Mededeling

Collapse
No announcement yet.

iCarsoft i980 Merc Benz uitlezen foutcodes probleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• iCarsoft i980 Merc Benz uitlezen foutcodes probleem

Zoek personen die over een OBD2 iCarsoft i980 beschikken teneinde gebruikservaring en How To ervaring uit te wisselen. Heb het toestel recent aangeschaft bij Smeets Solution BV te Beek (diagnoseapparatuur.nl). Heb in de eerste plaats problemen bij het uitlezen van de foutcode, krijg steeds een blanco scherm zonder enige melding. Op Utube staan fimpjes waarop duidelijk te zien is dat er een melding moet komen "NO DTC" als er geen foutcode in de module diagnose zitten. Vraag gesteld aan Smeets Solutions, doch nog geen antwoord gekregen.
    Wat doe ik mis ?
    Last edited by ; 20/05/2016, 17:17. Reden: Probleem opgelost

Het diagnoseprogramma was een Nederlandse versie van de diagnosesoftware (in werkelijkheid werden er slechts enkele menu items vertaald en was de rest allemaal in het Engels), ontwikkeld door Smeets Solution en het blanco scherm was volgens hen normaal als er GEEN foutcodes in het geheugen zitten, ze konden er niets aan wijzigen!!!(Ik zou eerder zeggen een Bug in de programmatie).In elk geval mijn MIL (Motor inspectie warning) was aan en er moest dus een foutcode aanleiding zijn!!! Heb dan iCarsoft USA gecontacteerd en deze gaven als raad om het Nederlandstalige programma er af te gooien en te updaten naar de Engelstalige versie, waarbij ik de keuze had om tezamen met het volledige Merc Benz diagnoseprogramma ook het OBDII programma te instaleren, waarbij ik ook andere wagens kon uitlezen! Ze hebben met meerdere e-mails, diverse update links gegeven en volledige uitleg voor het updaten!!! Zeer goede support gehad !!! Na updating werd na een snelle diagnose toch een foutcode gevonden, wat NIET het geval was met de Nederlandstalige versie!!!
    Het Engelstalige diagnoseprogramma werkt zeer goed en ik krijg de subschermen met "NO DTC" meldingen en zelfs een bibliotheek met uitleg over de foutcodes!

Comment

Working...
    X