Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gereedschap markeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gereedschap markeren

Hoe markeren jullie werkgereedschap?

momenteel staat alles bij mij thuis, maar zou verhuizen naar een gezamenlijk lokaal om meer plaats te hebben.

'probleem' is dan wel dat ik mijn werkmateriaal duidelijk wil gemarkeerd hebben.
    ik heb er geen probleem mee dat iemand iets leent, maar ik wil wel mijn materiaal terug hebben en niet laten verdwijnen in een ander zijn werkkoffer

eerst dacht ik met een dremel te graveren, maar dat maakt het oppervlak te ruw, dus geen optie

is zo een elektro markering beter, waar te koop?
    of is laten doen met een laser een mogelijkheid (kostprijs???)

alle goede ideeën zijn welkom

Ik heb dit vroeger vaak met de dremel gedaan.
    Wel niet daar waar je het moet vastnemen.
    Je hebt ook metaal stiften.

Sent from my Apple muziekdoos.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

bvb. 2 kleine inkepingen slijpen met slijpschijf
      Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
        bvb. 2 kleine inkepingen slijpen met slijpschijf

dan markeer ik mijn gereedschap met 3 inkepingen

Comment

Ik dacht dat er zo'n ets-stiften bestonden ?
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik zou het volledig schilderen. Ze werken meestal in bendes. Vlug doorgeven is dat.
            Eindelijk had ik eens een nieuwe goede griptang gekocht. En in de avondschool hebben ze die geruild/gepikt voor een dezelfde , maar een afgebeulde.
            Krapul is er overal en zo'n volledig geschilderde valt meteen op.
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

kennis heeft een bedrijf dat standenbouw op beurzen doet. Al hun materiaal is roze geschilderd, niemand wil dat pikken .
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Graveren of met een oude lakstift ergens kleuren op je gereedschap waar het niet af kan gaan.
                Of kist op slot...

Comment

steek de onderkant van elke steel - of handgreep - 'n tiental cm in oranje rustoleum,
                  en een dag later, als alles droog is, een cm of vijf in blauwe of groene;
                  valt op van een halve km afstand, en is nadien - en met nadien bedoel ik : als je je tang per ongeluk bij iemand anders aantreft - gemakkelijk te identificeren.
                  M

Comment

Ik steek m'n werkgerief gewoon in werkkoffers en dan slot erop, simpel as that

Comment

het idee met de verf ligt me wel.

Ik heb geen werkkar, maar alles los in koffers
                      dus als er een paar tezamen aan het sleutelen zijn leen je vermoedelijk al eens iets uit
                      en dan lijkt het me wel nuttig om herkenbaarheid te hebben.

Comment

Ja hoe hard je ook u best doet om alles terug direct in u koffer te steken, er zijn er altijd die het pikken. Heb zelfs al klanten gehad die het er zo durven uithalen, komt dan terug binnen omdat je nog iets uit auto gaan halen bent en ze zijn in mijne bak aan't rammelen.

Bij mij is alles gemarkeerd met gewoon twee doorslags met mijn initialen in. Opvallen doet dat natuurlijk niet echt. Enkel bij donker gereedschap dat in hoekjes makkelijk blijkt liggen, is er nog gekleurde tape rond ook.

Comment

Working...
                        X