Hoi ik heb een mercedes viano 2.2 cdi hij rookt bij optrekken zwarte roetwolken.Heb de wagen laten uitlezen 1 foutcode gevonden uitlaatgas recirculatie.de egr klep is vervangen merk wahler .hij blijft roken maar geen foutcodes iemand idee?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
zwarte rook bij optrekken
Collapse
X
-
Heb de wagen gekocht van een oudere persoon er zat een rolsstoellift in koffer dus ik denk niet dat er snel mee gereden is.ik heb de wagen nu 7 maand en 8000 km afgelegd op snelweg rij ik gemiddeld 130.de wagen haalt gemakkelijk 170km/h de wagen rijdt normaal behalve de roetwolken bij acceleratie.
Comment
-
die generatie turbodiesels durven sterk roken, ze mogen ook harder roeten dan atmodiesels, maar niet elke keer bij optrekken
als je 100km rustig rijdt en dan vollen bak optrekt, die eerste acceleratie blazen ze alles naar buiten..das nog normaal
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk BerichtenScheurtje in tube na turbo geeft verlies lucht dat niet in motor geraakt.Massameter geeft dan verkeerde data.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door miet Bekijk BerichtenDe wagen heeft zijn groot onderhoud gehad ivm filters enz.De lmm heb ik afgekoppeld en mee gereden ik merk geen verschil volgens de garagist zijn de uitgelezen waarden normaal een week mee rijden en het zal beteren zegt hij.ik tank altijd bij esso
Comment
Comment