Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan je zelf schakelen met een Mercedes CLA 220d? (7g dct)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kan je zelf schakelen met een Mercedes CLA 220d? (7g dct)

Hallo iedereen,

Bij de Mercedes CLA ben je vanaf de 220d "verplicht" een automaat te nemen.

Nu vroeg ik mij af, kan je met die 7g dct - bak ook zelf schakelen? Heeft de CLA flippers aan het stuur? Of is het enkel automaat?

Dacht dat de paddles inderdaad automatisch meekomen.

Maak er wel eerst een testrit mee. Ik vond de automaat niet intuitief genoeg, dus "teruggeschakeld" naar een 200.

Comment

Ja je kunt dat alleen weet ik niet of de pedalen een optie zijn.
      Last edited by ; 06/03/2016, 18:40.

Comment

Pedalen zijn altijd standaard, hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
          Dacht dat de paddles inderdaad automatisch meekomen.

Maak er wel eerst een testrit mee. Ik vond de automaat niet intuitief genoeg, dus "teruggeschakeld" naar een 200.
          Dat je met de paddles kan rijden maakt voor mij wel een enorm verschil. Moest ik kunnen, dan nam ik de 220 manueel.

Ben je tevreden over de 200?
          Is een bedrijfswagen hier, en prijsverschil naar de 220d is toch dik 4000euro, dus twijfel er nog serieus over...

Comment

Kameraad heeft cla 220.

Je kan idd zelf schakelen met peddels

Sent from my iPhone using Tapatalk
            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Je gaat die peddles nooit gebruiken

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FloR Bekijk Berichten
                Dat je met de paddles kan rijden maakt voor mij wel een enorm verschil. Moest ik kunnen, dan nam ik de 220 manueel.

Ben je tevreden over de 200?
                Is een bedrijfswagen hier, en prijsverschil naar de 220d is toch dik 4000euro, dus twijfel er nog serieus over...
                Na 75000km nog steeds tevreden.

Slechts 1 echt probleem gehad: gaspedaalsensor die foute waarden gaf, zodat de auto zijn vermogen beperkte (noodloop).
                Herstart loste probleem op dat moment op. Sensor snel vervangen door de garage.

De keuze ook moeten maken als bedrijfswagen.
                Ofwel meer vermogen en een automaat die niet 100% is (vorige ervaringen waren met de ZF-automaten), ofwel de auto beter uitrusten.

Nu, mijn conclusie kan anders zijn dan de jouwe, dus maak zeker een testrit.

PS - tip: vergeet de achteruitkijkcamera en/of sensoren niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  Ik gebruik ze zelden. En als ik 'm dan toch eens in manueel zet, dan schakel ik nog liever met het pookje.

Comment

dat ontbreekt bij de benz maar je kan stuurschakelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                      Na 75000km nog steeds tevreden.

Slechts 1 echt probleem gehad: gaspedaalsensor die foute waarden gaf, zodat de auto zijn vermogen beperkte (noodloop).
                      Herstart loste probleem op dat moment op. Sensor snel vervangen door de garage.

De keuze ook moeten maken als bedrijfswagen.
                      Ofwel meer vermogen en een automaat die niet 100% is (vorige ervaringen waren met de ZF-automaten), ofwel de auto beter uitrusten.

Nu, mijn conclusie kan anders zijn dan de jouwe, dus maak zeker een testrit.

PS - tip: vergeet de achteruitkijkcamera en/of sensoren niet
                      Ik rij nu met een W204 180cdi; die heeft 120pk en 310nm. Koppel zit wel goed, vermogen mag net iets meer zijn. Binnenkort moet mijn C op onderhoud, heb gevraagd aan de garage of ik dan is kan proefrijden.

Nog ivm die achteruitrij-camera: ik heb nu ook geen sensoren, op twee weken tijd was ik het gewoon. Trouwens, in Brussel rijden ze toch bij het parkeren tegen uw bumper….

Comment

dat ontbreekt bij de benz maar je kan stuurschakelen
                        Dus bij de CLA enkel schakelen met peddles aan het stuur, met de pook heb je die optie niet?

Heb enkel ervaring met Amerikaanse automaten (bv. Mustang), en dat waren echt zware tegenvallers (vooral de vertraging op het gas enorm irritant).

Comment

alleen de 45 heeft pook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FloR Bekijk Berichten
                            Nog ivm die achteruitrij-camera: ik heb nu ook geen sensoren, op twee weken tijd was ik het gewoon. Trouwens, in Brussel rijden ze toch bij het parkeren tegen uw bumper….
                            Zicht naar achter is toch minder dan de C-klasse, zou het toch aanraden ipv de bumpertikmethode.
                            Wil je natuurlijk niks opdringen

Comment

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                              Dat zeiden ze tegen mij ook toen ik de C4 pas had.
                              Ik gebruik ze nog steeds altijd.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Uitzonderingen bevestigen de regel.

Comment

De ene automaat is de Andere niet...

Comment

Je kan idd die BMT totaal niet vergelijken met de bak met dubbele koppeling in de CLA.
                                    Ik heb dezelfde BMT bak in mijn 508 en mijn vrouw heeft een tijdje een CLA me automaat gereden.
                                    Verschil is dag en nacht.
                                    Los daarvan gebruik ik in mijn 508 ook zelden de paddles.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Je kan idd die BMT totaal niet vergelijken met de bak met dubbele koppeling in de CLA.
                                      Ik heb dezelfde BMT bak in mijn 508 en mijn vrouw heeft een tijdje een CLA me automaat gereden.
                                      Verschil is dag en nacht.
                                      Los daarvan gebruik ik in mijn 508 ook zelden de paddles.
                                      De BMT stukken beter dan de CLA dan?
                                      Wat vond je van de CLA automaat?

Comment

Ik rij graag met een geautomatiseerde versnellingsbak, maar heb het schakelen toch nog altijd graag zelf in handen.
                                        De C4 is nu mijn eigen auto, maar ook bij elke andere auto waarmee ik al gereden hebben schakel ik toch zelf.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                        X