Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot trekt traag op

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
    alhoewel bij mijn Opel Astra 1.7 CDTi moest ik pas naar 4e schakelen bij 70 km/u, maar bij deze auto moet ik al naar 4e schakelen bij 50 km/u.

Het enige probleem is wel dat hij in 4e versnelling in stilstaande fase kan vertrekken. Maar zolang hij nog rijdt, ga ik er geen zotte kosten aan doen.
    Hahaha 150, er staat op internet op verschillende websites maximum 142 km/u.
    Ik schakel bij 2500 toeren en sportief bij 4000 toeren, maar ja dit is een wagen voor mijn werk, dus ik ga niet sportief rijden met dit. Met mijn astra was het wel een pak plezanter
    als jij al naar 4de gaat aan 50km/h, dan rijd je zuinig en moet je niet klagen over prestaties. je zegt dat die te traag optrekt en met moeite 120 haalt. dan moet je hoger in toeren rijden hé.
    zo een platte diesel is een koppelbeest. die trekt NIET op als die leeg is, en blijft even traag als die volgeladen is.

jouw astra 1.7dti was een racemachien als die leeg is, en een slak als je daar 500kg lading in hebt liggen.
    ik heb jaren met die 1.9D blokjes gereden en als je wat aan slipstreamen doet is 160-170km/h geen probleem. destijds reed ik met zo een tracking bakje rond en daar stond 171km/h in geregistreerd op 24januari (geloof mij, ik vergeet die data nooit want heb ferm onder men kloten gekregen van de fleet manager).
    geen GPS speed maar aftakking van de km teller ergens.
    blijkbaar stonden er een paar acceleraties en deceleraties in die te hoog waren ook (+1G. koppeling laten schieten met een snok/noodstop enzo). blokje wel gesneuveld op 35 000km . blijkbaar vind die +5000rpm niet leuk. daarna kreeg ik zo een afgebeuld wrak met 250 000km die amper nog 110km/h haalde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
      als jij al naar 4de gaat aan 50km/h, dan rijd je zuinig en moet je niet klagen over prestaties. je zegt dat die te traag optrekt en met moeite 120 haalt. dan moet je hoger in toeren rijden hé.
      zo een platte diesel is een koppelbeest. die trekt NIET op als die leeg is, en blijft even traag als die volgeladen is.

jouw astra 1.7dti was een racemachien als die leeg is, en een slak als je daar 500kg lading in hebt liggen.
      ik heb jaren met die 1.9D blokjes gereden en als je wat aan slipstreamen doet is 160-170km/h geen probleem. destijds reed ik met zo een tracking bakje rond en daar stond 171km/h in geregistreerd op 24januari (geloof mij, ik vergeet die data nooit want heb ferm onder men kloten gekregen van de fleet manager).
      geen GPS speed maar aftakking van de km teller ergens.
      blijkbaar stonden er een paar acceleraties en deceleraties in die te hoog waren ook (+1G. koppeling laten schieten met een snok/noodstop enzo). blokje wel gesneuveld op 35 000km . blijkbaar vind die +5000rpm niet leuk. daarna kreeg ik zo een afgebeuld wrak met 250 000km die amper nog 110km/h haalde

Foei fca... euh andydv.

Comment

Ik maak er mij geen zorgen over, ik wou juist weten of het normaal was.
        Jullie Belgen moeten altijd zo reageren, direct kritiek op anderen, man man
        Wat is daar kritiek aan?

Verwacht ge nu echt dat 68pk snel is?

Geen vragen stellen waar ge het antwoord niet op wilt weten
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Je hebt een diesel zonder turbo. Je weet nu dat een diesel een turbo nodig heeft.

Nu heb je 68pk en een koppel waar zelfs een atmosferische benzine mee kan lachen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
            Wat is daar kritiek aan?

Verwacht ge nu echt dat 68pk snel is?

Geen vragen stellen waar ge het antwoord niet op wilt weten
            Bwaa in een Mazda 2 valt dat nog goed mee hoor.
            Maarja, licht autootje en turbo doet al veel.
            2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
              Bwaa in een Mazda 2 valt dat nog goed mee hoor.
              Maarja, licht autootje en turbo doet al veel.
              ja voila maar deze heeft geen turbo, is uit '96 (dus wss wat km's) en is een bestelwagen

In de corsa waar ik 2 jaar mee heb gereden, had ik niet eens 68 pk geloof ik en heb ik me rot mee geamuseerd maar dat weegt geen klop en ik verwachtte ook niet dat die snel was
              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

Franse tractoren trekken altijd traag op
                Zelfs mijne DS5 met 180pk en 400nm geraakt nog niet eens onder de 9 seconden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Heeee ik heb ook een franse traktor!

Traag is die wel niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    Dat deed mijn citroen xsara hdi ook al, en verbruikte ook maar 5,5l ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      Dat deed mijn citroen xsara hdi ook al, en verbruikte ook maar 5,5l ...
                      Dan waren ze toen zuiniger, want geraak met moeite onderd e 6.9l

Comment

Ik heb 6,8 met een 30d.

En ik rijd niet op eco pro.

Comment

Wij halen een grote 7 met moderne BMW turbo benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Ik heb 6,8 met een 30d.

Toch gek hoe zuinig die N57D30 blokken zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              Ik heb 6,8 met een 30d.

Ik geraakte begot ni onder de 7,2L en dacht dat de 'sport' stand dan nog meer ging verbruiken. Laatste 5000km op 'sport' gereden en ondertussen staat de BC op 6.9L. Rare wagens die fransozen.

Comment

Oh ja, en naast diene diesel moet er volgens de garage nog eens om de 20000km een paar liter AdBlue in (sanitaire brandstof)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                  Toch gek hoe zuinig die N57D30 blokken zijn.
                                  Eergisteren getankt. Gemiddeld verbruik op BC 5.8l. Reëel verbruik 6.1l.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Eergisteren getankt. Gemiddeld verbruik op BC 5.8l. Reëel verbruik 6.1l.
                                    Beter een 30d gekocht dan, voor die 0,7l verschil

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                      Beter een 30d gekocht dan, voor die 0,7l verschil
                                      Het niet bezitten van een 30d betekent dat je 'm niet kan betalen. Heb ik hier toch ooit eens gehoord... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Het niet bezitten van een 30d betekent dat je 'm niet kan betalen. Heb ik hier toch ooit eens gehoord... .

Ja ik zat bij de dealer voor een full option M3 en toen dacht ik, ach compleet zinloos in België en het verbruikt zoveel benzine. Mocht ik niet zo milieubewust zijn, direct hoor!

Comment

Ik keek voor een m5 maar vond die uiteindelijk wat te groot om int stad te parkeren...

Comment

Working...
                                          X