Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opmerking keuring "silent blocs"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opmerking keuring "silent blocs"

Net naar de keuring geweest en een opmerking gekregen in verband met "silent blocs" was nog net goed om door de keuring te geraken maar moest zeker tegen volgende keer hersteld zijn.

Nu is mijn vraag: doe ik dat best zo snel mogelijk of kan dit wachten tot volgend jaar?

Vorig jaar ook die opmerking op keuring, dit jaar gewoon terug gegaan, opnieuw opmerking maar ook opnieuw groene keuringskaart

Comment

De tijd van vroeger waren die van massief rubber, al een tijdje lang zit er olie in dat rubber. Als hij merkt dat ze nat zijn dan is het tijd om te vervangen. Sommige auto hebben daar zelfs sensors inzitten, Schudt hij wat hard dan past/regelt de ecu de motor wat aan.
      Ze zakken dan ineen. Een kenner of garagist met info ter beschikking bvb ziet dat dan.
      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Over welke silent bloc's gaat het.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
          tja, hangt er vanaf hoe erg ze zijn hé. die silent blokken houden uw motor en boite vast. als die slecht worden, kan de motor teveel bewegen.

je moet ze toch vervangen, kan je het toch evengoed nu doen, dan ben je er van af

Dat knippen ze als motorsteunen. Silentblocks zijn praktisch altijd die van de draagarmen
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            Dat knippen ze als motorsteunen. Silentblocks zijn praktisch altijd die van de draagarmen
            Idem

Comment

Dan toch maar mee gewacht en niets van ondervonden, doe ook niet veel kilometers.

Binnenkort weer keuring en mijn wagen gaat ervoor op jaarlijks onderhoud.

Is het vervangen van deze blocks een kostelijk grapje ?

Worden die best allemaal vervangen of enkel waar nodig ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flip69 Bekijk Berichten
                Dan toch maar mee gewacht en niets van ondervonden, doe ook niet veel kilometers.

Binnenkort weer keuring en mijn wagen gaat ervoor op jaarlijks onderhoud.

Is het vervangen van deze blocks een kostelijk grapje ?

Worden die best allemaal vervangen of enkel waar nodig ?
                Hoe moeten wij dat nu weten over welke silent blocks het gaat en om welke wagen het gaat . Hier doen mensen moeite voor u te helpen en je komt bijna een jaar later met een reactie . Zoek het maar zelf uit.

Comment

Ik ga steeds mee kijken wat de hydrolische schuifplaten doen ,soms zegt de keurder het evtl ook wat er scheelt.
                  Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
                  X