Beste forummers,
Vorig jaar in oktober heb ik een Ford Focus Clipper gekocht. Op dat moment was hij 8 jaar oud en had hij 110000 kilometer op de teller staan.
Ik wou nog onderhandelen over de prijs, maar dat bleek onmogelijk. Als tegenbod bood de verkopende garage mij aan om de auto een groot onderhoud te geven, nieuwe banden en een nieuwe distributieriem.
Daar nam ik genoegen mee, de deal werd gesloten.
Nu, een goeie 7 maanden later, heeft de auto 18000 kilometer meer op de teller. Maandag stond ik met de auto langs de kant, de motortemperatuur stond te hoog en er kwam rook vanonder de motorkap. De koelvloeistof was volledig op. Na het bijvullen toch nog op het werk en terug geraakt, maar natuurlijk meteen binnengebracht bij mijn garage. Verdict: een defecte waterpomp. Een hele week de auto kwijt, want het stuk is niet op stock en het is net een verlengd weekend natuurlijk.
Nu heb ik gelezen dat je een waterpomp hoort te vervangen wanneer je de distributieriem vervangt. Klopt dit?
Had de verkopende garagist dit dan ook niet moeten doen? Dit had mijn auto zwaar kunnen beschadigen en zorgt nu ook voor een extra, onvoorziene kost.
Alvast bedankt voor jullie visie!
Vorig jaar in oktober heb ik een Ford Focus Clipper gekocht. Op dat moment was hij 8 jaar oud en had hij 110000 kilometer op de teller staan.
Ik wou nog onderhandelen over de prijs, maar dat bleek onmogelijk. Als tegenbod bood de verkopende garage mij aan om de auto een groot onderhoud te geven, nieuwe banden en een nieuwe distributieriem.
Daar nam ik genoegen mee, de deal werd gesloten.
Nu, een goeie 7 maanden later, heeft de auto 18000 kilometer meer op de teller. Maandag stond ik met de auto langs de kant, de motortemperatuur stond te hoog en er kwam rook vanonder de motorkap. De koelvloeistof was volledig op. Na het bijvullen toch nog op het werk en terug geraakt, maar natuurlijk meteen binnengebracht bij mijn garage. Verdict: een defecte waterpomp. Een hele week de auto kwijt, want het stuk is niet op stock en het is net een verlengd weekend natuurlijk.
Nu heb ik gelezen dat je een waterpomp hoort te vervangen wanneer je de distributieriem vervangt. Klopt dit?
Had de verkopende garagist dit dan ook niet moeten doen? Dit had mijn auto zwaar kunnen beschadigen en zorgt nu ook voor een extra, onvoorziene kost.
Alvast bedankt voor jullie visie!
Comment