Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S5 - bandhoogte en comfort.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi S5 - bandhoogte en comfort.

Op onze Audi S5 liggen er tijdens de zomer op 19" Rotorvelgen 255-35 banden. Het is de wagen van mijn vrouw is zij beweert na de winter waar 245-40 banden op 18" velgen hebben gelegen, nu minder comfort te ondervinden, wat uiteraard klopt.
    Nu stel ik mij de vraag of wij eenmaal de zomerbanden versleten zijn ook niet 255-40 op die 19" velgen zouden kunnen laten leggen, zonder risico van slepen tegen één of ander element binnen de wielkasten.
    BMW M2 Coupé
    Audi S5
    Nobody is Perfect!

Mag niet voor de keuring.
    235/40/19 zou wel mogen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Mag niet voor de keuring.
      235/40/19 zou wel mogen.

Bedankt voor het snelle antwoord.
      BMW M2 Coupé
      Audi S5
      Nobody is Perfect!

Comment

Ja,.. 235 op een S5 is nu ook niet ideaal qua look. Ik denk dat we het dan maar best zo laten. De overgang van winter naar zomer zal wat aanpassing vragen, nadien moet dat gevoel wel temperen.
        Een tweede reden was ook dat je met een 35% hoogte iets gemakkelijker velgschade oploopt. Spijtig om te zeggen, maar een vrouw heeft daar blijkbaar minder voeling voor dan een man. Toen de wagen twee weken oud was waren de twee rechter velgen al goed beschadigd. Gelukkig heb ik die schade kunnen laten herstellen, maar ikzelf, als grote autofreak heb daar wel zeer veel moeite mee...
        Last edited by febrero; 02/04/2016, 14:23.
        BMW M2 Coupé
        Audi S5
        Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
          Een tweede reden was ook dat je met een 35% hoogte iets gemakkelijker velgschade oploopt. Spijtig om te zeggen, maar een vrouw heeft daar blijkbaar minder voeling voor dan een man. Toen de wagen twee weken oud was waren de twee rechter velgen al goed beschadigd. Gelukkig heb ik die schade kunnen laten herstellen, maar ikzelf, als grote autofreak heb daar wel zeer veel moeite mee...
          Tegenwoordig hebt ge banden met een soort 'lip' die voorbij de velgrand komt. Dat vermindert de kans op velgschade flink. Kan wel nogal van de velg afhangen ook.
          30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
            Tegenwoordig hebt ge banden met een soort 'lip' die voorbij de velgrand komt. Dat vermindert de kans op velgschade flink. Kan wel nogal van de velg afhangen ook.
            Dat lipje helpt in de praktijk niet veel. Het beste wat je bij een laagprofiel band kan doen om velgschade zoveel mogelijk te beletten is een band wat breder kiezen op een bepaalde velg. Zo is bijvoorbeeld een 245 op een 8 velg veel interessanter tegen borduurschade dan een 215 op diezelfde 8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
              Dat heb ik inderdaad ook al vastgesteld. En die Rotor velgen hebben ook niks van boordje, je zit direct op de gladde afwerking en schade is des te pijnlijker.
              Die lip is bijvoorbeeld goed aanwezig op de Michelins Super Sports die op mijn 135i Coupé liggen. Op de M2 die komt zijn het ook die Super Sports, dus dat kan uiteraard al helpen. Maar al een geluk dat mijn vrouw daar niet zal mee rijden, anders ben ik al mijn haren in één keer kwijt.
              BMW M2 Coupé
              Audi S5
              Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Dat lipje helpt in de praktijk niet veel. Het beste wat je bij een laagprofiel band kan doen om velgschade zoveel mogelijk te beletten is een band wat breder kiezen op een bepaalde velg. Zo is bijvoorbeeld een 245 op een 8 velg veel interessanter tegen borduurschade dan een 215 op diezelfde 8.
                Interessant tabelletje hiervoor :

BMW M2 Coupé
                Audi S5
                Nobody is Perfect!

Comment

Het typische tabelletje dat je op elke bandensite ziet en vindt. En eigenlijk niet echt correct is wat die minimum en maximum bandbreedtes betreft.

Zo heeft een BMW F10 M5 achteraan een 295 op een 10 velg liggen. En dat mag volgens dat tabelletje niet.

Comment

Het typische tabelletje dat je op elke bandensite ziet en vindt. En eigenlijk niet echt correct is wat die minimum en maximum bandbreedtes betreft.

Zo heeft een BMW F10 M5 achteraan een 295 op een 10 velg liggen. En dat mag volgens dat tabelletje niet.
                    Enfin.., ik ga ervan uit dat dit voor de leek toch al een indicatie is.
                    BMW M2 Coupé
                    Audi S5
                    Nobody is Perfect!

Comment

Ik heb een 9 breed op een 205 gehad... ging perfect.

Comment

Ik heb een 9 breed op een 205 gehad... ging perfect.
                        Dat gaat inderdaad. Maar dat begint toch al redelijk getrokken te geraken.
                        Ik zou het niet meteen doen.

Comment

Jong en onbezonnen

Comment

Jong en onbezonnen
                            En een verdikking, lipje aan de band gaat niet meer helpen tegen borduurschade.

Comment

Correct, puur de velg :p

Comment

Audi rs2 heeft ook 245 op 7J gript wel goed.
                                Polo 6n 1.4

Comment

Voor comfort zou ik voor 255/40/18 gaan op minstens een 9J velg, dan heb je zelfs nog 4mm meer bandwand dan je winterbanden in 245/40/18.
                                  Tenminste als je het niet erg vindt om op 18 inch te rijden in de zomer. (buiten de looks alleen maar voordelen in 18 inch)
                                  Last edited by AocAoc; 02/04/2016, 22:39.

Comment

De Pirelli P zero's die op mijn A5 liggen vindt ik nochthans niet slecht qua comfort. 255/35/19. Veel beter dan ik eigenlijk had verwacht.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Dat gaat inderdaad. Maar dat begint toch al redelijk getrokken te geraken.
                                      Ik zou het niet meteen doen.

Is dat geen 10"?

Ik rij met winterbanden van 205 breed op een 8" brede velg en dat zit totaal niet getrokken. Deze lijkt aan beide zijden 1 inch getrokken te liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                        Is dat geen 10"?

Ik rij met winterbanden van 205 breed op een 8" brede velg en dat zit totaal niet getrokken. Deze lijkt aan beide zijden 1 inch getrokken te liggen.
                                        http://rennlist.com/forums/wheel-and...ml#post3560201

Van merk tot merk kan het ook wat schelen in effectieve breedte.

Comment

Working...
                                        X