Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S5 - bandhoogte en comfort.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik zal hier vast en zeker verketterd worden voor m'n suggestie, maar waarom niet gans het jaar met de winterbanden rijden? 't Is namelijk zo dat de zachte lamellen verantwoordelijk zijn voor dat verschil qua comfort, niet zozeer de flank. Als de winterband voldoende breed is, en dat is hier het geval, dan is het verlies qua prestaties onder de dagdagelijkse omstandigheden alles behalve rampzalig. Face it, de snelheidslimieten gaan omlaag, dorpskernen worden groter en 't verkeer wordt alsmaar drukker. Als uw vrouw'ke geen pittige rijstijl heeft, dan zou ik dat zeker overwegen. In het andere geval heb je weinig keuze.

Ik heb het alleszins al een keertje gedaan met de A6 (comfortabele cruiser), gans het jaar met winterbanden gereden (18 inch, 245 breed). Het verschil qua prestaties was verwaarloosbaar (net omdat je op 't gemak rijdt) en de slijtage viel ook heel goed mee. Alles is relatief, telkens als de prestaties van een wagen erop vooruitgaan worden ophangingen strakker en strakker, om aan hogere snelheden nog de nodige stabiliteit te bieden. 't Lijkt wel alsof constructeurs meer en meer wagens over de Nurburgring jagen als graadmeter, maar ze zouden beter nog eens de Vlaamse kasseien uitproberen. Maar bon, ik wijk af en heb gezegd wat ik wou zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
      De Pirelli P zero's die op mijn A5 liggen vindt ik nochthans niet slecht qua comfort. 255/35/19. Veel beter dan ik eigenlijk had verwacht.
      Voor mij geen probleem, maar de vrouw vind het verschil met de winterset nogal sterk. Weer wat wennen denk ik. Toen wij de wagen kochten stonden de 19 Rotor-velgen met Pirelli P zero erop.
      BMW M2 Coupé
      Audi S5
      Nobody is Perfect!

Comment

Working...
      X