Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Remmen auris 1.4 diesel piepen en andere problemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Remmen auris 1.4 diesel piepen en andere problemen

    Beste,


    Ik heb verleden jaar een auris 1.4d gekocht van een erkende toyota garage.
    Vanaf het begin was dit een probleemwagen en het lijkt maar niet te stoppen. Orginele verdeler weigert volledig mee te werken.
    Enkele weken terug heb ik mij groot onderhoud laten doen en alles leek in orde.
    Mijn remmen piepen al van in het begin, maar de achterste remblokken moesten vervangen worden. Dat heb ik gisteren bij Midas laten doen.
    Nu zeggen die mij dat op 89000 km de remschijven slijtage vertonen en dat de stofhoes gescheurd is.
    Ondertussen hebben ze wel nieuwe remblokken gestoken.
    Volgens hun kon het geen kwaad om deze nu op te rijden en dan alles te vervangen. Het gepiep is wel vreselijk irritant maar dat wil ik er in het slechtste geval bijnemen.
    Kan het inderdaad geen kwaad dat de stofhoes gescheurd is en mag ik blijven doorrijden?
    Ik had liever alles laten vervangen, maar ondertussen stonden de remblokken er wel op.
    Graag jullie mening aub.

  • #2
    Niet bij midas gaan.

    Piepen = remblokken met veel ijzer of (en meer wss) remklauwen die eens opgepoetst dienen te worden en wat kopervet achteraan op de remblokjes.

    Een goede garagist haalt de remklauwen uit en reinigd die volledig. Bij Midas snappen ze zelf niet waarom je dat zou doen.

    Nieuwe blokken op oude schijven is geen goed idee. Als die schijven gegroefd staan, dan zullen uw blokken snel slijten. Scfijven durven ook een beetje scheef slijten, dus de volgende keer als je nieuwe schijven wilt heb je sowieso ook nieuwe blokken aan uw rekker.

    De kans is groot dat nieuwe schijven al nodig waren, maar als Midas ze niet tijdig binnen kon hebben, dan zeggen ze gewoon dat het niet nodig was.

    Stofhoezen laat je ook best nit door midas vervangen. Een stofhoes dien je origineel te kiezen, zit altijd behoorlijk wat kwaliteit verschil op.

    Mijn mening is alvast dat het een slecht idee was om naar Midas te gaan. Het geeft ook een indicatie dat het voor jou allemaal geen geld mag kosten en dat mogelijks uw verwachtingen niet realistisch zijn.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

    Comment


    • #3
      Beste,

      Ik probeer inderdaad op mijn budget te letten omdat ik al zoveel kosten aan de wagen had.
      Wist niet dat midas zo slecht was.
      Is de eerste keer dat ik daar gegaan ben, anders altijd toyota waar ze zelfs niets gezien hebben!
      Dus merkgarage is blijkbaar ook niet altijd juist.
      Vraag is of het echt kwaad kan om zo te blijven verder rijden.

      Comment


      • #4
        Als dat de stofhoes van de cardanas is, dan kan dat zeker kwaad.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door sorosa Bekijk Berichten
          Beste,

          Ik probeer inderdaad op mijn budget te letten omdat ik al zoveel kosten aan de wagen had.
          Wist niet dat midas zo slecht was.
          Is de eerste keer dat ik daar gegaan ben, anders altijd toyota waar ze zelfs niets gezien hebben!
          Dus merkgarage is blijkbaar ook niet altijd juist.
          Vraag is of het echt kwaad kan om zo te blijven verder rijden.
          Heb je zelf de remblokken gezien? Waren deze effectief versleten?

          Gezien er nog steeds gepiep is, was het dus duidelijk niet van de blokken en heeft midas u gewoon een set blokken aangesmeerd zonder dat het voor jou ook maar iets van verschil maakt.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            Heb je zelf de remblokken gezien? Waren deze effectief versleten?

            Gezien er nog steeds gepiep is, was het dus duidelijk niet van de blokken en heeft midas u gewoon een set blokken aangesmeerd zonder dat het voor jou ook maar iets van verschil maakt.
            Beste,

            Toyota garage had enkele weken terug gezegd dat de achterste remblokken moesten vervangen worden na onderhoud i.p.v. dat direct te doen. Hiermee dat ik midas is geprobeerd hebt. Blijkbaar foute keuze dus.
            Toch raar dan dat ze niets in toyota garage gezien hebben...

            Comment


            • #7
              Beste Sorosa,

              Bijt even door de zure appel, en ga eens langs bij een andere officiële Toyota-dealer?

              Ondanks je negatieve ervaring ben ik ervan overtuigd dat een correct handelende officiële dealer je het beste kan helpen.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door sorosa Bekijk Berichten
                Beste,

                Toyota garage had enkele weken terug gezegd dat de achterste remblokken moesten vervangen worden na onderhoud i.p.v. dat direct te doen. Hiermee dat ik midas is geprobeerd hebt. Blijkbaar foute keuze dus.
                Toch raar dan dat ze niets in toyota garage gezien hebben...
                beste,
                wat er eigenlijk gebeurd is is dat midas gedacht heeft dat het piepen zou stopen met de remblokken te vervangen soms kan dit ook de oorzaak zijn.
                Maar bij deze kilometerstand en ook nog eens dat midas zegt dat de remschijven versleten zijn zal dit wel de oorzaak zijn.
                Kijk eens naar je schijven aan de buitenste diameter van het remoppervlakte of je daar een rand ziet (bram) dat wil zeggen dat de remmenschijven ingesleten zijn. Als de schijven over de gehele oppervlakte groeven vertonen kun je ze best toch onmiddellijk vervangen.
                Blijven rijden met piepende remmen zorgt ervoor op de duur dat er meer trillingen ontstaan waardoor er stukjes van de remblokken kunnen springen.
                Als een stofhoes gescheurd is van de cardan dan zal het vet die zich in de hoes bevind uit de scheur ontsnappen op een bepaald ogenblijk zal er bijna geen vet meer inzitten en dan zal de cardan beginnen lawaai te maken tijdens indraaien van en straat of uitdraaien van een straat. Op een bepaald ogenblik zal de cardan breken en heb je geen aandrijving meer van het wiel.
                Last edited by tommy_077; 03/05/2016, 21:40.

                Comment


                • #9
                  Remschijven gaan hier altijd minimum zo'n 180.000 km mee ... heb er al gehad die na 360.000 km nog OK waren.

                  Stofhoes cardan ligt inderdaad voor de hand, maar is wel extreem vroeg voor een Toyo !

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    Remschijven gaan hier altijd minimum zo'n 180.000 km mee ... heb er al gehad die na 360.000 km nog OK waren.

                    Stofhoes cardan ligt inderdaad voor de hand, maar is wel extreem vroeg voor een Toyo !
                    die bij mij waren toch versleten op 96.000km

                    Comment


                    • #11
                      Sorosa, het zal mss wat ver zijn voor u afhankelijk waar in Brussel je woont maar ik was zeer tevreden van de Toyota garage Robberechts te Londerzeel. Ben er zelf 4 jaar geweest met mijn Auris 1.4d4d en altijd goed geholpen geweest.
                      Na 144.000km moest ik een andere auto kiezen en vond het zelf wat spijtig dat ik geen Toyota meer heb omdat ik zo tevreden was van de service in de garage.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                        Sorosa, het zal mss wat ver zijn voor u afhankelijk waar in Brussel je woont maar ik was zeer tevreden van de Toyota garage Robberechts te Londerzeel. Ben er zelf 4 jaar geweest met mijn Auris 1.4d4d en altijd goed geholpen geweest.
                        Na 144.000km moest ik een andere auto kiezen en vond het zelf wat spijtig dat ik geen Toyota meer heb omdat ik zo tevreden was van de service in de garage.
                        Beste,

                        Dat is voor mij nog zeker haalbaar.
                        Bedankt voor de tip.

                        Comment


                        • #13
                          Garage Montana in Sterrebeek (Mechelsesteenweg 26) is ook een aanrader.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door sorosa Bekijk Berichten
                            Beste,

                            Ik probeer inderdaad op mijn budget te letten omdat ik al zoveel kosten aan de wagen had.
                            Wist niet dat midas zo slecht was.
                            Is de eerste keer dat ik daar gegaan ben, anders altijd toyota waar ze zelfs niets gezien hebben!
                            Dus merkgarage is blijkbaar ook niet altijd juist.
                            Vraag is of het echt kwaad kan om zo te blijven verder rijden.
                            Wat voor kosten heb je gehad?

                            Comment


                            • #15
                              Nog nieuws ?

                              Comment

                              Working...
                              X