Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwarte rook bij optrekken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• zwarte rook bij optrekken

Hoi ik heb een mercedes viano 2.2 cdi hij rookt bij optrekken zwarte roetwolken.Heb de wagen laten uitlezen 1 foutcode gevonden uitlaatgas recirculatie.de egr klep is vervangen merk wahler .hij blijft roken maar geen foutcodes iemand idee?

Verkeerd gechipped. :-)
    Of je duwt niet vaak genoeg door.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Heb de wagen gekocht van een oudere persoon er zat een rolsstoellift in koffer dus ik denk niet dat er snel mee gereden is.ik heb de wagen nu 7 maand en 8000 km afgelegd op snelweg rij ik gemiddeld 130.de wagen haalt gemakkelijk 170km/h de wagen rijdt normaal behalve de roetwolken bij acceleratie.
      Last edited by ; 16/04/2016, 03:57.

Comment

Normaal is dat niet,moet toch een defect aan zijn.
        Z4 M40i

Comment

die generatie turbodiesels durven sterk roken, ze mogen ook harder roeten dan atmodiesels, maar niet elke keer bij optrekken

als je 100km rustig rijdt en dan vollen bak optrekt, die eerste acceleratie blazen ze alles naar buiten..das nog normaal

Comment

kunnen slechte injectoren zijn
            Z4 M40i

Comment

Mijn broer had in de jaren '90 zo'n Golf II GTD Special, met de volle 75 Pk (dat was toen een snelle diesel). Die rookte verschrikkelijk elke keer bij volgas.

Comment

Dat kan nog liggen aan.

Mazout
                Injectoren
                Luchtfilter
                Brandstoffilter
                2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

of een luchtlek na de turbo.

Comment

luchtmassameter ?
                    Z4 M40i

Comment

Inlaatspruitstuk dichtgekoekt met roet/olie door defecte EGR waardoor de motor te weinig lucht binnenkrijgt ?

Comment

Scheurtje in tube na turbo geeft verlies lucht dat niet in motor geraakt.Massameter geeft dan verkeerde data.
                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                          Scheurtje in tube na turbo geeft verlies lucht dat niet in motor geraakt.Massameter geeft dan verkeerde data.
                          Im with wielscheel

Comment

De wagen heeft zijn groot onderhoud gehad ivm filters enz.De lmm heb ik afgekoppeld en mee gereden ik merk geen verschil volgens de garagist zijn de uitgelezen waarden normaal een week mee rijden en het zal beteren zegt hij.ik tank altijd bij esso

Comment

je luistert niet naar wat we zeggen.....

Comment

Ik probeer te volgen timmie wat jij aanhaalt van luchtlek na turbo is ook naar gekeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door miet Bekijk Berichten
                                  De wagen heeft zijn groot onderhoud gehad ivm filters enz.De lmm heb ik afgekoppeld en mee gereden ik merk geen verschil volgens de garagist zijn de uitgelezen waarden normaal een week mee rijden en het zal beteren zegt hij.ik tank altijd bij esso
                                  Heeft de garagist iets gewijzigd omdat het volgens hem na een week zal beteren?

Comment

Is het verbruik niet wat te hoog?
                                    Ik gok op een lekkende injector.

Comment

Hij heeft de egr klep vervangen want er was een een foutcode recirculatie restgasbehandeling het verbruik ligt rond 9 a 10 liter het is een 2.2 cdi automaat met 167dkm op de teller

Comment

Je hoeft echt geen week te wachten om het effect van een nieuwe EGR- klep te zien.

Soit, als de garagist toch een week wil wachten...
                                        Maar ik zou toch terug gaan naar de garage indien je nog steeds zwarte rook ziet.

Comment

Working...
                                        X