Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen remt licht af.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wagen remt licht af.

    Vandaag na rit naar kust het gevoel dat mijn Opel Insignia niet zo vlot rijdt als normaal.Het is net aslof de wagen wat afremt.Ik haal wel normale snelheden maar als ik gaspedaal loslaat gaat de snelheid precies iets te snel omlaag.Aangekomen ruik ik aan de voorste wielen een soort verbrande rubber geur.
    Toeval of niet,voor mijn vertrek melding gekregen dat de roetfilter vol is.Tijdens de rit is de melding verdwenen en niet meer teruggekomen.
    Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

  • #2
    Een verstopte roetfilter!
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

    Comment


    • #3
      Hoe warm zijn de voorwielen? Een regenererende roetfilter heeft nagenoeg geen impact op de prestaties, en zeker niet bij gas los. Slepende remmen daarentegen... beiden kunnen wel een verbrande geurveroorzaken hoewel ik dievan een roetfilter eerderbij de uitlaat verwacht.

      Rij je anders altijd kortere ritten (minder dan 20 minuten)?

      Comment


      • #4
        Uitlijning ,maar eerst evtl de fout zoeken/herstellen. Normaal doen die geen uitlijning als er speling zit op kogelpennen, bussen en etc.
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

        Comment


        • #5
          Ik rij idd nogal veel korte ritten.Wat betekend de melding "roetfilter vol "eigenlijk?Moet ik daarmee naar de garage voor nieuwe roetfilter of zijn enkele langere ritten met hoge toeren voldoende om de filter weer leeg te maken.
          Wat het afremmen betreft.Zal waarschijnlijk wel aan de remmen liggen.Wanneer ik op een lichte helling alles loslaat voel ik toch dat de wagen niet soepel achteruit bolt.Morgen eens langsgaan bij garagist.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970 Bekijk Berichten
            Ik rij idd nogal veel korte ritten.Wat betekend de melding "roetfilter vol "eigenlijk?Moet ik daarmee naar de garage voor nieuwe roetfilter of zijn enkele langere ritten met hoge toeren voldoende om de filter weer leeg te maken.
            Wat het afremmen betreft.Zal waarschijnlijk wel aan de remmen liggen.Wanneer ik op een lichte helling alles loslaat voel ik toch dat de wagen niet soepel achteruit bolt.Morgen eens langsgaan bij garagist.
            Je kan eens de proberen een 20tal minuten tegen 3000/3500 toeren op de snelweg te rijden, dit kan het probleem soms al oplossen. Wel enkel doen als de motor goed zijn bedrijf temperatuur heeft, dus pakweg na een 15 kilometer gereden te hebben.

            als dat geen oplossing biedt kan de garage een geforceerde regeneratie doen.

            Indien dit niet lukt dacht ik dat er bepaalde firma's de roetfilter kunnen reinigen. Dit begint dan wel al wat geld te kosten, maar nog altijd minder dan een nieuwe roetfilter.

            is de wagen nog in garantie?

            in verband met de remmen, deze kunnen van voor wat kromgetrokken zijn en zo schuren tegen de remklauw. Dit had ik met mijn astra een paar maanden geleden.

            Comment


            • #7
              zou kunnen dat de remmen vastzitten, eens eindje rijden zonder veel te remmen en dan eens voelen of de schijven warm hebben of wagen opkrikken en kijken of wielen soepel rondddraaien dan weet je het meteen ?

              Comment


              • #8
                Een regenererende niet, maar een verstopte wel. En waarom beginnen zoeken als de wagen zelf al aangeeft wat het probleem is.... ermee blijven rijden is binnen de kortste keren in panne staan of in noodloop gaan. Als de wagen aangeeft dat er iets mis is, dan ga je ermee naar de garage. Dat is het nut van die meldingen. Zoniet, dan gaat er iets stuk of gaat de wagen in noodloop gaan en ben je nog verder van huis.
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

                Comment


                • #9
                  Vandaag ritje gemaakt met wagen.Probleem blijkt vanzelf te zijn opgelost.Langs geweest bij garage en zou een automatische regeneratie kunnen geweest zijn.
                  Door de hitte die dit veroorzaakt waarschijnlijk de verbrande geur.
                  Garagist heeft de reiniger "in & out cleaner"van Xenum voorgesteld.Jaarlijks toepassen om problemen met roetfilter te voorkomen.
                  Wel 70 euro.Is dit product wel degelijk zijn geld waard?

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970 Bekijk Berichten
                    Vandaag ritje gemaakt met wagen.Probleem blijkt vanzelf te zijn opgelost.Langs geweest bij garage en zou een automatische regeneratie kunnen geweest zijn.
                    Door de hitte die dit veroorzaakt waarschijnlijk de verbrande geur.
                    Garagist heeft de reiniger "in & out cleaner"van Xenum voorgesteld.Jaarlijks toepassen om problemen met roetfilter te voorkomen.
                    Wel 70 euro.Is dit product wel degelijk zijn geld waard?
                    in principe niet nodig....

                    Wat met het afremmen, want dat hoort een regeneratie niet te veroorzaken...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970 Bekijk Berichten
                      Vandaag ritje gemaakt met wagen.Probleem blijkt vanzelf te zijn opgelost.Langs geweest bij garage en zou een automatische regeneratie kunnen geweest zijn.
                      Door de hitte die dit veroorzaakt waarschijnlijk de verbrande geur.
                      Garagist heeft de reiniger "in & out cleaner"van Xenum voorgesteld.Jaarlijks toepassen om problemen met roetfilter te voorkomen.
                      Wel 70 euro.Is dit product wel degelijk zijn geld waard?
                      Welke garage ben je geweest?

                      Comment


                      • #12
                        Ik geloof niet echt in het definitief opgelost zijn van problemen die even spontaan verdwijnen als ze opgedoken zijn ...

                        Comment


                        • #13
                          Ik voel zo'n regeneratie niet maar ik las toch al dat men dat soms wel doet. Een compleet verstopte filter zou het afremmen ook wel kunnen verklaren.

                          Remzuigers die zoveel blijven hangen dat je dat voelt kan eigenlijk niet (veel kracht voor nodig) en zou de remvloeistof beslist doen koken.
                          Hou ons op de hoogte.

                          Een cleaner van €70 is duur. Als de Opeldealer het zelf toepast is het misschien wel aangewezen.
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                          Comment


                          • #14
                            Remmen nagekeken en niets abnormaals te zien.Volgens garagist is de regeneratie de oorzaak.Filter verstopt?
                            Wagen aan de computer gelegd en wel de volgende foutmeldingen.
                            3 van de 4 gloeibougies defect en ook melding dat er iets aan een bepaalde klep(weet niet meer welke) niet meer goed functioneert.
                            Van de defecte gloeibougies nooit iets ondervonden,starten lukt perfect.
                            Wat gebeurt er indien de 4e ook defect gaat?
                            In ieder geval momenteel geen problemen meer met afremmen.

                            Comment

                            Working...
                            X