Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoort een sperdiff bij het tractie controle systeem ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hoort een sperdiff bij het tractie controle systeem ?

hoort een sperdiff bij het tractiecontrole systeem (niet esp) ??

Ja en neen....
    Een ESP systeem zal iets anders reageren als de auto met sper is uitgerust.
    Als je met sper met RWD totaal overpowered gas blijft geven, dan zal de achterkant nog altijd volledig uitbreken. Het ESP zal dan vermogen reduceren, en indien nuttig één van de voorremmen activeren om terug in de bocht te blijven.

Wat wil je eigenlijk weten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Ja en neen....
      Een ESP systeem zal iets anders reageren als de auto met sper is uitgerust.
      Als je met sper met RWD totaal overpowered gas blijft geven, dan zal de achterkant nog altijd volledig uitbreken. Het ESP zal dan vermogen reduceren, en indien nuttig één van de voorremmen activeren om terug in de bocht te blijven.

Wat wil je eigenlijk weten?
      ik zoek info over tractiecontrole (asr) ik vroeg me dus af af een sperdiff ook een onderdeel was van het tractiecontrole systeem ?
      want is het niet zo dat je snel een bocht pakt bv op circuit, dat het sperdiff er dan juist voor kan zorgen dat je begint te slippen of ben ik helemaal fout ?

Comment

Sperdifferentieel maakt geen deel uit van het ASR.

Er zijn verschillende soorten sperdifferentielen die allemaal anders reageren. Ik zou daar eens wat over lezen.

Comment

met tractiecontrole probeert men trouwens in lichte maten een sper differentieel te vervangen door het spinnende wiel af te remmen.
          maar doordat remmen over het algemeen zo krachtig is, komt dit vaak nogal bokkerig over.

Comment

Ik denk dat enkel een elektrische sperdiff wat aan tractiecontrole kan meedoen. Die andere types sperdiff's doen hun eigen goesting.
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
            X