Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW versnellingsbak info, waar te vinden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW versnellingsbak info, waar te vinden?

Voor een niet-straat legaal project ga ik dus een Amerikaanse V8 gebruiken. Deze was enkel te krijgen met een automaat dus ben ik al een tijdje opzoek naar een Amerikaanse manuele versnellingsbak.

Niet zo eenvoudig in Belgie maar wel meer opties in Nederland. Echter alle jongens die me zouden kunnen helpen met een bak zien het absoluut niet zitten om even hun camera ter hand te nemen om wat foto's te nemen. Neen hoor, het is veel logischer dat ik even in de wagen spring en 600 kilometer rij om te zien of het al dan niet de juiste bak is en of die er nog een beetje deftig uitziet

Dus wil verder geen moeite meer doen in een amerikaanse bak, ik schakel maar over op een Getrag BMW versnellingsbak die veel makkelijker te vinden is in België waarvoor dan een adaptor op maat gemaakt moet worden.

Volgende bakken zijn interessant en heb ik al kunnen lokaliseren bij een aantal sloopbedrijven:
    e46 m3 bak / e36 m3 6bak / e39 5bak / e46 5bak

Maar graag had ik wat meer info gevonden over deze bakken. Iemand die weet waar online ik dit zou kunnen vinden? Was al een hele klus voor de amerikaanse bakken en nu heb ik meer kans dat hier mensen me meer opweg gaan kunnen helpen.

Alvast bedankt

Ge hebt gewoon een t-56 automaat zien te vinden.
    Voor een oud model tot en met lt1 motore heb je een t-56 van een 93-97 f-body.
    Indien ge een lsx motor wil inbouwen hebt ge een t-56 nodig van een 98-02 f-body/gto/5th gen camaro

Comment

T56 of T6060 laat ik links liggen omwille van budget; +1500€.
      Wetende dat die bmw-bakken gebruikt worden op turbo inlijn 6 motoren van 400 tot 600 pk gaat dit veel minder kosten gezien deze echt overal te vinden zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
        T56 of T6060 laat ik links liggen omwille van budget; +1500€.
        Wetende dat die bmw-bakken gebruikt worden op turbo inlijn 6 motoren van 400 tot 600 pk gaat dit veel minder kosten gezien deze echt overal te vinden zijn.
        Je moet gewoon op de juiste plaats achter die T56 zoekwn.
        En vi de juiste weg laten afkomen

Comment

Aan realoem heb je te weinig info veronderstel ik?

Comment

Wat voor info zoek je want nu weten we nog niets.

Comment

Comment

Eigenlijk zoek ik de typeaanduiding van de versnellingsbakken en in welke modellen ze werden gebruikt. Bedoeling is om te weten welk koppel ze aankunnen.
                Verder de as diameter is ook belangrijk om te weten of ik ze kan gebruiken in de krukas van de Amerikaanse V8.

Comment

Hmm, nog een andere oplossing is boven water gekomen. De bak van een Jeep Cherokee. Voordeel is dat een adapterkit hiervoor beschikbaar is.
                  Puntje dat nadelig is van een BMW-bak is dat de starter bovenaan zit terwijl bij de V8 dit onderaan zit.

Grappig is ook dat de 5bak van een E39 530D in Nederland te vinden is voor 75€ en hier in België +500€.

Comment

Eigenlijk zoek ik de typeaanduiding van de versnellingsbakken en in welke modellen ze werden gebruikt. Bedoeling is om te weten welk koppel ze aankunnen.
                    Verder de as diameter is ook belangrijk om te weten of ik ze kan gebruiken in de krukas van de Amerikaanse V8.
                    De type aanduiding kun je op realoem te weten komen.

Comment

Had een advertentie staan op 2dehands "gezocht GM versnellingsbak" - nu offline gezet, laatste reactie: een bak van 2500€, jezus wat een geld. Beetje overkill voor een motor van 300 pk.

Comment

Let op met die M3 bakken.
                        Een ex collega van t'werk had een M3 e46 met een versleten synchro van de derde versnelling,hij dacht even open doen en een nieuwe monteren, is nergens te verkrijgen, het was ofwel een nieuwe bak of een tweedehandse.
                        Dit is wat hij mij verteld heeft.
                        Z4 M40i

Comment

Truuk is niet het type tranny door te geven maar gewoon de synchro op de balie te gooien en zien waarmee ze terugkomen dat er op lijkt

Comment

De bak van een m3 is goed, maar een bak van een 530d is nog beter - wordt massaal gebruikt in Zweden en wordt omschreven als onverwoestbaar. En als het voor de zweden goed is dan mag je gerust zijn
                            Overal te vinden, spotgoedkoop (< 100€) dus zelfs al gaat die kapot dan koop je gewoon een andere want wat Camaro 68 rs aangeeft klopt, BMW deelt geen info omtrent hun versnellingsbakken dus herstellen kan zo goed als niet.

Comment

De bak van een m3 is goed, maar een bak van een 530d is nog beter - wordt massaal gebruikt in Zweden en wordt omschreven als onverwoestbaar. En als het voor de zweden goed is dan mag je gerust zijn
                              Overal te vinden, spotgoedkoop (< 100€) dus zelfs al gaat die kapot dan koop je gewoon een andere want wat Camaro 68 rs aangeeft klopt, BMW deelt geen info omtrent hun versnellingsbakken dus herstellen kan zo goed als niet.
                              Omdat je er dan achterkomt dat sommige transmissies ook vaak op andere plaats terugkomen....
                              Denk aan de automaten onder de eerste generatie x3. Zijn eigenlijk GM 5L40 transmissies.
                              Die gemaakt werden in frankrijk om opgestuurd te worden naar usa om daar onder een duitse auto gestoken te worden.....

Comment

Working...
                              X