Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik krijg Twee storingen op het LCD scherm van de computer.Dit kan soms komen door een
vochtprobleem in de connector van de computer waardoor je meer foutmeldingen krijg op het LCD scherm van de computer.
Dus vandaar deze vraag.Maar als ik zie op deze foto waar de connector zit dan zie ik weinig in dat daar water kan komen.
tankklep open:zitten de magneten nog in de tankdop, en zijn ze nog magnetisch?
hallo,
werken alle parkeersensoren nog?
de magneten zitten nog in de tankdop en werken nog.
in verband de massa van de tank klep sensor heb ik een filmpje gemaakt .
ik vraag me af of het ijzer grondplaatje mee maag bewegen die in de plastiek zit zie filmpje of mag dit niet los zitten ?
neen, als het zo los zit krijg je makkelijk slechte verbindingen, maar dit is eenvoudig na te meten.
hoe je die sensor moet verwijderen uit de tankvulhals weet ik maar hoe deze massa klem kan vervangen worden weet ik niet.
Het klemmetje met de draad zit goed vast op het ijzeren pen maar de grondplaat beweegt Hoe kan je dit uitmeten ?
meet of ge altijd massa hebt op de ijzeren pen terwijl ge met het draadje beweegt
als ik de multimeter aanzet en in omh stand plaats heeft hij 1 als ik de pennen de rode en de zwarte meetpennen tegen elkaar steek krijg ik 0,00 waarde dit is juist.
Daarna heb ik even een multimeter erop geplaats de meter in de omh stand 200K geplaatst en de draad bewogen tijdens het gemeten de waarde was 0,00 dus dit zou goed moet zijn.
Deze draad zwarte draad zou naar het schijnt niks te maken hebben met de tankklepsensor. Dit zou eerder een massa voor eventuele statische elektriciteit zijn zodat er geen brand ontstaat met tanken...
ik heb gezien dat er vanaf de sensor die in de vulhalsnek zit twee draden vertrekken zo naar onderaan de tank. ik heb de tank een beetje los gedaan en gezien dat deze op een soort stekker verbonden zijn. Als er twee draden vertrekken vanaf de sensor kan ik er wel van uitgaan dat de 1 voor stroom de plus is en de andere voor de min. Deze foto vond ik op internet van een gedemonteerd tank met de blauwe pijl is de sensor aangegeven en de draad met de groene pijl.De gele stekker is waar de sensor zit aangesloten.
Wanneer de tank klep sensor 2 draden heeft is de min dan de massa of moet er nog een aparte massa zijn ?
Bij weinig data benader ik het voorzichtig. Evtl kl weerstandje erin verwerkt/werkt op 5V/canbus/ moet gewist worden/etc.
Stekkers,check die maar zorgvuldig.
Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
In 't nederlands vindt je soms weinig http://www.peugeotforums.com/forums/...e-help-115002/
Maar waarom magneetjes? Wordt het het magnetisme onderbroken door een lipje van de tanklep?
Zoals een magneet ontsteking,schermen onderbreken het magnetisme bij elke cilinder. Doe er wat digitale omzetting bij. Dan gaat het meten enkel via een scoop, of via de juiste uitlezing.
Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Bij weinig data benader ik het voorzichtig. Evtl kl weerstandje erin verwerkt/werkt op 5V/canbus/ moet gewist worden/etc.
Stekkers,check die maar zorgvuldig.
Hallo,
is er iemand die weet waar ik een tank klep sensor kan kopen online ?
Deze sensor zit in de vulhalsnek van de tank.
peugeot 207cc 1.6HDI 80 kw bouwjaar 2009
als ik de multimeter aanzet en in omh stand plaats heeft hij 1 als ik de pennen de rode en de zwarte meetpennen tegen elkaar steek krijg ik 0,00 waarde dit is juist.
Daarna heb ik even een multimeter erop geplaats de meter in de omh stand 200K geplaatst en de draad bewogen tijdens het gemeten de waarde was 0,00 dus dit zou goed moet zijn.
Deze draad zwarte draad zou naar het schijnt niks te maken hebben met de tankklepsensor. Dit zou eerder een massa voor eventuele statische elektriciteit zijn zodat er geen brand ontstaat met tanken...
ik heb gezien dat er vanaf de sensor die in de vulhalsnek zit twee draden vertrekken zo naar onderaan de tank. ik heb de tank een beetje los gedaan en gezien dat deze op een soort stekker verbonden zijn. Als er twee draden vertrekken vanaf de sensor kan ik er wel van uitgaan dat de 1 voor stroom de plus is en de andere voor de min. Deze foto vond ik op internet van een gedemonteerd tank met de blauwe pijl is de sensor aangegeven en de draad met de groene pijl.De gele stekker is waar de sensor zit aangesloten.
Wanneer de tank klep sensor 2 draden heeft is de min dan de massa of moet er nog een aparte massa zijn ?
Betreft waarschijnlijk gewoon een magnetisch schakelaartje. Er hoeft dan geen massa aanwezig te zijn.
Betreft waarschijnlijk gewoon een magnetisch schakelaartje. Er hoeft dan geen massa aanwezig te zijn.
in de tankdop zitten magneten en in de tankhals achteraan zit dit witte blokje dus het witte blokje die je hier ziet zal dan een magnetisch schakelaartje zijn ?
Abstract of Disclosure
An apparatus and circuit for monitoring the closed position of a fuel cap relative to a tank connection pipe . The fuel cap has a ratchet torque limiter for controlling the tightening of the fuel cap to the tank connection pipe. A magnet is connected to the fuel cap and a magnetic switch, such as a reed switch, is connected to the tank connection pipe or proximal thereto. The movement of the magnet relative to the magnetic switch, indicating a locked fuel cap condition, is sensed by an abrupt change in magnetic field strength of the magnet. When releasing members snap over the cams therein, a current pulse is induced in a pickup coil . This current pulse is sensed and a logic level high voltage is produced corresponding to a tightened fuel cap condition. A dashboard lamp is then extinguished indicated that the fuel cap is safely and securely tightened.
Comment