Topic mag weg
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
schade onderkant clio 2
Collapse
X
-
Eens alle olie uit het carter is zal het wel niet meer lekken, dus dan is dat probleem al van de baan.
Verder zou ik er allesinds niet meer in "investeren" zoals jij het noemt. Ik zou me gewoon een nieuwe kopen in uw budgetklasse en de oude als ijzer overlaten, bij voorkeur ene met goede koplampen om de middenberm te zien en volgende keer desnoods wat vroeger invoegen ook
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapricarterpan is zowieso gedeukt, dus je kan
1: moeilijk olie aflaten omdat de vijs het onderste punt niet meer is
2: het olieniveau zal te hoog staan als er genoeg olie inzit, je zou minder olie kunnen ingieten totdat je op max staat, maar dan zit er mogelijks te weinig olie in (teveel opwarming van de kleine hoeveelheid).
als 2de zal de schakelmechaniek geraakt zijn naar de boite toe, dit zal verklaren waarom de pook zo scheef staat.
werkuren, schakelstang + nieuwe carterdeksel + andere boite zal je veel meer kosten dan 500€. reken maar minstens 350€ voor de ruilboite en die moet dan nog ingebouwd worden. ik denk zal niet dat de garage zijn voorgestelde werken kan doen aan minder dan 1000€.
als de auto op leeftijd is, zou ik er geen kosten aan doen, gewoon zien dat je schakelstangen weer recht werken (dat je alle versnellingen hebt) en gewoon ermee verder rijden. die deuken en krassen gewoon niet repareren (desnoods zelf wat verf/olie opspuiten tegen het roesten
en het zijn geen officiele garage's gewoon particulier mehanicien's die ik via via ken dus werkuren zal wel goedkoper zijn,
denk je dat de schakelstangen nog rechtgetrokken kunnen worden zonder af te breken ? en zou ik dan normaal kunnen schakelen ?
ja de krassen en deuken vind ik niet zo erg zolang ik maar kan rijden,
bedankt voor je antwoord
grts
Comment
-
denk als je er zelf niet kan aan werken, je al snel aan 500 euro kosten zal zitten.... maar daarvoor heb je natuurlijk geen nieuwe.
Als het chassis nog geen opmerkingen voor roest heeft en de motor niet al te veel km dan zou ik die kost toch durven doen.
Voor die 500 euro heb je geen andere wagen
Comment
-
Lijkt op mijn Kangoo. Die schakelstang is krom,haal een occas.
Lek aan carter zit er al langer. Máar check de oliestop wel op vastzitten en maak proper. Omdat die zo scheef zit lijkt de olieaftapplug + moer te zijn losgekomen en dan is het een ander occas carter.
Voor de rest rijdt je maar tot einde controle en kijk regelmatig in uw achteruitrijspiegel of je geen onderdelen verliest.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenIs de moeite niet waard om te herstellen . Dat is oud ijzer.
Comment
Comment