Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lambda-waarde te hoog,afgekeurd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Nergens enige 'mayonaise' aangetroffen.
    Morgen ook maar eens de interieurfilter vervangen want die zag er uit.
    Uitlaat zal ik ook eens nakijken.

    Comment


    • #22
      De eerste lambdasonde moet vervangen worden.Uitlaat was nergens lek.

      Ik heb een afspraak gemaakt om deze te laten vervangen.Echter is die prijs aan de hoge kant vind ik.
      Technieker zei dat ik dat zelf niet kon omdat er draden moesten worden doorgeknipt.Maar je moet toch gewoon maar de stekker en de sonde op hun plaats steken?Dit zou ook één uur (arbeid) in beslag nemen.
      'k Voel me nu al bedrogen.
      Last edited by ; 09/05/2016, 17:14.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
        De eerste lambdasonde moet vervangen worden.Uitlaat was nergens lek.

        Ik heb een afspraak gemaakt om deze te laten vervangen.Echter is die prijs aan de hoge kant vind ik.
        Technieker zei dat ik dat zelf niet kon omdat er draden moesten worden doorgeknipt.Maar je moet toch gewoon maar de stekker en de sonde op hun plaats steken?Dit zou ook één uur (arbeid) in beslag nemen.
        'k Voel me nu al bedrogen.
        Zou wel is goed kunnen ze.. sondes zijn vernieuwd..

        Comment


        • #24
          Die van Bosch ziet er nochtans net hetzelfde uit.
          Last edited by ; 10/05/2016, 00:18.

          Comment


          • #25
            Hij is door de keuring.
            Deze morgen vertrok ik en na 2 kilometer ging het lampje van het motormanagement/uitlaatgassen terug aan.Lichtelijk geërgerd heb ik me aan de kant gezet en dit gemeld aan de garage waarop ik mocht langskomen.
            Het probleem bleek nu weer na het uitlezen aan sonde 2 te zijn terwijl de vorige uitlezing enkel foutmeldingen gaf bij de eerste.Er werd me nochtans bij m'n vorige bezoek gemeld dat het probleem 100% bij de voorste lambdasonde was.
            Volgens baas en mecanicien kon tijdens het rijden de 2de kapot zijn gegaan.Wat rijden?Een korte rit naar huis?
            Hun antwoord;die moet ook vervangen worden anders ben je weer niet door de keuring.Er is geen andere oplossing.
            Hoog in de toeren jagen ging ook niet helpen.

            Dat heb ik dus niet gedaan.De vorige vervangen had ook al niets uitgehaald.Geld voor niets uitgegeven.
            Ik ben gewoon weer totaal ontevreden vertrokken.
            En a propos:de eerste sonde had ik zelf wel kunnen steken.Er werden namelijk nergens draden doorgeknipt.

            Daarna ben ik hem een 20-tal minuten toch hoog in de toeren gaan jagen en op hoop van zegen naar de herkeuring gegaan.
            En voila.Goedgekeurd en zeer waarschijnlijk was het niet nodig geweest om de eerste sonde te laten vervangen.Geld ben ik mooi kwijt.

            Ik kon het toch niet laten om dit even te melden aan de garage.Steek onder water.Daar zien ze me nooit meer terug.
            Wat had ik ook verwacht;een merkgarage waar de baas niet weet wat steekmaat betekent en de mecanicien al evenmin.

            Comment


            • #26
              goed dat de auto gekeurd is!!
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
                Hij is door de keuring.
                Deze morgen vertrok ik en na 2 kilometer ging het lampje van het motormanagement/uitlaatgassen terug aan.Lichtelijk geërgerd heb ik me aan de kant gezet en dit gemeld aan de garage waarop ik mocht langskomen.
                Het probleem bleek nu weer na het uitlezen aan sonde 2 te zijn terwijl de vorige uitlezing enkel foutmeldingen gaf bij de eerste.Er werd me nochtans bij m'n vorige bezoek gemeld dat het probleem 100% bij de voorste lambdasonde was.
                Volgens baas en mecanicien kon tijdens het rijden de 2de kapot zijn gegaan.Wat rijden?Een korte rit naar huis?
                Hun antwoord;die moet ook vervangen worden anders ben je weer niet door de keuring.Er is geen andere oplossing.
                Hoog in de toeren jagen ging ook niet helpen.

                Dat heb ik dus niet gedaan.De vorige vervangen had ook al niets uitgehaald.Geld voor niets uitgegeven.
                Ik ben gewoon weer totaal ontevreden vertrokken.
                En a propos:de eerste sonde had ik zelf wel kunnen steken.Er werden namelijk nergens draden doorgeknipt.

                Daarna ben ik hem een 20-tal minuten toch hoog in de toeren gaan jagen en op hoop van zegen naar de herkeuring gegaan.
                En voila.Goedgekeurd en zeer waarschijnlijk was het niet nodig geweest om de eerste sonde te laten vervangen.Geld ben ik mooi kwijt.

                Ik kon het toch niet laten om dit even te melden aan de garage.Steek onder water.Daar zien ze me nooit meer terug.
                Wat had ik ook verwacht;een merkgarage waar de baas niet weet wat steekmaat betekent en de mecanicien al evenmin.

                de eerste sonde regelt het mengsel, de 2de controleert de werking van de katalystator, maar doet verder niets. In de praktijk moet die steeds een rijk mengsel meten (geen zuurstof aanwezig want opgebruikt door de kat), behalve bij gas loslaten in versnelling.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  goed dat de auto gekeurd is!!
                  Hij was toch al gekeurd ?

                  Comment


                  • #29
                    Hij was AFgekeurd
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #30
                      Hij kan niet afgekeurd zijn zonder gekeurd te zijn.

                      Comment


                      • #31
                        afgekeurd is ook gekeurd: hangt er dan vanaf wat ge krijgt. Eentje met beperkte geldigheid of gewoon verboden voor verkeer.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #32
                          Hij was dus al gekeurd.

                          Comment

                          Working...
                          X