Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat voor soort auto nodig voor een food trailer van max 1350 kilogram?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat voor soort auto nodig voor een food trailer van max 1350 kilogram?

Hey

Ik zou graag met een (kleine) trailer als markt kraam staan op events en festivals. De trailer die ik in ogen heb is 3,75 meter lang Die markt kraam trailer mag maximum 1350kg wegen.

Nu ben ik op zoek naar een tweedehandse wagen (met trekhaak) die maximum 1350kg aankan.

Wat voor soort auto's raden jullie mij aan? (type,pk,etc.)
    En welke soort trekhaak raden jullie mij aan?
    Ik heb echt nul verstand ervan.

Dank u wel!

zolang je rustig rijdt kunnen veel auto's dit aan, van zodra je vergeet dat er wat achter hangt (en das rapper met zware trekkers) krijg je pas miserie

trekkende zigeuners of foorkramers rijden meestal benz

Comment

Nieuwe of 2dehands?
      Landrover freelander Bolt wel goed.
      Audi 100
      Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
        Nieuwe of 2dehands?
        Landrover freelander Bolt wel goed.
        Audi 100
        Eigenlijk liefst zo goedkoop mogelijk, we zijn maar 2 jonge startup ondernemers (studenten ook nog)

Zou het misschien gaan met de Ford fiesta van mijn papa? Ik ga straks de gegevens nachecken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xfxxl Bekijk Berichten
          Eigenlijk liefst zo goedkoop mogelijk, we zijn maar 2 jonge startup ondernemers (studenten ook nog)

Zou het misschien gaan met de Ford fiesta van mijn papa? Ik ga straks de gegevens nachecken.
          Als het zo'n Econetic is alvast niet, want die mag geen trekhaak hebben, veel van de Ecoflex, Bluemotion, ... mogen geen trekhaak hebben trouwens.
          Ik zou toch adviseren naar een bestelwagen type Vivaro, Vito, Expert of nog een klasse groter (Movano, Boxer, ... ) te gaan, teneerste gaat je kraam niet vol in de wind hangen als je ermee rondrijd en ten tweede hoe meer gewicht er in je trekker zit hoe "stabieler" je rit wordt. Je zal sowieso wel redelijk wat materiaal willen meenemen (alleen al aan verkoopwaren vermoed ik), als je een gewone auto hebt, mag je gem. een 500kg laden (dat in inclusief de personen die meegaan in die auto), dus dan zit je rap aan je max gewicht. Een bestelwagen kun je nog een grote hoeveelheid drank en voeding voorzien (eventueel nog extra koeling (lees frigo's/diepvries), eventueel wat tentjes en stoeltjes om u klanten op te zetten? ik zie u al toekomen met uw Fiesta.

Ik heb ervaring met een mobiele frituur, kleiner als een Vito waar het mee gedaan werd, wil ik het echt niet meer doen.

Comment

Hou er ook rekening mee dat je voor een trailer van 1350kilo een BE rijbewijs nodig hebt.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
              Hou er ook rekening mee dat je voor een trailer van 1350kilo een BE rijbewijs nodig hebt.
              Iemand zei tegen mij dit, dat je met een B rijbewijs genoeg bent als je:

"Houders van een rijbewijs van categorie B zijn gerechtigd voertuigen van 3 500 kg met een aanhangwagen van 750 kg te besturen.Wat combinaties van voertuigen en aanhangwagens binnen categorie B betreft, mogen aanhangwagens van meer dan 750 kg aan het trekkende voertuig worden gekoppeld als de combinatie van beide niet meer dan 4 250 kg weegt en de regels inzake typegoedkeuring (waarbij de relatie tussen voertuig een aanhangwagen is bepaald) zijn nageleefd.” ( http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-13-10_nl.htm)

"
              Dus wat je moet doen is in de eerste plaats kijken hoeveel je auto mag trekken en hoeveel het maximum toegelaten gewicht is van uw auto in geladen toestand dus.
              Het maximum gewicht van de sleep mag 4250 kg zijn, het max gewicht van de remork is 1350 kg. Je moet dus een auto hebben die 1350 kg mag trekken én die een max gewicht heeft van minder dan 2900 kg en dan is er geen enkel probleem ! "

Comment

De papa zijn auto is een:
                FORD FIESTA GHIA TDCI 68 , Diesel
                Jaar 2005
                1,4 L Zetec-SE met katalysator motor
                Cilinderinhoud 1388cm³
                Motorvermogen 90 pk
                Maximum koppel: Nm 125 en bij omw/min 4500
                Maximum motortoerental (continu) omw/min 6350
                Maximum motortoerental (kortstondig) omw/min 6575

Zou met dit mogen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
                  Als het zo'n Econetic is alvast niet, want die mag geen trekhaak hebben, veel van de Ecoflex, Bluemotion, ... mogen geen trekhaak hebben trouwens.
                  Ik zou toch adviseren naar een bestelwagen type Vivaro, Vito, Expert of nog een klasse groter (Movano, Boxer, ... ) te gaan, teneerste gaat je kraam niet vol in de wind hangen als je ermee rondrijd en ten tweede hoe meer gewicht er in je trekker zit hoe "stabieler" je rit wordt. Je zal sowieso wel redelijk wat materiaal willen meenemen (alleen al aan verkoopwaren vermoed ik), als je een gewone auto hebt, mag je gem. een 500kg laden (dat in inclusief de personen die meegaan in die auto), dus dan zit je rap aan je max gewicht. Een bestelwagen kun je nog een grote hoeveelheid drank en voeding voorzien (eventueel nog extra koeling (lees frigo's/diepvries), eventueel wat tentjes en stoeltjes om u klanten op te zetten? ik zie u al toekomen met uw Fiesta.

Ik heb ervaring met een mobiele frituur, kleiner als een Vito waar het mee gedaan werd, wil ik het echt niet meer doen.
                  Ons concept is een gourmet hamburger (momenteel 1 type) en we hebben schrik dat we te hoog moeten lenen voor een bestelwagen te kopen.

De trailer gaat tot maximum 14 000€ kosten ( alles inbegrepen qua presentatie, ombouw, machines en keuring). Deze 14K betalen we met onze eigen cash.
                  Als je dan nog 20K moet lenen bij een bank, we zijn student-ondernemers, geen referentie, voor een bestelwagen? Gaan ze al sneller nee zeggen.

Vandaar willen we eventueel eerst 6 maanden rond rijden (september 2016 tot februari 2017), indien gaat met een "brakkere" auto (indien mogelijk de ford fiesta van de papa), en als we beetje inkomen hebben na een half jaar, dan een lening aangaan om zo de hoog seizoen mee te maken (maart 2017 tot september 2017).

Comment

Mooi initiatief, veel succes alvast.

Maar ik zou een oudere vito nemen in goede staat met veel kilometers, moet lukken voor een paar duizend euro.

Comment

Vito met achterwielaandrijving op een festival terrein....think not !!
                      Ga dan voor een Vivaro of een Peugeot Partner met voorwielaandrijving.

Ik trek al jaren een dubbele paardentrailer van om en bij de 2 ton, met een Vivaro, en zeer tevreden van.

Comment

Juist, hoeft geen Vito te zijn, andere merken zijn even goed.
                        En voorwielaantrekker is inderdaad aangewezen als je veel gras gaat aandoen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                          Vito met achterwielaandrijving op een festival terrein....think not !!
                          Ga dan voor een Vivaro of een Peugeot Partner met voorwielaandrijving.

Ik trek al jaren een dubbele paardentrailer van om en bij de 2 ton, met een Vivaro, en zeer tevreden van.
                          En de Opel Vivaro of Peugot Partner ==> Welke specificaties moet het minimum hebben ? (bouwjaar, brandstof type, motor type, pk, etc.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                            Nog andere suggesties van merken/modellen met voorwiel aantrekker?

Comment

Ik denk dan ook niet ze er festivals mee doen, als starter lijkt me zoiets niets interessant (en zou ik het zeker niet aanraden om daar te beginnen).

En volgens mij heb je van uw Ford de gegevens van een benzine variant gegeven? Koppel lijkt me zo laag om een Diesel te zijn, die kleine diesel doen toch ook minstens 200Nm ? Eerlijk is eerlijk, ik zou zo'n kraam niet achter zo'n auto hangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                Op voorwaarde dat ze deftig laden en die cateringwagen deftig ingedeeld is. Is niet de eerste waar de ketels allemaal aan een kant staan en de "bereidingstoog" allemaal achteraan. Je hebt dan een trailerke dat die Ford zijn gat in de grond duwt en de koplampen de hemel doet verlichten en bandjes die piepen bij elk scheetje gas.

Comment

Hoe vaak ga je daarmee rijden? Welke afstanden? Hoelang blijf je op een plek? En met hoeveel moet je naar daar?

Comment

Hoe vaak ga je daarmee rijden? Welke afstanden? Hoelang blijf je op een plek? En met hoeveel moet je naar daar?
                                    Ik denk ook dat de Ford geen optie is, da ding gaat te zwak zijn. Dan moet het wel een nieuwe tweedehandse kopen.

Hoe vaak mee rijden? ==> grondstoffen inkopen doen en naar events rijden ( kan toch 2 keer per week minimum als je elke week een event doet)
                                    Afstanden? ==> We wonen centrum Antwerpen, liefst rondom Antwerpen blijven maar dat hangt af van de klanten
                                    Hoe lang blijf je op één plek? ==> 3 dagen event maximum denk ik ?
                                    Hoeveel daar zijn? ==> we zijn met 2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xfxxl Bekijk Berichten
                                      Ik denk ook dat de Ford geen optie is, da ding gaat te zwak zijn. Dan moet het wel een nieuwe tweedehandse kopen.

Hoe vaak mee rijden? ==> grondstoffen inkopen doen en naar events rijden ( kan toch 2 keer per week minimum als je elke week een event doet)
                                      Afstanden? ==> We wonen centrum Antwerpen, liefst rondom Antwerpen blijven maar dat hangt af van de klanten
                                      Hoe lang blijf je op één plek? ==> 3 dagen event maximum denk ik ?
                                      Hoeveel daar zijn? ==> we zijn met 2
                                      Ok, dus met een bestelwagen heb je voldoende zitplaatsen, een cabine heeft minimum 2plaatsen, soms 3. Want je kunt bv. een Vito of Vivaro ook in personenbus versie krijgen, dat raad ik je niet aan, je kan de zetels er wel uithalen, maar je betaald altijd veel taks omdat deze dingen nu eenmaal qua inverkeersstelling en verkeersbelasting niet zo interessant zijn. Een versie dat echt bestelwagen is (dus lichte vracht), is 127,51euro taks per jaar. In het geval je met grotere groep gaat, moet je naar een versie dubbele cabine krijgen, kun je dan met man of 6 in en toch nog lichte vracht.

Qua tweedehandsen kan ik je niets adviseren, ik ben niet begaafd om er iets uit te pikken dat interessant is, wel kan ik modellen zeggen :

Renault Trafic - Opel Vivaro & Nissan Primastar , drie keer hetzelfde (een Renault) , maar een ander smoeltje en wat kleinigheidjes verschillen.
                                      Peugeot Expert - Fiat Scudo - Toyota Proace - Citroen Jumpy
                                      dat zijn er allemaal al die je kan krijgen in bestelwagen met een voldoende laadruimte voor materiaal en lichte vracht qua taks, je kan online even kijken en zoeken naar modellen met trekhaak, hoe meer je eraan wil geven, hoe minder kilometers of recenter natuurlijk.
                                      Als je iets op het oog hebt, kun je dat altijd hier posten, er zijn hier veel mensen die wel voeling hebben met tweedehandse voertuigen en advies geven.

Comment

Ok, dus met een bestelwagen heb je voldoende zitplaatsen, een cabine heeft minimum 2plaatsen, soms 3. Want je kunt bv. een Vito of Vivaro ook in personenbus versie krijgen, dat raad ik je niet aan, je kan de zetels er wel uithalen, maar je betaald altijd veel taks omdat deze dingen nu eenmaal qua inverkeersstelling en verkeersbelasting niet zo interessant zijn. Een versie dat echt bestelwagen is (dus lichte vracht), is 127,51euro taks per jaar. In het geval je met grotere groep gaat, moet je naar een versie dubbele cabine krijgen, kun je dan met man of 6 in en toch nog lichte vracht.

Qua tweedehandsen kan ik je niets adviseren, ik ben niet begaafd om er iets uit te pikken dat interessant is, wel kan ik modellen zeggen :

Renault Trafic - Opel Vivaro & Nissan Primastar , drie keer hetzelfde (een Renault) , maar een ander smoeltje en wat kleinigheidjes verschillen.
                                        Peugeot Expert - Fiat Scudo - Toyota Proace - Citroen Jumpy
                                        dat zijn er allemaal al die je kan krijgen in bestelwagen met een voldoende laadruimte voor materiaal en lichte vracht qua taks, je kan online even kijken en zoeken naar modellen met trekhaak, hoe meer je eraan wil geven, hoe minder kilometers of recenter natuurlijk.
                                        Als je iets op het oog hebt, kun je dat altijd hier posten, er zijn hier veel mensen die wel voeling hebben met tweedehandse voertuigen en advies geven.
                                        Dank u wel voor de tips! Ik zal mijn huiswerk is doen met mijn business partner en een lijstje maken indien we iets hebben gevonden!

Comment

Working...
                                        X