Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Raar geluid onder motorkap

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Raar geluid onder motorkap

Is er iemand die een idee heeft wat dit geluid is ? Ik heb het sinds deze week, enkel bij een koude start, en het duurt maar een goeie minuut.
    Can anyone tell me what this sounds means ? I never had it, and now the last few days it is everytime I make a cold start. At the end you can hear it turn off.

Op het einde, rond 1:26, hoor je het afslaan, gelukkig nog net voordat de video stuipen krijgt :-)

Als ik deze link mag geloven:
    NW RX-8 Forum - jet engine sound - Is it normal for the engine to sound like a jet engine, went its cold for about 30 to 45 second. Am asking now after two years, because I think its getting louder, but it could be the fact that angelica sleep inside a garage now, and my head is playing tricks on me!!!

Is een geniale uitvinding van Mazda... er wordt bij koude start lucht in de uitlaat gepompt om aan emissie-eisen te voldoen.

Comment

Maar als het pas een week is zal die pomp vroeger een beter geluid gemaakt hebben en zal ze nu aan't gaan zijn...
      30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Als ik deze link mag geloven:
        NW RX-8 Forum - jet engine sound - Is it normal for the engine to sound like a jet engine, went its cold for about 30 to 45 second. Am asking now after two years, because I think its getting louder, but it could be the fact that angelica sleep inside a garage now, and my head is playing tricks on me!!!

Is een geniale uitvinding van Mazda... er wordt bij koude start lucht in de uitlaat gepompt om aan emissie-eisen te voldoen.
        dat is nog iets voor vw
        Lijkt op iets dat veel tpm draait.
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
          dat is nog iets voor vw
          Lijkt op iets dat veel tpm draait.
          Eigenlijk doet VW dit ondertussen ook al. 't Is te zeggen toch bij de Porsche afdeling
          Toen ik nog bij D'ieteren werkte en bij zo'n porsche dealer binnenstapte en de (toen) nieuwe 911 zag, vertelde de hoofdmecanier mij dit.
          Last edited by ; 29/02/2016, 09:47.

Comment

Okee, de garagist heeft die pomp even onder handen genomen. Het geluid is niet helemaal weg, wel zo goed als. Hopelijk houdt die het nog een maand of 2 uit. Dan ruil ik deze wagen toch in voor een nieuwe MX-5 :-)
            Bedankt voor de hulp.

Comment

Working...
            X