Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing vrachtruimte LV

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aanpassing vrachtruimte LV

M'n Caddy 3 lv werd initieel gekeurd met een volledig afgesloten tussenwand, met venster.
    In feite mag je hier geen wijzigingen aanbrengen, reglement lv.

Ik zou een hondenbench willen installeren in de vrachtruimte maar dit is nu onmogelijk wegens geen verluchting of temp.controle in de vrachtruimte.
    Zijwanden en plafond zijn ook niet geïsoleerd.

Is er ergens toch een mogelijkheid om een bench te plaatsen, zonder risico dat de Caddy hiervoor gaat afgekeurd worden?

Bedankt.

Waarom achterkant niet isoleren? Zal ook je eigen comfort (warmte/koude/geluid) vooruit helpen?
    En er bestaan systemen om een laadruimte te verluchten (zie busjes van de hondenbrigade)
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      Waarom achterkant niet isoleren? Zal ook je eigen comfort (warmte/koude/geluid) vooruit helpen?
      En er bestaan systemen om een laadruimte te verluchten (zie busjes van de hondenbrigade)
      Wat hij zegt!
      En al die dingen mogen zonder probleem.

Daarnaast moet een vaste tussenwand blijven, maar niemand zegt in welk materiaal die moet zijn. Mag dus evengoed een rooster zijn ipv een volle wand. Dat maakt niet uit. Als het maar vast is. Maar zou het alvast niet aanraden om het volle tussenschot te wisselen. Naar lawaai echt geen aanrader.
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Dan gaan we beginnen met isoleren van laadruimte.
        Tussenschot kan ik van boven kantelen ( met enkele verlengplaatjes ) en dan zien of
        verluchting en temp. ok zijn.

Kan tussenschot eventueel nog vervangen door de versie met rooster ipv venster.

Mercikes + dikke poot vd woef

Comment

Wat ik niet begrijp: waarom vraag je dit hier en niet bij de keuring zelf ?

Als je daar dan staat op de keuring met je aangepaste Caddy voor het transport van je konijn en de aanpassingen blijken niet conform te zijn, wat ga je dan argumenteren tegenover die mannen ? ... "maar ik mocht dat van Tjeu, ik ken hem vanop het forum" ? ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
            Misschien gans 't forum dan opdoeken?

Comment

Je kan toch een dakventilator installeren voor verluchting.

Comment

Als je daar dan staat op de keuring met je aangepaste Caddy voor het transport van je konijn en de aanpassingen blijken niet conform te zijn, wat ga je dan argumenteren tegenover die mannen ? ... "maar ik mocht dat van Tjeu, ik ken hem vanop het forum" ? ...
                Enerzijds, ik had deze vraag beter gesteld in topic 'technische keuring'.

Anderzijds, heb jij daar niet allerhande vragen omtrent keuring beantwoord?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                  Je kan toch een dakventilator installeren voor verluchting.
                  http://www.hinscha.com/nl/producten/...ening-o-100-mm
                  Ik houd deze in overweging.

Met het tussenschot nu werkt de airco enorm snel en goed wegens die kleine ruimte voorin.
                  Maar hierdoor heb je geen enkel gevoel of notie vd temp. achterin.
                  Beetje bang dat het hier eens gaat mislopen.

verlengplaatjes zijn klaar, morgen monteren en dan binnenkort testen bij warm weer.
                  Stap voor stap, alles kan snel terug gemonteerd worden.
                  Indien nodig wordt de dakvantilator gemonteerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                    Anderzijds, heb jij daar niet allerhande vragen omtrent keuring beantwoord?
                    Dat waren basic vragen, deze lijkt mij dan weer specifieke materie te zijn ... ik verwijs dan liever correct door dan advies te geven dat niet zo maar aantoonbaar is.

Kan tussenschot eventueel nog vervangen door de versie met rooster ipv venster.
                    Die vind je voor minder dan €100: http://www.marktplaats.nl/a/auto-ond...wk0-04-10.html

Comment

Ik houd deze in overweging.

Met het tussenschot nu werkt de airco enorm snel en goed wegens die kleine ruimte voorin.
                      Maar hierdoor heb je geen enkel gevoel of notie vd temp. achterin.
                      Beetje bang dat het hier eens gaat mislopen.

verlengplaatjes zijn klaar, morgen monteren en dan binnenkort testen bij warm weer.
                      Stap voor stap, alles kan snel terug gemonteerd worden.
                      Indien nodig wordt de dakvantilator gemonteerd.
                      Z4 M40i

Comment

Tussenschot is nu via verlengplaatjes gekanteld.
                        Hierdoor zowel aan bovenkant als beide zijkanten een mooie opening.

Je voelt ( en hoort.. ) het verschil nu.
                        Als verluchting moet dit wel voldoen.

@ Packard, isoleren zal hoe dan ook nodig zijn.
                        Airco gaat dit anders niet kunnen bolwerken in de blakende zon, enfin daar lijkt het toch op.

Zien of ik iets kan uitdenken wat eenvoudig verwijderd en teruggeplaatst kan worden
                        in geval van keuringsproblemen.
                        Vervelend dat de zijwanden een kromming hebben, anders was het vrij eenvoudig.

Het gaat nog goedkomen voor ons konijn.

Comment

plaats anders een ventilator is het schutbord? die zou je zelfs via thermostaat kunnen schakelen.

Comment

Tussenschot is nu via verlengplaatjes gekanteld.
                            Hierdoor zowel aan bovenkant als beide zijkanten een mooie opening.

Je voelt ( en hoort.. ) het verschil nu.
                            Als verluchting moet dit wel voldoen.

Airco gaat dit anders niet kunnen bolwerken in de blakende zon, enfin daar lijkt het toch op.

Zien of ik iets kan uitdenken wat eenvoudig verwijderd en teruggeplaatst kan worden
                            in geval van keuringsproblemen.
                            Vervelend dat de zijwanden een kromming hebben, anders was het vrij eenvoudig.

Het gaat nog goedkomen voor ons konijn.
                            Airco is gemaakt om het volledige volume te koelen. In een gewone caddy, voor mensen ipv voor honden, kan die ook het geheel aan. En dan zit die nog eens vol met ruiten.
                            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

Isoleren lijkt me ook een must te zijn voor het comfort van je viervoeter ... wandje (of lattenwerk) in hout en een Recticel plaat ?

Comment

u mag de vaste wand gerust verwijderen u moet dan wel een stevige rooster of plaat bevestigen achter de zitplaatsen om u te beschermen tegen lading die naar voor kan bij een ongeval als dit aanwezeg is zal de keuring wal goed verlopen op de firma waar ik vroeger gewerkt heb hadden wij een r expres met een rooster af fabriek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                  Airco is gemaakt om het volledige volume te koelen. In een gewone caddy, voor mensen ipv voor honden, kan die ook het geheel aan. En dan zit die nog eens vol met ruiten.
                                  Vandaag een collega opgezocht met dezelfde Caddy, nieuw gekocht met tussenschot, rooster ipv venster.
                                  Airco is idd voorzien om de volledige ruimte te koelen, al gaat het bij extreme hitte natuurlijk wat moeizamer.

Toch heeft hij na aankoop ( en eerste keuring ) de vrachtruimte geïsoleerd. Volgens hem : als je alleen de ruimtes, voorzien voor de vensters, isoleert ( of opvult ) is dit voor de keuring geen probleem.
                                  Wat evenwel niet mag : isoleren voorbij de 'profielen' waardoor eigenlijk de binnenruimte wordt verkleind. Enkel de holtes opvullen dus.
                                  Hij heeft de isolatie zelfs vastgelijmd, kan dus niet jaarlijks verwijderd worden.

Zijn Caddy is nu 7 jaarlijkse keuringen zonder opmerkingen doorgekomen, met deze later aangebrachte isolatie.

Met opening in tussenschot en wat elementaire isolatie perfect voor hondenvervoer, volgens hem.

Comment

Isoleren lijkt me ook een must te zijn voor het comfort van je viervoeter ... wandje (of lattenwerk) in hout en een Recticel plaat ?
                                    Die collega heeft er een isolerende flexibele zwarte foam ingeplakt, hierop was al lijm aangebracht.
                                    Maar hij kan deze niet meer krijgen.

Ik ga met Recticel proberen, niet lijmen maar met enkele lichte houten latjes deze verankeren via de voorziene plaatsen.

Bedankt allemaal !

Comment

Beetje gelukt ? ...

Comment

Nog niet begonnen, heb nog effe tijd ( tot 3 aug ).

Heb wel uitzicht nu op die zelfklevende zwarte foam.
                                        Deze wordt gebruikt in de automotive ( in behuizing van zijspiegels, motorruimten, etc ).
                                        Zeer makkelijk in vorm te snijden en is flexibel, ideaal voor de kromming vd vrachtruimte te omzeilen dus.
                                        Geluidsdempend en isolerend.

Maar dus wel zelfklevend en misschien moeilijk naderhand eventueel te verwijderen...
                                        Industrieel materiaal, voor zover ik weet niet particulier te koop.
                                        Voor het zomerverlof krijg ik waarschijnlijk een rol, afgekeurd wegens dikte niet binnen spec.

Ik houd je op de hoogte.

Comment

Working...
                                        X