Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bokkende motor door luchtbellen in mazoutleiding Volvo V50 2.0D (D4204T motor)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bokkende motor door luchtbellen in mazoutleiding Volvo V50 2.0D (D4204T motor)

    Beste,

    Sinds een paar dagen heb ik voor dat men volvo stottert bij acceleratie..
    bij hééééééééél rustig gas geven heeft hij het niet voor, maar eens je iets steviger doorduwt begint hij vanaf 2800toeren te bokken.

    Mijn eerste gedacht was de LMM ofzo. Maar na LMM gereinigd te hebben alsook het hele inlaattraject heeft hij het nog.
    Na eens verder te inspecteren gemerkt dat er luchtbellen achter de mazoutfilter tevoorschijn komen..
    bij gas geven is dit nog meer zelfs.

    Dit is de motor, en de luchtbellen verschijnen aan de rode pijl, dus achter de mazoutfilter.



    Weet er soms iemand vanwaar die lucht kan komen ?
    Zaterdag ga ik eens de mazoutfilter vervangen, indien het dan nog voorvalt, ga ik hem eens de brug op zetten en kijken naar een lek ofzo in de leiding.
    uitlezen heeft niets gebracht..
    Daily Volvo V50 D5 Project

    Old Volvo V50 2.0d Project

  • #2
    Kan zomaar iets stom zijn als retourleidingkjes . Verder zoeken evtl; kopjes van jet-pomp gaan fitten door hard afdichtrubber-de O-ringen van koppeling die fitten-fit mazoutfilterhuis of evtl balg-slechte beluchting tank of aanzuigzeef bijna dicht waardoor vacuum. Dingen genoeg.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

    Comment


    • #3
      Begin maar met de filter...

      Comment


      • #4
        Ik heb dit sinds een jaar (volvo c30 2.0 d ) dan is het plots een paar maanden weg , en nu begint het weer ,dan is het echt schokkend vanaf 2500 toeren.
        In de garage lmm vervangen en nog iets, maar zonder dat het betert.
        Als je het vindt dan graag een berichtje. er zit een sonde op de uitlaatcollector die zeer vuil is? heb ik me laten wijsmaken. alle filter vervangen maar hetzelfde!
        maar het probleem is nu nog niet opgelost.
        grt .

        Comment


        • #5
          Mazoutfilter vervangen en luchtbellen zijn allemaal weg...
          Wss iets in dat circuit ergens een foutje

          Delorean1982: Dit had ik ook, was bij mij de EGR die alles had dichtgekoekt...Nieuwe EGR laten steken, onmiddelijk afgedicht en afgekoppeld, en gehele inlaat eens gereinigd...

          wereld van verschil..geen dipje meer, geen schokken en mooie acceleratie...
          Daily Volvo V50 D5 Project

          Old Volvo V50 2.0d Project

          Comment


          • #6
            neen, filter gewoon verstopt. Opgebruikt dus.

            Comment


            • #7
              ik vervang mijn mazoutfilter twee keer zo vaak als nodig en ben altijd royaal met injectorreiniger
              common rail diesel is echt gevoelig
              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

              Comment


              • #8
                Ik ben nog altijd aan mijn eerste filter bezig. Ik ga wel binnenkort een nieuw exemplaar kopen maar nog niet vervangen - gewoon uit nieuwsgierigheid hoe lang hij het uithoud. 62000km and counting...

                Comment


                • #9
                  Die filter vervang ik regelmatig http://be.bosch-automotive.com/nl/pa...esel_filters_1
                  Of het fabeltjes zijn; er zit product in zoals een luier ,dat neemt water op en zwelt dan op tot het verzadigd is.
                  Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                  Comment


                  • #10
                    Bij mij schrijft de constructeur een interval van 60.000 km voor ... ik werk op dezelfde manier als Teus: alle 30.000 gaat er een nieuwe op.

                    Comment


                    • #11
                      Bij de C4 is er zoals voorgeschreven op 60.000 km een nieuwe in gegaan.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                        Ik ben nog altijd aan mijn eerste filter bezig. Ik ga wel binnenkort een nieuw exemplaar kopen maar nog niet vervangen - gewoon uit nieuwsgierigheid hoe lang hij het uithoud. 62000km and counting...
                        hoezo? hoe lang hij het uit houdt?
                        is dat met een diesel?

                        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                        ik had dat nog nooit vervangen, reed al 125 000km met de auto en wie weet hoe lang zat die erin.
                        tot ik ineens niet harder dan 70 meer kon. filter vervangen.
                        0-100 gaat nog redelijk in een 22sec, maar voor aan 125 te geraken heb ik kilometerslang baan nodig. nu gaat die vlotjes naar 140 op een paar 100 meter
                        foei
                        met wat voor auto? toch geen common rail diesel?
                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                        Comment


                        • #13
                          zo'n filters kosten toch geen geld, en vervang je op vijf minuten?
                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                            zo'n filters kosten toch geen geld, en vervang je op vijf minuten?

                            50 euro ongeveer. bij de mijne 5 minute werk, maar op sommige meer dan een half uur....

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                              moet je het wel weten. ik dacht dat die er enkel zit om brokjes uit de tank tegen te houden. maar aangezien ge daar nietveel brokskes in hebt, dat die niet echt vuil geraakt.
                              mijn capri heeft een filter aan de vlotter, en eentje in de carbu. nog NOOOOOOOOOOOOOOIT moeten vervangen

                              t koste wel wat meer. die retourleiding die ook zijn warmte overdraagt aan de nieuwe aangezogen diesel was gesneuveld (allé, dat stukje bovenop) (hier onder die tang http://i43.photobucket.com/albums/e3...r/IMG_8490.jpg ).
                              best moeilijk te vinden ding
                              Benzine filters zijn niet vergelijkbaar. Dieselfilters hebben veel fijnere porien dan olie- of benzinefilters.

                              Comment


                              • #16
                                indd, zoek maar eens op voor de 2.0D ...
                                hatelijk...

                                ik heb er nu zelf een manueel pompje tussen gezet, waardoor ik gemakkelijker kan starten.
                                Maar menig Ford en Volvo garages vervloeken de mazoutfilter van de 2.0D
                                Daily Volvo V50 D5 Project

                                Old Volvo V50 2.0d Project

                                Comment


                                • #17
                                  bij peugeot/citroën zit er een peertje tussen als er geen electrische pomp in de bak zit.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Zo'n peertje of balg is frêle . Er zit dan ook eens een terugslagklepje in.
                                    En omdat het tegenwoordig vlug moet gaan knijpt men het stuk.
                                    Direct zie je het niet omdat het de zuigkant is, maar er komt wel lucht binnen.
                                    Meestal doe ik de leiding los aan pomp en via de Mityvac vacuumpomp en bekertje zuig ik de diesel aan.
                                    Je ziet dan ook meteen aanzuiging van lucht evtl en balg en klepje blijven heel . Die koppelingen gaan gemakkelijk los.
                                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                                      Zo'n peertje of balg is frêle . Er zit dan ook eens een terugslagklepje in.
                                      En omdat het tegenwoordig vlug moet gaan knijpt men het stuk.
                                      Direct zie je het niet omdat het de zuigkant is, maar er komt wel lucht binnen.
                                      Meestal doe ik de leiding los aan pomp en via de Mityvac vacuumpomp en bekertje zuig ik de diesel aan.
                                      Je ziet dan ook meteen aanzuiging van lucht evtl en balg en klepje blijven heel . Die koppelingen gaan gemakkelijk los.

                                      daar heb je niks aan onderweg, natuurlijk...

                                      Comment

                                      Working...
                                      X