Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot trekt traag op

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot trekt traag op

Hallo, ik heb gisteren een Peugeot Partner uit 2004 gekocht. Het is met een 1.9D motor en 68pk.

Nu vind ik toch dat die voor een 1.9D echt traag optrekt en hij haalt met moeite 120 km/u op de autosnelweg.

Het duurt ook wel even tot ik aan de 70 km/u zit, tenzij ik volgas geef, maar dan nog trekt die traag op. De toeren stijgen snel, maar de snelheid niet.

Weet iemand aan wat dit kan liggen of is dit gewoon normaal?
    Alvast bedankt

Slippende koppeling?
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

0-100 tijd is volgens het internet 20 sec, das best traag dus. Platte diesel koop je ook niet voor prestaties

Comment

Ik dacht 1.9D, zal toch wat beter moeten presteren
        Maar oke, ben blij dat het normaal is, begon me al zorgen te maken dat ik aan de uitlaatzijde moest beginnen te werken..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Slippende koppeling?
          Ik heb al getest om met piepende banden te vertrekken en dat gaat perfect.
          Ook nog een test in 4e versnelling 50 km/u, dat gaat ook gewoon normaal, alhoewel bij mijn Opel Astra 1.7 CDTi moest ik pas naar 4e schakelen bij 70 km/u, maar bij deze auto moet ik al naar 4e schakelen bij 50 km/u.

Het enige probleem is wel dat hij in 4e versnelling in stilstaande fase kan vertrekken. Maar zolang hij nog rijdt, ga ik er geen zotte kosten aan doen.

Comment

Aan hoeveel toeren schakel jij wel??? Ding haalt zeker +100 in derde en +120 in vierde. Top op teller moet ergens rond de 150 liggen. Maar dan moet je wel wat tijd hebben.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
              Aan hoeveel toeren schakel jij wel??? Ding haalt zeker +100 in derde en +120 in vierde. Top op teller moet ergens rond de 150 liggen. Maar dan moet je wel wat tijd hebben.
              Hahaha 150, er staat op internet op verschillende websites maximum 142 km/u.
              Ik schakel bij 2500 toeren en sportief bij 4000 toeren, maar ja dit is een wagen voor mijn werk, dus ik ga niet sportief rijden met dit. Met mijn astra was het wel een pak plezanter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
                Hahaha 150, er staat op internet op verschillende websites maximum 142 km/u.
                Ik schakel bij 2500 toeren en sportief bij 4000 toeren, maar ja dit is een wagen voor mijn werk, dus ik ga niet sportief rijden met dit. Met mijn astra was het wel een pak plezanter
                Zoals ik schreef : op teller. Zal zelf nog iets meer zijn. Onze express (1.9D, 65pk) deed net geen 160 op teller. Onze Kangoo (1.5dCi 82pk) deed 170km/h op teller.
                Motoren & Tjeurisme

Comment

142km/u is bij zo'n ding 150 op de teller he...

Comment

Wie koopt er nu een 1.9D en begint zich dan over prestaties zorgen te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Iemand die 20 is en internet toegang heeft?
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik maak er mij geen zorgen over, ik wou juist weten of het normaal was.
                        Jullie Belgen moeten altijd zo reageren, direct kritiek op anderen, man man

Comment

Ik maak er mij geen zorgen over, ik wou juist weten of het normaal was.
                          Jullie Belgen moeten altijd zo reageren, direct kritiek op anderen, man man
                          Zoek gewoon op internet de prestaties van een Partner 1.9D op, er bestaat zoiets als google moest je 't nog niet weten. Dan hoef je zulke intelligente vragen niet te stellen. En als 't u niet aanstaat hoe de Belgen reageren, dan raad ik u aan naar autoforum.nl te surfen. Groetjes!

Comment

Ik reed vroeger geregeld met zo'n ding en het klinkt bekend in de oren.
                            150 op teller (143 op gps) met de pedaal helemaal naar beneden, 145 (139 gps) als ik de airco op zette
                            Vreselijk traag maar wel erg soepel (veel gas geven geeft alleen maar meer lawaai), het had een zekere agriculturele charme.

Comment

Zoek gewoon op internet de prestaties van een Partner 1.9D op, er bestaat zoiets als google moest je 't nog niet weten. Dan hoef je zulke intelligente vragen niet te stellen. En als 't u niet aanstaat hoe de Belgen reageren, dan raad ik u aan naar autoforum.nl te surfen. Groetjes!
                              Wie zegt dat ik een Nederlander ben?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eltoro507 Bekijk Berichten
                                Ik reed vroeger geregeld met zo'n ding en het klinkt bekend in de oren.
                                150 op teller (143 op gps) met de pedaal helemaal naar beneden, 145 (139 gps) als ik de airco op zette
                                Vreselijk traag maar wel erg soepel (veel gas geven geeft alleen maar meer lawaai), het had een zekere agriculturele charme.
                                Precies hoe ik denk

Comment

Wie zegt dat ik een Nederlander ben?
                                  Zeg ik dat je dat bent?

Comment

auto-forum nl ? Ze zullen u met open armen ontvangen.
                                    Zonet even nagekeken Totaal aantal berichten 706 | Totaal aantal onderwerpen 258 | Totaal aantal leden 517 | Ons nieuwste lid is niels_opel

Comment

Trouwens wel ontzettend betrouwbaar ding, heb sindsdien nooit meer zoveel probleemloze km's gehad.
                                      Dus goede keus voor een werktuig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eltoro507 Bekijk Berichten
                                        Trouwens wel ontzettend betrouwbaar ding, heb sindsdien nooit meer zoveel probleemloze km's gehad.
                                        Dus goede keus voor een werktuig
                                        Vroeger op 't werk ook veel mee gereden. Goede baanligging en betrouwbaar.

Comment

Working...
                                        X