Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met starten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Problemen met starten

    Hallo,

    Ik heb een Astra H uit 2005, sinds ik deze wagen gekocht heb ( 4 maanden geleden) zit ik met het probleem dat de wagen bij koude motor pas na 5-6 seconden aan de sleutel draaien start.
    Als hij warm staat, dan start hij altijd direct in minder dan 1 second.

    Het kan wel is gebeuren dat die bij koude motor in 1-2 seconden start, maar dit gebeurt af en toe.

    Nu dacht ik omdat het winter is dat 1 van de gloeibougies kapot is, is dit een mogelijke oorzaak?

    Weet iemand wat dit kan zijn?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik heb een Astra H uit 2005, sinds ik deze wagen gekocht heb ( 4 maanden geleden) zit ik met het probleem dat de wagen bij koude motor pas na 5-6 seconden aan de sleutel draaien start.
    Als hij warm staat, dan start hij altijd direct in minder dan 1 second.

    Het kan wel is gebeuren dat die bij koude motor in 1-2 seconden start, maar dit gebeurt af en toe.

    Nu dacht ik omdat het winter is dat 1 van de gloeibougies kapot is, is dit een mogelijke oorzaak?

    Weet iemand wat dit kan zijn?
    Batterij kan ook te zwak zijn, zodat de startmotor minder toeren maakt bij koude start.
    Z4 M40i

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
      Batterij kan ook te zwak zijn, zodat de startmotor minder toeren maakt bij koude start.
      Ik denk niet dat dat het geval, ik rij elke dag 50 km, dan lijkt me de batterij toch redelijk goed opgeladen? Er zit ook pas 2 jaar een nieuwe Bosch batterij in. Dat zou me erg verbazen als het aan de batterij zou liggen.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
        het is niet een kwestie van opladen, maar dat de accu genoeg stroom kan leveren. zit de correcte accu erin?
        je hebt benzine batterijen en diesel batterijen. een benzineauto heeft al genoeg met een accu die een 300-360A kan leveren. een diesel heeft vaak 640A en meer steken.
        als uw auto bv een 640A 76Ah accu had, en iemand heeft die vervangen door een 540A-76Ah accu, dan kan je auto in de winter moeite hebben omdat die accu niet genoeg stroom kan leveren. de auto gaat iets trager rond (ook doordat de olie iets dikker is bij koud staan) en slaat moeilijker aan.

        een 2de mogelijkheid is idd je gloeibougies, als die het niet doen, start een diesel ook gewoonweg moeilijk. kost zoveel niet en is niet zoveel werk, ik zou die al laten vervangen. dan ben je de komende 10jaar toch weer safe
        Ik begrijp wat je bedoelt met de accu, maar ik weet gewoon 100% zeker dat het de accu niet kan zijn, want tijdens het starten hoor je dat je startmotor heel snel ronddraait en veel stroom krijgt, ik hoor geen teken van een zwakke accu. Ik heb ook met startkabels geprobeerd en dit geeft hetzelfde probleem.

        Comment


        • #5
          Gloeibougies kan je makkelijk controleren, en als er één of twee defect zijn, dan krijg je dit fenomeen.
          Kan natuurlijk ook de zekering zijn van die boegies.

          Een garage weet dat snel te vinden.

          Comment


          • #6
            Te weinig compressie


            (niet ernstig nemen, want dat zou 't ergste zijn... veel kans dat je gloeibougies moeten vervangen worden)

            Comment


            • #7
              Met u beperkte kennis ga je beter naar een garage.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Met u beperkte kennis ga je beter naar een garage.
                Hoe kan jij nu weten dat ik beperkte kennis heb?
                Ik studeer Autotechnologie aan de hogeschool, ik heb vrijwel redelijk wat kennis van auto's.

                Comment


                • #9
                  Blackhorse is de alwetende! Tenminste, dat denkt hij. Niet teveel aantrekken van zijn posts.
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                  1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                  2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                  2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
                    Hoe kan jij nu weten dat ik beperkte kennis heb?
                    Ik studeer Autotechnologie aan de hogeschool, ik heb vrijwel redelijk wat kennis van auto's.
                    Daarom kom je hier met u vragen af als je nog niet ééns gloeibougies kunt uitmeten?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Daarom kom je hier met u vragen af als je nog niet ééns gloeibougies kunt uitmeten?
                      Ik vraag jullie om raad, daar is deze forum toch voor gemaakt?
                      Gloeibougies uitmeten is geen werk voor mij, ik wou alleen weten of dat dat de enigste reden zou kunnen zijn dat die wat laat start, meer niet.
                      Om die uit te meten heb ik nog geen tijd gehad, zelf heb ik het ook druk, vandaar dat ik de vraag hier plaats, misschien zou het iets anders kunnen zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                        vind ik ook erg.
                        autotechnologie studeren aan een hogeschool en iets simpels als slecht starten zelf niet kunnen oplossen. maar wij zouden dan wel de oplossing moeten geven. ik heb geen autotechnologie gestudeerd, ik ben computerprogrammeur van opleiding.

                        mijn oplossing zou zijn om al u vensters eens te sluiten, de auto volledig afsluiten, dan weer opstarten en t probleem zou moeten opgelost zijn. 10sec de stekker uittrekken van de modem en daarna weer insteken zou ook kunnen helpen .

                        accu kan te zwak zijn (is volgens u niet).
                        dieselfilter zou verstopt kunnen zijn (koude diesel vloeit namelijk moeilijk), maar ik vermoed dan eerder dat ge bij volgas rijden problemen hebt en niet bij het starten.
                        gloeibougies lijkt mij dus de 1e verdachte. ge zou eens startpiloot in de luchtfilter kunnen spuiten voor het starten, als die dan direct aanslaat, lijkt de motor mij ok
                        Haha, ik heb ook een jaar informatica gedaan, ik weet wat je bedoelt :p
                        Bij het rijden ervaar ik geen enkel probleem, geen vermogen-verlies oid, rijdt perfect, bij volgas ook geen problemen.

                        Gloeibougies ga ik dit weekend even uitmeten en indien nodig vervangen, ik heb er hier toch nog een paar liggen.
                        Brandstoffilter zou het misschien ook kunnen zijn, maar dat betwijfel ik, eerst beginnen bij de bougies.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
                          Hoe kan jij nu weten dat ik beperkte kennis heb?
                          Ik studeer Autotechnologie aan de hogeschool, ik heb vrijwel redelijk wat kennis van auto's.
                          autotechnologie studeren is iets ,er aan werken is iets anders
                          met uw 20 jaar zou je nooit mogen zeggen dat u al redelijk wat kennis heeft
                          ik heb dit woord nog nooit in mijn mond genomen en ben bijna 40 jaar bezig met (aan) auto's
                          Z4 M40i

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                            autotechnologie studeren is iets ,er aan werken is iets anders
                            met uw 20 jaar zou je nooit mogen zeggen dat u al redelijk wat kennis heeft
                            ik heb dit woord nog nooit in mijn mond genomen en ben bijna 40 jaar bezig met (aan) auto's
                            Ja, je hebt gelijk.
                            En ik had het over theoretische kennis, want echt ervaring (sleutelen) aan auto's heb ik nog niet. Het ging me over de theorie, dat ik daar als redelijk wat van wist.
                            Sorry als ik verkeerd ben overgekomen.

                            Comment


                            • #15
                              Ik herken het probleem. Heb hetzelfde voor met mijn Astra. Dus ik volg even.
                              2012 Abarth 500 'esseesse'

                              Comment


                              • #16
                                Als die dan na een paar seconden aanslaat schud die motor dan hevig de eerste seconden?
                                Dan ben je zo goed als zeker dat het de gloeikaarsen zijn.
                                Z4 M40i

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                                  Als die dan na een paar seconden aanslaat schud die motor dan hevig de eerste seconden?
                                  Dan ben je zo goed als zeker dat het de gloeikaarsen zijn.
                                  Nee, hij schud niet hevig.
                                  Je hoort alleen de startmotor snel draaien wat vrij normaal is. Je hoort wel 2 keer een poging tot aanslaan, maar pas vanaf de 3e slaat die aan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een startmotor snel horen ronddraaien zonder dat hij pakt kan ook aan de startmotor liggen (tandkrans)....
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Maakt hij rook bij de koudstart ? = teken van defecte gloeibougie(s).
                                      Sinds ik NGK gebruik draait m'n motor direct goed na koudstart. En oudere nog goede gloeiers beginnen te gloeien vanuit het midden ipv de tip , daar waar het nodig is.
                                      Diesel ontbrandt > 800 °c ,daarom starthulp zoals gloeiers of opwarming inlaatlucht. De tegenwoordige direct ingespoten diesels starten bij - 15°, er zitten gloeiers in voor het milieu.
                                      Gloeiers meten met de ampere-tang is ca 2 min werk. Gloeirelais of sensor kan ook verslijten. En ik dacht dat je geen gas mag geven,anders werkt het nagloeien niet.
                                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                                        Maakt hij rook bij de koudstart ? = teken van defecte gloeibougie(s).
                                        Sinds ik NGK gebruik draait m'n motor direct goed na koudstart. En oudere nog goede gloeiers beginnen te gloeien vanuit het midden ipv de tip , daar waar het nodig is.
                                        Diesel ontbrandt > 800 °c ,daarom starthulp zoals gloeiers of opwarming inlaatlucht. De tegenwoordige direct ingespoten diesels starten bij - 15°, er zitten gloeiers in voor het milieu.
                                        Gloeiers meten met de ampere-tang is ca 2 min werk. Gloeirelais of sensor kan ook verslijten. En ik dacht dat je geen gas mag geven,anders werkt het nagloeien niet.
                                        Ja, direct na het starten zie ik witte rook, is wel weg als ik weg rijd.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X