Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plaatsing sportuitlaat BMW F30 320i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Plaatsing sportuitlaat BMW F30 320i

Dag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb geen enkele ervaring met het 'tunen' van een wagen. Ik heb een BMW F30 320i waar ik graag een sportuitlaat zou onder laten plaatsen, zodat deze een iets sportiever geluid produceert. Dit wil concreet zeggen dat ik graag een andere einddemper en sierstukken zou willen laten plaatsen.

Ik heb wat informatie opgezocht over de keuring en blijkbaar moet je voor een aanpassing aan je uitlaat een validatieverslag aanvragen bij de dienst homologaties van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer. Weet iemand wat dit precies inhoud of heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Een uitlaat die EEC gehomologeerd is meestal duurder dan een niet gehomologeerde.

bijvoorbeeld:

Bij deze die gehomologeerd zijn krijg je bij de uitlaat een certificaat met de juiste nummercode op en deze is alles dat je moet hebben voor de keuring bij een catback/einddemper.

Er zijn nog vele andere merken, je kan eens rondkijken welke EEC gehomologeerd zijn of je kan ook steeds eens contact opnemen met Skytune of dergelijke, die leveren bij hun uitlaat ook een certificaat voor de keuring.

Comment

Ik vrees dat het geluid op niets gaat trekken .

Comment

Topicstarter vraagt naar info over validatieverslag, niet naar veronderstellingen over het geluid.

Comment

Working...
        X