Mededeling

Collapse
No announcement yet.

airco aan - motor slaat op hol!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• airco aan - motor slaat op hol!

Mijn Kia Rio heeft de bizarre gewoonte om bij hoge buitentemperaturen (+ 25°C) en met ingeschakelde airco plots vervaarlijk te beginnen optrekken (ondanks het NIET indrukken van het gaspedaal !). Dit gebeurt vooral wanneer mijn auto enkele uren in volle zon heeft gestaan. In geen tijd bereikt de motor uit zichzelf een snelheid van 100km/u en gaat vervolgens zeer hard brullen. Remmen lukt nog nauwelijks.Ik moet mij aan de kant gooien, handrem aantrekken en motor uitdraaien. Ik ben een gevaar op de weg en sta zelf doodsangsten uit. Wat valt hier aan te doen? Reeds gemeld bij de dealer maar daar hadden ze ook niet meteen een oplossing.

De eerste Rio's zijn ondertussen quasi 16 jaar oud, hoe oud is jouw Rio ?

Comment

Zeker van dat de turbo nog goed is?

Comment

stappenmotor (of klep) weet niet hoe het juist werkt op die auto ,die er voor zorgt dat de motor iets sneller draait als de airco is ingeschakeld is waarschijnlijk stuk
        Z4 M40i

Comment

K zou er niet meer mee rijden tot het hersteld is... Of dan toch gene airco gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door avs Bekijk Berichten
            Mijn Kia Rio heeft de bizarre gewoonte om bij hoge buitentemperaturen (+ 25°C) en met ingeschakelde airco plots vervaarlijk te beginnen optrekken (ondanks het NIET indrukken van het gaspedaal !). Dit gebeurt vooral wanneer mijn auto enkele uren in volle zon heeft gestaan. In geen tijd bereikt de motor uit zichzelf een snelheid van 100km/u en gaat vervolgens zeer hard brullen. Remmen lukt nog nauwelijks.Ik moet mij aan de kant gooien, handrem aantrekken en motor uitdraaien. Ik ben een gevaar op de weg en sta zelf doodsangsten uit. Wat valt hier aan te doen? Reeds gemeld bij de dealer maar daar hadden ze ook niet meteen een oplossing.
            Als em zo uit zichzelf begint op te trekken naar 100, schakel je dan zelf nog op?
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Hebben ze het bij de dealer ook vast kunnen stellen?
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

Comment

Niets meer gehoord van TS ... gecrasht gok ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                  Als em zo uit zichzelf begint op te trekken naar 100, schakel je dan zelf nog op?
                  zijn eerste vitesse trekt et plots tot 100 per uur, motor draait 15000 toeren

Comment

Auto terug binnen gebracht bij dealer met de tips van jullie hierboven: turbo of klep stuk. Benieuwd wat dit oplevert!...

Anyway, nu het terug frisser wordt zijn de problemen gestopt.

Comment

Oef, we waren al ongerust

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoenVdrm Bekijk Berichten
                        zijn eerste vitesse trekt et plots tot 100 per uur, motor draait 15000 toeren
                        wat ik ook dacht

een auto die op hol slaat tot meer dan 100 per uur, maar zelf zitten meeschakelen om de motor te "sparen"
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Is dat zoiets als 0 W 30 motorolie erin en motor bijna versleten. En dan even op hol slaan.
                          Gaat dat gepaard met dikke rookwolken achteraan ?
                          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door avs Bekijk Berichten
                            Benieuwd wat dit oplevert!...
                            Wij ook.

Comment

Ziet er niet goed uit, auto staat al 2 weken bij de dealer.
                              Last edited by camaro 68 rs; 27/06/2016, 09:31.
                              Z4 M40i

Comment

Met stilstaande of draaiende motor ? ...

Comment

Working...
                                X