Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Teveel CO uitstoot

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    de keurders moeten ook moeite moeten willen doen, met mijn 260e indertijd heb ik sjans gehad dat de keurder er moeite voor deed de auto de kans te geven zich goed te stabiliseren, duurde zeker 3 minuten en toen was het ook echt oke (niet 'erdoorgelaten' met een knipoog)
    Vandaag ook te hoge CO met mijne Mazda.
    Keuring is 20 km rijden maar ik heb nog een omweg gemaakt via een lang stuk ring waar je nog 120 mag en eens goed doorgereden.
    In de 7 jaar dat ik die wagen heb,deed ik dat nooit voor de keuring en nooit geen problemen met de uitstoot.
    Maar nadat mijn Polo onlangs er niet door was voor de eerste maal door te hoge lambdawaarde,besloten om dit met de Mazda ook maar te doen.
    Helaas CO was 0,59 terwijl dit maar max. 0.3 mag zijn.Uitgelegd aan de keurder dat ik hem nochtans goed warm had gereden.Toen heeft hij nogmaals het gaspedaal eens goed ingeduwd en daarna zakte de waarde toch nog naar 0.21.Blijkbaar in de wachtrij terug te veel afgekoeld.Ik had hem wel niet stilgelegd.
    Alles hangt inderdaad af van de 'goodwill' van de keurder.En chance dat ik niet in de tweede rij ben gaan staan waar die keurder stond die er zich bij mijne Polo snel vanaf had gemaakt.
    Rechter licht stond ook niet correct afgesteld en de schakelaar van het mistlicht haperde.Ik had me dus al aan een herkeuring verwacht maar tot mijn verbazing een groene kaart.Dankzij keurders in een goede beu.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
      Vandaag ook te hoge CO met mijne Mazda.
      Keuring is 20 km rijden maar ik heb nog een omweg gemaakt via een lang stuk ring waar je nog 120 mag en eens goed doorgereden.
      In de 7 jaar dat ik die wagen heb,deed ik dat nooit voor de keuring en nooit geen problemen met de uitstoot.
      Maar nadat mijn Polo onlangs er niet door was voor de eerste maal door te hoge lambdawaarde,besloten om dit met de Mazda ook maar te doen.
      Helaas CO was 0,59 terwijl dit maar max. 0.3 mag zijn.Uitgelegd aan de keurder dat ik hem nochtans goed warm had gereden.Toen heeft hij nogmaals het gaspedaal eens goed ingeduwd en daarna zakte de waarde toch nog naar 0.21.Blijkbaar in de wachtrij terug te veel afgekoeld.Ik had hem wel niet stilgelegd.
      Alles hangt inderdaad af van de 'goodwill' van de keurder.En chance dat ik niet in de tweede rij ben gaan staan waar die keurder stond die er zich bij mijne Polo snel vanaf had gemaakt.
      Rechter licht stond ook niet correct afgesteld en de schakelaar van het mistlicht haperde.Ik had me dus al aan een herkeuring verwacht maar tot mijn verbazing een groene kaart.Dankzij keurders in een goede beu.

Waarom nog maar naar de keuring gaan met slecht afgestelde lichten???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
        Waarom nog maar naar de keuring gaan met slecht afgestelde lichten???
        Dat zei de keurder.Als ik dat op voorhand wist had ik toch niet gereden zeker.
        En het mistlicht was ik thuis vergeten te controleren.

Comment

Working...
        X