Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschil BDP/TDC mechanische en softwarematig???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verschil BDP/TDC mechanische en softwarematig???

Beste.

ik zou graag het verschil tussen het softwarematige/ECU BDP willen weten. Ik ben er zo goed als zeker van dat het mechanische BDP de weggelaten tand op het vliegwiel is, dat wordt opgenomen door de krukassensor... Maar welk is dan het ECU BDP? Is heeft dit iets te maken met de injectie?

Kan iemand me hier meer over vertellen?

Alvast bedankt.
    Toon ?

Het mechanische TDC is wanneer de zuiger van zijn opwaartse naar zijn neerwaartse beweging gaat. De weggelaten tanden op het fonisch wiel komen NIET overeen met het mechanische BDP, maar de ecu weet hoeveel graden erna het echte BDP eraan komt. Immers, het signaal van de krukassensor moet van analoog naar digitaal omgezet worden, er moeten berekeningen uitgevoerd worden ivm de benodigde voorontsteking en de hoeveelheid benzine die moet ingespoten worden. Als dit signaal gelijk was aan het mechanische BDP kom je altijd te laat... in de praktijk staat de weggelaten tand (als je 36 tanden hebt) of tanden (2 als je 60 tanden hebt) dus zo'n 70~130° voor het BDP.

Comment

Just , maar ik dacht dat die tand een andere legering had. Een tand weglaten op de starterkrans lijkt me niet goed.
      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

dat is niet op de starterkrans, het is echt een fonisch wiel wat zelfs niet op het vliegwiel hoeft te staan. bij PSA bvb achter de krukaspoelie (dv6), bij VM en FPT in het motorblok

Comment

Oké hartelijk dank.
          Dit is inderdaad wat ik zocht. Ik heb enkele scoop beeld gemaakt. en hierop kan ik dus duidelijk de weggelaten tand zien; hier waar het softwarematige BDP voor staat.
          Door een ontstekingssignaal erbij te nemen en wetende dat de voorontsteking ongeveer 10° voor het werkelijke BDP is, weet ik dus ook waar mijn mechanische BDP ligt dan??

Comment

Softwarematig BDP, vergeet dat maar dat heb je zelf verzonnen. Het is zoals unterschlagen schrijft.

Hoe weet jij dat de voorontsteking 10° is? Dat varieert enorm van 0 tot 35°

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ToonCARS Bekijk Berichten
              Oké hartelijk dank.
              Dit is inderdaad wat ik zocht. Ik heb enkele scoop beeld gemaakt. en hierop kan ik dus duidelijk de weggelaten tand zien; hier waar het softwarematige BDP voor staat.
              Door een ontstekingssignaal erbij te nemen en wetende dat de voorontsteking ongeveer 10° voor het werkelijke BDP is, weet ik dus ook waar mijn mechanische BDP ligt dan??

Op een 4 cilinder gaan alle 4 cilinders gelijktijdig door een dood punt. Kijk maar eens of je de vertraging niet terugvind in je scoop beeld.

Persoonlijk zou ik het "mechanische bdp" ook zo bepalen: meetklok door een bougie/injector gat.

of kijk eens naar de klopsensor?

Comment

Working...
              X