Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Passat: verbrande geur motor tijdens lang bergop rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Passat: verbrande geur motor tijdens lang bergop rijden

Voertuig: VW Passat B6 break 1.9 tdi, bouwjaar 2006

Tijdens een rit naar de Ardennen werd ik tijdens een lang stuk bergop een verbrande geur gewaar van de motor (niet de koppeling). Wanneer de weg weer vlakker werd, ging de geur weer weg. Dit gebeurde een tweetal keer.
    De auto zat goed vol geladen, met 5 passagiers + een volle koffer bagage. De motor werd dus flink belast.

Wat zou de reden kunnen zijn van deze verbrande geur? En de eventuele oplossing?

Alvast bedankt!

Oorspronkelijk geplaatst door Bolle1988 Bekijk Berichten
    Voertuig: VW Passat B6 break 1.9 tdi, bouwjaar 2006

Tijdens een rit naar de Ardennen werd ik tijdens een lang stuk bergop een verbrande geur gewaar van de motor (niet de koppeling). Wanneer de weg weer vlakker werd, ging de geur weer weg. Dit gebeurde een tweetal keer.
    De auto zat goed vol geladen, met 5 passagiers + een volle koffer bagage. De motor werd dus flink belast.

Wat zou de reden kunnen zijn van deze verbrande geur? En de eventuele oplossing?

Alvast bedankt!
    Koppeling zou kunnen verbrand zijn.

Is de geur zowat onverbrande rubber?

Comment

Het was volgens mij niet de koppeling, dat heeft een zeer herkenbare geur... olie, rubber, het is moeilijk te zeggen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bolle1988 Bekijk Berichten
        Het was volgens mij niet de koppeling, dat heeft een zeer herkenbare geur... olie, rubber, het is moeilijk te zeggen...
        Kan mij ni direct iets inbeelden wa da zou kunnen zijn gezien de omstandigheden..

Comment

Working...
        X