Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat voor soort auto nodig voor een food trailer van max 1350 kilogram?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wij hebben zelf een hele tijd met een Traffic (BJ2011) gereden. Behalve de typische lekkende injectoren was dat ding wel goed. Grootste voordeel was een verbruik van 8.5l/100km (1.9 dCi 90 of 100pk)
    Versnellingsbak was wel niet zo top.

Sowieso voor voortrekker gaan wegens lagere laadhoogte! (=meer vrijehoogte binnenin).
    Kijk zeker ook eens naar 2dehands marktwagens. Kan je vaak leuke slag in slaan.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xfxxl Bekijk Berichten
      Iemand zei tegen mij dit, dat je met een B rijbewijs genoeg bent als je:

"Houders van een rijbewijs van categorie B zijn gerechtigd voertuigen van 3 500 kg met een aanhangwagen van 750 kg te besturen.Wat combinaties van voertuigen en aanhangwagens binnen categorie B betreft, mogen aanhangwagens van meer dan 750 kg aan het trekkende voertuig worden gekoppeld als de combinatie van beide niet meer dan 4 250 kg weegt en de regels inzake typegoedkeuring (waarbij de relatie tussen voertuig een aanhangwagen is bepaald) zijn nageleefd.” ( http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-13-10_nl.htm)

Dat is FOUT!

Het maximum gewicht is enkel 4250kg indien de aanhanger maximum 750 kg mag wegen.

Indien je met een B-rijbewijs meer dan 750 kg wil trekken, mag je NOOIT boven 3500 kg MTMS gaan. Dus met een aanhanger van maximum 1350kg mag het trekkende voertuig maximum beladen 3500kg-1350kg = 2150kg wegen. De meeste terreinwagens vallen dan al af. Let op dat het om maximum toegelaten gewichten gaat, niet om actuele gewichten.

Bestelwagens gaat het ook niet worden, of je moet echt naar de kleinere gaan ala Berlingo/doblo.

Om de stabiliteit van de sleep te verhogen, moet de overhang van de trekker zo kort mogelijk zijn (de afstand van de bol tot het center van de achteras). Dit gaat je ook helpen bij het manoeuvreren achteruit.
      Last edited by Unterschlagen; 12/05/2016, 20:02. Reden: anvulling bestelwagens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
        Dat is FOUT!

Het maximum gewicht is enkel 4250kg indien de aanhanger maximum 750 kg mag wegen.

Indien je met een B-rijbewijs meer dan 750 kg wil trekken, mag je NOOIT boven 3500 kg MTMS gaan. Dus met een aanhanger van maximum 1350kg mag het trekkende voertuig maximum beladen 3500kg-1350kg = 2150kg wegen. De meeste terreinwagens vallen dan al af. Let op dat het om maximum toegelaten gewichten gaat, niet om actuele gewichten.

Bestelwagens gaat het ook niet worden, of je moet echt naar de kleinere gaan ala Berlingo/doblo.

Om de stabiliteit van de sleep te verhogen, moet de overhang van de trekker zo kort mogelijk zijn (de afstand van de bol tot het center van de achteras). Dit gaat je ook helpen bij het manoeuvreren achteruit.

Als ik de tekst nogmaals lees dan wil het wel degelijk zeggen dat een aanhangwagen meer dan 750kg mag wegen zolang dat het totaalgewicht van auto en aanhangwagen niet boven de 4250kg is. Onlangs hebben ook 2 onafhankelijke mensen mij dit ook zo uitgelegd. Is mijn Nederlands zo slecht en zijn de mensen in mijn omgeving zo onbekwaam? Het was letterlijk een vertegenwoordiger van een marktwagenbedrijf die mij deze wet tekst ook had doorgestuurd.

Comment

Dit is de juiste uitleg: http://goca.be/nl/p/Definitie-categorie-B

De uitleg van Unterschlagen klopt dus.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik denk ook dat de Ford geen optie is, da ding gaat te zwak zijn. Dan moet het wel een nieuwe tweedehandse kopen.

Hoe vaak mee rijden? ==> grondstoffen inkopen doen en naar events rijden ( kan toch 2 keer per week minimum als je elke week een event doet)
            Afstanden? ==> We wonen centrum Antwerpen, liefst rondom Antwerpen blijven maar dat hangt af van de klanten
            Hoe lang blijf je op één plek? ==> 3 dagen event maximum denk ik ?
            Hoeveel daar zijn? ==> we zijn met 2
            vergeet in Antwerpen de lage emissiezone niet binnenkort! Geen euro 3 zonder roetfilter of lager, tenzij betalen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
              vergeet in Antwerpen de lage emissiezone niet binnenkort! Geen euro 3 zonder roetfilter of lager, tenzij betalen...
              Ben ik volledig al op de hoogte! Echt irritant eigenlijk .......

Comment

2500 euro voor een jaar met te bollen en degressief afschrijven. Rijdt die nog na 1j Super zoniet verkopen voor 1500euro export.

Wel geen idee als het euro2 of 3 met filter is,
                Polo 6n 1.4

Comment

Nissan vanette vind je soms ook mooie aanbiedingen van met 2300 diesel.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Iets sterks oud en niet Duits kopen! (Toyota,Volvo,Honda,Rover,....) zeker kijken voor een Rover 75 diesel tweedehands,trekt dit met gemak en goedkoop en betrouwbaar
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Nissan vanette vind je soms ook mooie aanbiedingen van met 2300 diesel.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                      Ja, maar ik zou dit niet echt adviseren, is motorisch onverslijtbaar, maar wel wat licht om mee te trekken, op een lang stuk vals plat ga je het al lastig krijgen en al snel in 3e moeten rijden om er te raken, als hij net over Luik bergop wil, zal het in tweede te doen zijn met veel puffen en stijgende temps tot het rode toe.

Comment

Als ik de tekst nogmaals lees dan wil het wel degelijk zeggen dat een aanhangwagen meer dan 750kg mag wegen zolang dat het totaalgewicht van auto en aanhangwagen niet boven de 4250kg is. Onlangs hebben ook 2 onafhankelijke mensen mij dit ook zo uitgelegd. Is mijn Nederlands zo slecht en zijn de mensen in mijn omgeving zo onbekwaam? Het was letterlijk een vertegenwoordiger van een marktwagenbedrijf die mij deze wet tekst ook had doorgestuurd.
                        4250 kg met B is enkel mogelijk indien de aanhanger 750 kg weegt, EN het maximum toegelaten gewicht van de trekker 3500 kg bedraagt. een 3.5 ton camionette in de praktijk dus.

Ja hier heersen heel wat misverstanden rond, maar ik ben zeker dat de rechter op de politierechtbank je het precies kan vertellen, en wat de strafmaat is ook...

zoek nu maar naar een trekker van +- 2000 kg maximum gewicht, en een toegelaten MTMS van 3500kg of minder. Of ga voor een E rijbewijs....

Comment

Ik zou zowiezo voor een E rijbewijs gaan als ge van plan zijn dikwijls met uw kraam rond te rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                            4250 kg met B is enkel mogelijk indien de aanhanger 750 kg weegt, EN het maximum toegelaten gewicht van de trekker 3500 kg bedraagt. een 3.5 ton camionette in de praktijk dus.

Ja hier heersen heel wat misverstanden rond, maar ik ben zeker dat de rechter op de politierechtbank je het precies kan vertellen, en wat de strafmaat is ook...

zoek nu maar naar een trekker van +- 2000 kg maximum gewicht, en een toegelaten MTMS van 3500kg of minder. Of ga voor een E rijbewijs....
                            Bedankt nog is voor uitleg!

Comment

Working...
                            X