerder beperkt.

Voor mij wel een uitzondering : echt langdurig stockeren in een rek van uw garage bv. waar er echt niks beweging is van het accuzuur. Hier zou ik het wel een keer of twee per jaar laten doen. Ook manueel eens goed opschudden op z'n tijd. Een batterij mist de trillingen van een rijdende wagen of moto.

Maar dus eerder in de optiek van preventief onderhouden dan reanimeren.

Comment

Working...
            X