Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ford s max 2012 motorstoring 116 pk tdci

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ford s max 2012 motorstoring 116 pk tdci

    Beste,

    herkent iemand dit probleem

    motorstoring ford s max tdci 2012 110.500 gelopen 116 pk
    1. C284 lamellen radiator foutmelding komt steeds terug na het wissen
    2. P2463 roetfilter opgehoopt roet
    3. P246B roetfilter defect
    4. P0116 koelvloeistof temperatuur


    roetfilter is al 2x gereinigd, egr klep is vernieuwd omdat de waardes niet klopte.
    hebben geprobeerd te regenereren maar lukt niet
    de eeste fout komt steeds terug na het wissen van de fouten en gaat de motor ventilator draaien
    na een tijdje komt de 2e en 3e fout erbij en gaat het motorstoring lampje branden

    auto rijd goed maar na een tijdje gaat de auto in noodloop
    Last edited by ; 01/03/2016, 12:05.

  • #2
    Doe jij korte afstanden? Op dat km stand mag dat niet volzitten.

    Comment


    • #3
      watertemp sensor eens vervangen ? kost niet zoveel ...

      Comment


      • #4
        Lijkt inderdaad zoals Herbie66 al de aanzet gaf een probleem te kunnen zijn met de motortemperatuur.

        Wordt de wagen (motor) warm genoeg of niet te warm, en is dat op dezelfde periode als voor de problemen?
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

        Comment


        • #5
          beste,

          foutmelding van motor temperatuur sensor komt niet meer terug.
          auto komt goed op motor temperatuur

          Comment


          • #6
            beste,

            klopt wagen rijdt meestal korte ritten

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Paultje Bekijk Berichten
              beste,

              klopt wagen rijdt meestal korte ritten
              Dat is u probleem.

              Comment


              • #8
                Volgens mij is dit wat giswerk. Zo'n temperatuursensor kan dubbel zijn,1 voor dashboard en 1 voor de ecu.
                Dus heeft die wagen de diagnosekast van 't merk gezien ? En wat stuurt uw mengsel aan; toerental, temp inlaatlucht en brandstof,luchtmassameter,stand gaspedaal ,mapsensor,enz.Slechte injectors kunnen ook roet aanmaken. Alsook een lek in inlaat(achter turbo bvb) kan ook een te rijk mengsel aanmaken.
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                Comment


                • #9
                  Beste,

                  alles is gecontroleerd en werkt in orde zoals het hoort behalve De EGR die valt weg als fout 1 er in komt, ik heb een vermoede dat de module op de ventilator het probleem is, zal deze vernieuwen

                  auto kan niet regenereren als die fout blijft terug komen

                  Comment


                  • #10
                    beste,

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Doe jij korte afstanden? Op dat km stand mag dat niet volzitten.
                      Misschien was het die km-stand?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Paultje Bekijk Berichten
                        beste,

                        klopt wagen rijdt meestal korte ritten
                        Waarom dan een diesel ?
                        Veel merken hebben dit probleem als je te weinig rijdt.
                        Z4 M40i

                        Comment

                        Working...
                        X